Anonym (IQ Fiskpinne) skrev 2011-01-10 13:53:06 följande:
Jag har IQ på närmare 160, det märks på många sätt i min vardag och har alltid gjort.
Speciellt när det kommer till min arbets/inlärningsförmåga.
Jag berättar det inte för folk, jag har tidigare blivit otroligt hånad för det.
Men jag håller med Candra, IQ är ingenting ifall man inte utnyttjar det på bästa sätt och ser till att utveckla det.
Det är ju som att ha en förutsättning för en förmåga, så att säga.
I övrigt har jag alltid varit ganska eccentrisk, rastlös, en "outsider" helt enkelt.
När det gäller tankebanor TS, så är det i inte din IQ tror jag som ställer till det,
utan helt enkelt det faktum att du är en individ i en värld med många.
Vi är alltid främligar för varandra,
och det är nog där främlingskapet grundar sig.
Bra svar där. Själv är jag 150+ och skulle aldrig få för mig att berätta det för någon. Varför skulle jag göra det? Skapar bara konstig stämning och frågor kring varför man BERÄTTAR, snarare än att någon blir förolämpad etc.
Använd förmågan till något bra. Skaffa dig en bra utbildning om du också har förmåga till koncentration. Själv är jag väldigt splittrad men har lyckats ta mig igenom åratal av höskolestudier där jag förstått och lärt mig massor men har kämptat med just koncentration och fokus istället.
Och som IQ Fiskpinne skriver; vi är alla olika/främlingar och konstiga tankar hos folk finns det nog gott om, oavsettt IQ...