• Modgun

Gåstol.

Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:28
    Håll en god ton i tråden, känner någon för att ge syrliga kommentarer eller dylikt, så kan ni väl vara så snälla att ta det via pm isåfall?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 00:30
    Nu ska jag logga ut. Återkommer till diskussionen imorgon, då den för en gång skull är ganska sansad, vilket är vanligt på fl.
    God natt med er och sov gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gåstol.
  • Prodin

Nä.

När han inte vill ligga mage, åla eller "gå" mot möbler så får han åka sele på mamma eller pappa. Det känns liksom bättre i hjärtat.

• Balahir
    stephanie 1987 skrev 2011-02-04 22:23:48 följande:
    Ja - Sonen hade skitkul i sin gåstol. Tummen upp!
  • lövet2
    Takhiza skrev 2011-02-04 22:14:08 följande:
    Skaderisk? Man håller väl koll på barnet?
    Varje sekund? Du vänder aldrig ryggen till, tittar ut genom fönstret, fastnar i ett telefonsamtal eller något?
  • Takhiza
    lövet2 skrev 2011-02-04 22:27:01 följande:
    Varje sekund? Du vänder aldrig ryggen till, tittar ut genom fönstret, fastnar i ett telefonsamtal eller något?
    Nej, för då plockar jag upp barnet. När han satt i sin gåstol lockade jag på honom och försökte få honom att röra den. Hade jag annat för mig fick han inte sitta där. För mig var inte gåstolen en "barnvakt" för mig var det ett hjälpmedel för att han skulle fatta vinken.
  • Lindreas

Nej. Ungarna lär sig inte gå snabbare eftersom det är olika tekniker och de kommer högre upp än vad deras kroppar egentligen klarar av. Helt onödigt.

• Robocopa
    ja och vad ska kunna hända? Allt som barnet kan nå som det inte ska nå måste ju självklart plockas bort. I övrigt så ser jag ingen skaderisk, speciellt om man köpt en av nyare modell, de äldre är väl inte lika säkra.
  • Modgun
    Lindreas skrev 2011-02-04 22:29:29 följande:
    Nej. Ungarna lär sig inte gå snabbare eftersom det är olika tekniker och de kommer högre upp än vad deras kroppar egentligen klarar av. Helt onödigt.
  • Julutzi
    Jo jag vänder mig ofta om... Har haft tre barn i gåstol och det värsta som hänt var när den stora drog i en sladd så en lampa ramlade i golvet... Ingenting "farligt" har hänt!
    ♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
Svar på tråden Gåstol.