TimesAreAChangin skrev 2011-01-10 13:33:42 följande:
Hej! Hur många här är det som har ett IQ högt över genomsnittet och känner att det påverkar er?
Jag har det, jag har 140, och det känns...skit. . Jag känner mig så jävla konstig i jämförelse med alla andra, och har gjort det hela mitt liv för att jag så ofta har helt annorlunda tankebanor.
För att inte nämna att jag bara möts med ilska eller tjat och förutfattade meningar om jag berättar om mitt IQ, så ingen förutom mina allra närmsta vet.
Helst av allt vill jag bara vara själv.
Säg att jag inte är ensam om att känna såhär! Någon annan måste det finnas.

Blä.
Jag har 146 i IQ. Känner inte att det påverkar mig nämnvärt. Däremot så går jag inte runt och berättar det. Jag har valt ett yrke som man inte behöver så högt IQ för att klara av. Valde det pga ett brinnande intresse av att hjälpa folk. DETTA är det många i min bekantskapskrets som påpekar hela tiden (inga förutom min familj vet om vad jag har i IQ, detta är människor som umgås i min omedelbara närhet ofta). De tycker helt enkelt att det är idiotiskt av mig att inte ta tillvara på min intelligens.
I grundskolan så förstod inte lärarna att jag behövde mer stimuli, utan när jag snabbt lämnade in en uppgift så fick jag alltid tillbaka den och fick sitta och hålla på den tills resten av klassen också var klara. Detta gjorde ju att man förslöades något...