• Modgun

Gåstol.

Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:28
    Håll en god ton i tråden, känner någon för att ge syrliga kommentarer eller dylikt, så kan ni väl vara så snälla att ta det via pm isåfall?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 00:30
    Nu ska jag logga ut. Återkommer till diskussionen imorgon, då den för en gång skull är ganska sansad, vilket är vanligt på fl.
    God natt med er och sov gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gåstol.
  • Lattjo

Till dottern var vi på väg att köpa en, hon var sen med att krypa och låg bara och skrek dagarna i ända för hon inte kom nånstans men dom var ju så satans dyra så hon fick helt enkelt lära sig att krypa och det är jag nöjd med idag för egentligen tycker jag att dom är helt onödiga, precis som hoppgunga som jag inte heller förstår mig på :)

• Modgun
    DenNamnbitne skrev 2011-02-04 21:46:12 följande:
    Menar du rollator? Det är för att gamla människor ska kunna vara ute och promenera.
    Öhh nej. Menar en gåstol som en del köper till sina barn,.
  • Kazeer

Annat.

Vårt första barn hade stort utbyte av gåstolen. Han tyckte inte om att vara på golvet. I gåstolen kunde han ta sig runt för egen maskin för att utforska sin omgivning.

Vårt andra barn har inte alls haft någon nytta av en gåstol. Från sju månaders ålder har han tagit sig dit han vill på egen hand.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Krans
    DenNamnbitne skrev 2011-02-04 21:46:12 följande:
    Menar du rollator? Det är för att gamla människor ska kunna vara ute och promenera.
    Rollatorer är ett hjälpmedel för personer som har svårt att stå och gå på egenhand. Har inget med om man är gammal eller ej!

För övrigt var det inte det tråden handlar om utan en gåstol och jag tycker personligen både ja och nej. Bekvämt Ja!
  • Gurkan

Det har vi men vi väntade till sonen var över halvåret innan han satt i den och det tog två minuter så hade han listat ut hur han tog sig framåt. En helt ny värld öppnade sig!
    Han använder den fortfarande vid snart tio månaders ålder även om han ålar och rumphasar. Men med gåstolen kan han komma åt att pilla på saker ännu lite högre upp och det ju spännande det med!

• Trynträ

Ja. En rolig leksak för bäbisen. Min dotter hade blivit tokig annars och jag med. Hon började hasa sig fram vid 9 - 10 månaders ålder. Kröp aldrig.

• Julutzi

Röstade ja! Främst för att det är smidigt med större syskon som annars riskerar att springa på bebisen som ligger och ålar på golvet... Mina barn har varit "tidiga" med att krypa alla tre men vi har ändå tyckt att gåstolen varit bra... Barnen har liksom varit mer nöjda i den än på golvet...

♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • nian74

Jag har fyra barn. Jag har alltid tyckt att gåstol är onödigt så det var inget jag hade till de tre första.
    Fyran var så tidig, ålade vid fyra månader, kröp vid fem, ställde sig vid sex och gick vid åtta månader...jag fick inget gjort för det var ett evigt passande!
    Så till fyran lånade jag en gåstol och tyckte det var helt suveränt att få lite "barnvakt" korta stunder när jag behövde göra något, då var han ändå med men kunde inte skada sig eller klättra in i diskmaskinen om jag tex höll på med disken.

• DenNamnbitne
    Modgun skrev 2011-02-04 21:51:34 följande:
    Öhh nej. Menar en gåstol som en del köper till sina barn,.
    AhaaDrömmer
Svar på tråden Gåstol.