• BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Pimpinellan: Du vet garanterat inte om dina grannar är pedofiler. Eller har du hälsat på inne i deras hjärna?

• Fyrbarnsmorsa
    Fyrbarnsmorsa skrev 2011-01-21 15:41:56 följande:
    Ursäkta att det blir lite ot men skulle det vara lika ok att en dömd pedofil som granne jobbade på dagis.Eller skulle ni vilja veta då?
    Jag skrev lite tokigt.Menade om det bodde en pedofil granne med dagis såklart.
  • Smultron ett

Röstade nej.

Som någon sa i debattprogrammet.
    Det finns 3 alternativ.

1. Dödsstaff, 2. fängelse för alltid eller 3. hjälp och återanpassning i samhället. alt. medicinering.
    Och var i helvete ska människan bo?
    Det bor barn överallt, det lovar jag dig.

Jag VET att det bor många kriminella här i mitt område och jag har koll på mina barn ändå utan att veta exakt VAR de bor. De får aldrig gå hem till någon jag inte känner.

Det kommer inte lösa något att ha häxjakt på pedofiler.
    Det jag ser som ett scenario är Trackasserier och hot mot denna person som då VERKLIGEN inte kan bli frisk.

Hade förrut grannar. två tjejer som bodde ihop. Jag känner dem, väldigt trevliga tjejer, och vet att de inte är lesbiska (även om det  ju är helt naturligt att vara lesbisk.) Men hela området mobbade dessa stackars tjejer.  Vad sjutton skulle de inte göra mot en pedofil då?

Jag är den som är den!
  • Pimpinellan
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2011-01-21 15:55:11 följande:
    Pimpinellan: Du vet garanterat inte om dina grannar är pedofiler. Eller har du hälsat på inne i deras hjärna?
    Men herregud,det är klart jag VET! Två tanter på 85 år,en tant på 80,ett par i 60-årsåldern och en man på 58. Alla skötsamma,trevliga,normala,rika,haft företag vissa. Hur sjukt får man vara funktad om man tror alla runt en är pedofiler tills man får bevis om motsatsen? Då ska man ju aldrig träffa folk,aldrig inleda en relation,bo 20 mil från närmaste mänska. Till skillnad från dig litar jag på mina grannar. De har sannerligen "bevisat" vilka de är/inte är. Ska man skratta eller gråta åt såna paranoida mänskor som dig?
  • pluvdo

Nu valde jag "ja", men jag tycker i så fall att man skall kunna läsa vad personen gjort i så fall, inte bara att denne är dömd. Det är ju enligt mig skillnad mellan en nittonåring som haft oralsex med en fjortonåring exempelvis och en fyrtioåring som tafsat på en femåring... Men enligt lag är väl båda pedofiler.

Det svåra då blir ju att folk inte kommer vilja ha dem i sitt område.

Det skrämmande med sexualbrottslingar är ju att de inte kan rehabiliteras. Man kan inte ändra på en sexuell läggning så en som tänder på barn idag kommer göra det om tio år också...

Så frågan är om det går att lära barnjagande pedofiler att lägga band på sig så de kan fungera ute i samhället. Han som var med i Uppdrag granskning häromdagen (som förmodligen väckt den där debatten på Debatt) kunde uppenbarligen inte det.

• MammaPlutt

Jag vill veta om det bor dömda pedofiler i mitt område ja, men man behöver inte hänga ut exakta personen.
    Det räcker med att säga att det finns pedofiler i området och man som förälder kan vara försiktig. 

• Raskask

Nej.

Jag vet naturligtvis att det bor pedofiler i närheten, jag behöver liksom inte veta vad de heter och var de bor för att kunna lista ut det. Jag bor i Malmö, och det skulle ju vara helt befängt att tro att det inte skulle bo en enda pedofil här. Liksom det gör i de flesta städer i hela världen.

Jag förstår faktiskt inte riktigt vad poängen med att offentliggöra sådan uppgifter är.

• Smultron ett
    MammaPlutt skrev 2011-01-21 16:03:58 följande:
    Jag vill veta om det bor dömda pedofiler i mitt område ja, men man behöver inte hänga ut exakta personen.
    Det räcker med att säga att det finns pedofiler i området och man som förälder kan vara försiktig. 
    Och du skulle gilla om folk gick och spekulerade i om DU var pedofil ?
    Jag är den som är den!
  • Bonanza

Nej. Det skulle bara leda till mobbmentalitet och hat.

Dessutom är ju de flesta som begår övergrepp på barn INTE pedofiler, så det är dessutom rätt oviktig information.

enligtellen.blogspot.com -
  • pluvdo
    MammaPlutt skrev 2011-01-21 16:03:58 följande:
    Fast det vore ju lite hemskt, för då skulle säkerligen någon lite udda man väljas ut som misstänkt pedofil och potentiellt fått ett helvetesliv för att folk skall få honom att erkänna och så...
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?