• Modgun

Gåstol.

Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:28
    Håll en god ton i tråden, känner någon för att ge syrliga kommentarer eller dylikt, så kan ni väl vara så snälla att ta det via pm isåfall?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 00:30
    Nu ska jag logga ut. Återkommer till diskussionen imorgon, då den för en gång skull är ganska sansad, vilket är vanligt på fl.
    God natt med er och sov gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gåstol.
  • straw2008

Skaderisk???? Älskade gåstoöen skulle aldrig klarat oss utan den o babysittern!! Båda barnen har spenderat mååååånga timmar i dessa två :0) Skulle aldrig i livet palla att bära omkring på barnet faktiskt.... Gåstol känns bra i mitt mammahjärta :0)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Takhiza
    Lindreas skrev 2011-02-04 22:29:29 följande:
    Nej. Ungarna lär sig inte gå snabbare eftersom det är olika tekniker och de kommer högre upp än vad deras kroppar egentligen klarar av. Helt onödigt.
    Hm... konstigt då att vi fick rekomendation av läkare att använda gåstol till våran son. Dels för att han skulle fatta grejen med att "gå" och dels som hjälp mot hans kroniska förstoppning.
  • Modgun

Rätta mig om jag har fel.
    Men blir det inte en väldigt stor belastning på barnens ryggar om de sitter i gåstolen för länge?

• Takhiza
    Modgun skrev 2011-02-04 22:33:53 följande:
    Rätta mig om jag har fel.
    Men blir det inte en väldigt stor belastning på barnens ryggar om de sitter i gåstolen för länge?
    Jo det är klart. Likväl som om de sitter förlänge i en bilbarnstol eller babysitter. Självklart.
  • lövet2
    Snowfleak skrev 2011-02-04 22:30:17 följande:
    ja och vad ska kunna hända?
    Bara i min bekantskapskrets:
    1. Trillade nedför en trappa. Hjärnskakning och bulor.
    2. Trillade nedför en trappa. De 2 alldeles nya framtänderna slogs ut.
    3. Nådde en kökskniv men skar sig tack och lov bara lite.
    4. Drog ner en stor blomkruka i huvudet.
    5. Tippade omkull över en tröskel.

Märk väl att detta inte rör sig om några ansvarslösa och slarviga föräldrar, utan helt vanliga föräldrar som gjorde helt vanliga missar i uppmärksamheten. Olyckor händer vare sig man har gåstol eller inte, men följderna blir så mycket allvarligare i en gåstol.
  • JuliaåRonjasmammis

Båda våra har älskat sin gåstol, den gav ju en helt annan frihet än att ligga på golvet och glo eller sitta i sele. men det var ju inte så att de fick åka omkring hela dagarna, utan det var ju kortare stunder lite då och då.

Fast inte hade vi dem för att ungarna skulle börja gå tidigare, det är ju konstaterat att de inte gör. Nu gick våra ungar tidigt också, men det hade säkerligen inte med gåstolen att göra.

Finns det folk som använder dem för att lära barn att gå alltså?

Don't mess with my integrity!
  • Modgun
    Takhiza skrev 2011-02-04 22:35:20 följande:
    Jo det är klart. Likväl som om de sitter förlänge i en bilbarnstol eller babysitter. Självklart.
    Jo det vet jag.
    Därför har inte något utav mina barn fått använda dessa ovan nämnda speciellt länge åt gången.
  • Modgun
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-02-04 22:44:36 följande:
    Båda våra har älskat sin gåstol, den gav ju en helt annan frihet än att ligga på golvet och glo eller sitta i sele. men det var ju inte så att de fick åka omkring hela dagarna, utan det var ju kortare stunder lite då och då.

Fast inte hade vi dem för att ungarna skulle börja gå tidigare, det är ju konstaterat att de inte gör. Nu gick våra ungar tidigt också, men det hade säkerligen inte med gåstolen att göra.

Finns det folk som använder dem för att lära barn att gå alltså?
    Ja det gör det.
  • Takhiza
    Modgun skrev 2011-02-04 22:46:39 följande:
    Jo det vet jag.
    Därför har inte något utav mina barn fått använda dessa ovan nämnda speciellt länge åt gången.
    Då reser du aldrig med dina barn då? Någon längre sträcka, menar jag.
  • Lia85

Kanonbra! Känner inte en enda vars barn råkat ut för en olycka i gåstol.

Gabriel älskade sin och njöt av att vara i den.

Tror definitivt inte den hämmar utvecklingen (gör den det så är jag tacksam för att vi använde den )

Förstår inte varför den ska vara så debatterad. Som precis allt annat så räcker det med sunt förnuft så ä det en bra sak till barn. Det mesta kan bli dåligt om man inte använder huvudet vid användning, tom bärsele

Svar på tråden Gåstol.