• Modgun

Gåstol.

Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:28
    Håll en god ton i tråden, känner någon för att ge syrliga kommentarer eller dylikt, så kan ni väl vara så snälla att ta det via pm isåfall?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 00:30
    Nu ska jag logga ut. Återkommer till diskussionen imorgon, då den för en gång skull är ganska sansad, vilket är vanligt på fl.
    God natt med er och sov gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gåstol.
  • Robocopa
    Themis skrev 2011-02-04 22:56:15 följande:
    Nej.

Bara ytterligare en onödig pryl som folk vill kränga till en, och dessutom dålig för den motoriska utvecklingen enligt flera studier.
    Konstigt att min unge som suttit i gåstol började gå vid 10½ månad ;)
  • Modgun
    Takhiza skrev 2011-02-04 22:48:12 följande:
    Då reser du aldrig med dina barn då? Någon längre sträcka, menar jag.
    Nope.
    Har ingen bil för tillfället så vi åker kommunalt, och då åker de ju i vagnen. Lilleman ligger ner och lillan kan också ligga ner i vagnen om hon vill, eller så sänker jag ryggsödet lite mer bakåt.
  • Julutzi
    Themis skrev 2011-02-04 22:56:15 följande:
    Nej.

Bara ytterligare en onödig pryl som folk vill kränga till en, och dessutom dålig för den motoriska utvecklingen enligt flera studier.
    ?? Inte för mina barns motoriska utveckling i alla fall... Mina två "stora" har varit tidiga med allt och det verkar den lilla också vara...

Barnen sitter ju inte i den länge åt gången...  
    ♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • MissMurrig
    Balahir skrev 2011-02-04 22:54:16 följande:
    och mitt barn har inte nått till varken köksbänken eller fönsterbrädan när han satt i gåstolen.

bor de personerna du pratar om i the shire?
  • Modgun

Jag personligen bryr mig inte om det är någon som har en gåstol till sina barn. Det jag kan haka upp mig på är de som använder den som barnvakt.

• Takhiza
    Modgun skrev 2011-02-04 22:59:06 följande:
    Nope.
    Har ingen bil för tillfället så vi åker kommunalt, och då åker de ju i vagnen. Lilleman ligger ner och lillan kan också ligga ner i vagnen om hon vill, eller så sänker jag ryggsödet lite mer bakåt.
    Brukar ju sägas att om man bara pausar lite då och då ska det inte vara någon fara.
    Själv har jag inte haft körkort speciellt länge så när vi ska hälsa på makens familj som bor 40mil bort har vi åkt tåg. Tåg är dock dyrare än att köra bil och mycket mer opraktiskt så de lär bli att bila upp med båda barnen när vädret är bättre. Buss har jag vägrat då de inte tillhandahåller bilbarnstol eller anordning så att dessa går att färsta i bussen. Har inte mina barn i en vagn alt. knäet i 40mil obältade!
  • Donum

Nej. Förstår inte vitsen och är övertygad om att "naturen" har den bästa lösningen på hur barn ska utvecklas för att börja gå. 

• pluvdo

Nu valde jag "annat" eftersom jag köpte en gåstol till sonen när han var sex månader gammal eller något sådant: Jag tyckte det kunde vara smidigt att sätta honom i den ibland så jag kunde plocka undan och diska och sådant utan att han blev uttråkad. Jag hade dessutom hört från så många håll att bebisar bara ääälskar sina gåstolar. Sonen var dock inte en av dem. Han tyckte i och för sig leksakerna på den var lite underhållande, men de var roligare att stå bredvid och trycka på än de var att sitta i gåstolen och leka med. Han blev dessutom jättefrustrerad om jag satte honom i den och smet iväg en kort stund, så det blev ingen direkt avlastning.

Så... Jag har inget emot gåstolar som så, men för sonen var det ingen hit.

• Lindreas
    Snowfleak skrev 2011-02-04 22:58:47 följande:
    Konstigt att min unge som suttit i gåstol började gå vid 10½ månad ;)
    Jo, för det har ju helt säkert med gåstolen att göra. Det vanliga argumentet, i stil med; "jag rökte hela graviditeten och mitt barn är inte allergiskt, så det är minsann inte farligt".
  • Balahir
    Lindreas skrev 2011-02-04 23:04:15 följande:
    Jo, för det har ju helt säkert med gåstolen att göra. Det vanliga argumentet, i stil med; "jag rökte hela graviditeten och mitt barn är inte allergiskt, så det är minsann inte farligt".
    har du bevis för att det inte har med gåstolen att göra?
Svar på tråden Gåstol.