• snorkan

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Hannah76 skrev 2011-01-21 15:07:10 följande:
    Nej jag vill inte veta.

Skulle inte agera på annat sätt än vad jag gör nu iaf.
    så det skulle vara okej att ditt barn gick och hälsade på en pedofil ensam?
  • GoldenG
    snorkan skrev 2011-01-21 15:07:01 följande:
    fast pedofili är väl ingen sjukdom, det är väl en sexuell läggning....eller har jag fel? 
     Om personen har utlevt dessa drifter eller de sexuella drifterna eller fantasierna har märkbart plågat personen eller har gett honom eller henne sociala svårigheter så räknas det som en sjukdom/sexuell störning enligt DSM-IV.
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Nej, jag ser ingen anledning till det.Såg debatt på SVT som handlade om detta. Där berättades det att de flesta pedofiler inte gör om brottet, att det inte är straffade pedofiler man ska akta sig för utan pedofiler som inte åkt dit än. Alltså spelar det inte så stor roll om man vet om att en straffad bor på samma gata, det kan lika gärna bo 10 ostraffade pedofiler där också.

Anser allmänt att föräldrar ska ha bra koll på sina ungar ändå, har svårt att förstå att man kan låta barnen vara hos okända människor. Har själv blivit utsatt för övergrepp som barn, av en ostraffad man.

• GoldenG
    snorkan skrev 2011-01-21 15:10:22 följande:
    Men dina barn får gå och hälsa på främingar?
  • Hannah76
    snorkan skrev 2011-01-21 15:10:22 följande:
    Hur menar du då?
  • GoldenG
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2011-01-21 15:11:14 följande:
    Nej, jag ser ingen anledning till det.Såg debatt på SVT som handlade om detta. Där berättades det att de flesta pedofiler inte gör om brottet, att det inte är straffade pedofiler man ska akta sig för utan pedofiler som inte åkt dit än. Alltså spelar det inte så stor roll om man vet om att en straffad bor på samma gata, det kan lika gärna bo 10 ostraffade pedofiler där också.

Anser allmänt att föräldrar ska ha bra koll på sina ungar ändå, har svårt att förstå att man kan låta barnen vara hos okända människor. Har själv blivit utsatt för övergrepp som barn, av en ostraffad man.
    +1
  • skorpionen80

Nej, jag kunde inte bry mig mindre.

• snorkan
    GoldenG skrev 2011-01-21 15:10:32 följande:
     Om personen har utlevt dessa drifter eller de sexuella drifterna eller fantasierna har märkbart plågat personen eller har gett honom eller henne sociala svårigheter så räknas det som en sjukdom/sexuell störning enligt DSM-IV.
    Desto större anledning till att jag vill veta om min granne är pedofil.

skulle absolut inte göra något för att trakassera denna person, men jag skulle absolut inte låta mina barn gå till honom/henne heller. 
  • snorkan
    GoldenG skrev 2011-01-21 15:11:32 följande:
    Men dina barn får gå och hälsa på främingar?
    mina grannar är inga främlingar. jag känner dom inte väl eller umgås med dom, men min dotter är där och hälsar på ofta.

men skulle jag få höra att han/hon skulle vara pedofil skulle jag inte låta henne gå dit igen 
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Snorkan: De kan ju vara pedofiler ändå?

Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?