• snorkan

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Hannah76 skrev 2011-01-21 15:28:53 följande:
    Det jag menar är att det ger en falsk säkerhet.

Dessutom blir de allra flesta barn antastade av någon närstående.

För mig gör det  ingen skillnad om jag vet om 1 pedofil - alla andra kan ju också vara det. De flesta är ju inte dömda.

Jag är heller inte paranoid.
    ja vi är alla olika.....
  • Fyrbarnsmorsa

Ursäkta att det blir lite ot men skulle det vara lika ok att en dömd pedofil som granne jobbade på dagis.Eller skulle ni vilja veta då?

• BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Krutmorsan: Tror du att dömda pedofiler får jobba på förskola?

• EmilieC
    Fyrbarnsmorsa skrev 2011-01-21 15:41:56 följande:
    Ursäkta att det blir lite ot men skulle det vara lika ok att en dömd pedofil som granne jobbade på dagis.Eller skulle ni vilja veta då?
    Ja jag skulle vilja veta! Eller iaf att personalen på dagis visste.

MEN som sagt så är det inte det tråden handlar om! Jag ställde frågan efter att ha sett Debatt igår, och då handlade det inte om det var granne med dagis så.
  • Utopia

Ja det vill jag och vet att det bor en dömd pedofil där vi bor så jag lämnar inte mina barne ovakade på våran gård ensamma

021229, 040817, 070111, 100102 http://jaochfamiljen.blogg.se
  • Hannah76
    Fast då får man inte jobb på en förskola eller skola.
    Dock så kan det ju vimla av pedofiler där ändå, eftersom de flesta är helt oostraffade.
  • lykantrophona
    Nu får ju inte folk jobba med barn ifall de har dömts för vålds- eller sexbrott. Och det kan jag tycka är bra. Någonstans måste gränsen dras. Ifall det är en pedofil som aldrig gjort en fluga förnär... då är det en intressantare fråga. För personen i fråga är ju oskyldig och kan inte heller rå för sin läggning. Men de flesta föräldrar vore nog inte glada ifall de fick veta att någon i personalen tände på barn, oavsett om den gjort något brottsligt eller inte. Och själv kan jag, rent principiellt, tycka att människor inte ska straffas för tankar.

Jag tycker inte om tanken med öppna "pedofil-register". Det är inte rättsäkert. Det kommer att utnyttjas.
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Det var väl i England någon blev mördad för att det givits ut uppgifter om att han var pedofil. Han var inte det.

Låter det bra? Folk kommer att utnyttja såna uppgifter, och det är en självklarhet att något kan gå fel.

• Pimpinellan

Vi har 5 grannar och ingen av dem är pedofiler. Mest troligt inte i huvudorten heller,kanske en enda på 30 år. Vore väl rätt bra med öppet register. En gång pedofil=alltid pedofil. Såna störningar går inte bli botad från.

Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?