Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?
Pimpinellan: Du vet garanterat inte om dina grannar är pedofiler. Eller har du hälsat på inne i deras hjärna?
Pimpinellan: Du vet garanterat inte om dina grannar är pedofiler. Eller har du hälsat på inne i deras hjärna?
Röstade nej.
Som någon sa i debattprogrammet.
Det finns 3 alternativ.
1. Dödsstaff, 2. fängelse för alltid eller 3. hjälp och återanpassning i samhället. alt. medicinering.
Och var i helvete ska människan bo?
Det bor barn överallt, det lovar jag dig.
Jag VET att det bor många kriminella här i mitt område och jag har koll på mina barn ändå utan att veta exakt VAR de bor. De får aldrig gå hem till någon jag inte känner.
Det kommer inte lösa något att ha häxjakt på pedofiler.
Det jag ser som ett scenario är Trackasserier och hot mot denna person som då VERKLIGEN inte kan bli frisk.
Hade förrut grannar. två tjejer som bodde ihop. Jag känner dem, väldigt trevliga tjejer, och vet att de inte är lesbiska (även om det ju är helt naturligt att vara lesbisk.) Men hela området mobbade dessa stackars tjejer. Vad sjutton skulle de inte göra mot en pedofil då?
Nu valde jag "ja", men jag tycker i så fall att man skall kunna läsa vad personen gjort i så fall, inte bara att denne är dömd. Det är ju enligt mig skillnad mellan en nittonåring som haft oralsex med en fjortonåring exempelvis och en fyrtioåring som tafsat på en femåring... Men enligt lag är väl båda pedofiler.
Det svåra då blir ju att folk inte kommer vilja ha dem i sitt område.
Det skrämmande med sexualbrottslingar är ju att de inte kan rehabiliteras. Man kan inte ändra på en sexuell läggning så en som tänder på barn idag kommer göra det om tio år också...
Så frågan är om det går att lära barnjagande pedofiler att lägga band på sig så de kan fungera ute i samhället. Han som var med i Uppdrag granskning häromdagen (som förmodligen väckt den där debatten på Debatt) kunde uppenbarligen inte det.
Jag vill veta om det bor dömda pedofiler i mitt område ja, men man behöver inte hänga ut exakta personen.
Det räcker med att säga att det finns pedofiler i området och man som förälder kan vara försiktig.
Nej.
Jag vet naturligtvis att det bor pedofiler i närheten, jag behöver liksom inte veta vad de heter och var de bor för att kunna lista ut det. Jag bor i Malmö, och det skulle ju vara helt befängt att tro att det inte skulle bo en enda pedofil här. Liksom det gör i de flesta städer i hela världen.
Jag förstår faktiskt inte riktigt vad poängen med att offentliggöra sådan uppgifter är.
Nej. Det skulle bara leda till mobbmentalitet och hat.
Dessutom är ju de flesta som begår övergrepp på barn INTE pedofiler, så det är dessutom rätt oviktig information.