• Modgun

Gåstol.

Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:28
    Håll en god ton i tråden, känner någon för att ge syrliga kommentarer eller dylikt, så kan ni väl vara så snälla att ta det via pm isåfall?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 00:30
    Nu ska jag logga ut. Återkommer till diskussionen imorgon, då den för en gång skull är ganska sansad, vilket är vanligt på fl.
    God natt med er och sov gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gåstol.
  • Robocopa
    Modgun skrev 2011-02-04 23:56:38 följande:
    Jo jag tycker det.
    Det står ingenstans att det ska diskuteras om för eller mot. Utan det STÅR varför man använder gåstolen eller inte gör det.
    Man använder den väl inte om man är emot och tvärtom?
  • Modgun
    Snowfleak skrev 2011-02-05 00:01:35 följande:
    Man använder den väl inte om man är emot och tvärtom?
    Jag använder den inte för att jag är emot den, utan för att jag tycker att den är onödig. Så jag förstår inte vad det är du vill ha ut av detta.
    Ts rubriken nämner bara gåstol.

De olika alternativen nämner bara om man har, inte har eller annat och varför. Står inget om för eller emot.

Inte heller det jag skrev i ts har något med för eller emot att göra.
    *Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.*

Så du ser? att bara för att man inte använder sig av något så är det inte synonymt med att vara emot det eller hur?
  • Robocopa
    Modgun skrev 2011-02-05 00:08:26 följande:
    Jag använder den inte för att jag är emot den, utan för att jag tycker att den är onödig. Så jag förstår inte vad det är du vill ha ut av detta.
    Ts rubriken nämner bara gåstol.

De olika alternativen nämner bara om man har, inte har eller annat och varför. Står inget om för eller emot.

Inte heller det jag skrev i ts har något med för eller emot att göra.
    *Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.*

Så du ser? att bara för att man inte använder sig av något så är det inte synonymt med att vara emot det eller hur?
    Vilket som om den är bra eller inte är väl en ganska bra förklaring på varför man änvänder den eller inte. Eller?
  • t0va
    lövet2 skrev 2011-02-04 23:54:28 följande:
    I teorin har du alldeles rätt. I praktiken är det så att ingen förälder är perfekt. Föräldrar tappar fokus, glömmer att lägga undan knivar, sätter kaffekoppen för nära bordskanten, slarvar med haspen till trappgrinden. Så länge babyn då ligger på en filt utan att kunna förflytta sig, eller kanske har börjat hasa sig fram liggande på mage, så har föräldrarnas högst mänskliga misstag ingen betydelse. Står babyn däremot i en gåstol, så kan mammas lilla misstag innebära en allvarlig olycka.

Därför anser jag att en gåstol är en totalt onödig leksak.
    Då kan ju gåstol vara jättebra, om man försenar barnet gå-utveckling, så de bara kan ligga på en filt och inte hitta på bus... 
  • förvirrande

NEJ!!!

Jag vill absolut inte använda gåstol. Av den enkla anledning att barnets motoriska utveckling hämmas. Barnet är inte redo att gå förrän det själv kan gå. Lika lite som att det inte är redo att sitta förrän det själv sätter sig upp.

Barnet ska ligga på mage tills hon själv sätter sig, kryper, reser sig, står och till sist går. Och jag menar inte att de skulle bli lite "sena"

Jag menar att det inte stimuleras i sin stabilitetsutveckling. Detta kan i sin tur ge stora problem senare i livet - och det vill inte jag bidra till om jag kan undgå det med en så enkel sak som att inte använda gåstol

• t0va
    förvirrande skrev 2011-02-05 00:14:16 följande:
     Barnet ska ligga på mage tills hon själv sätter sig, kryper, reser sig, står och till sist går. Och jag menar inte att de skulle bli lite "sena"
    Inte för att vara sån, men det skulle aldrig funka för min son, han vänder sig till rygg direkt för han hatar att ligga på mage, och gör allt för att komma upp i sittande från rygg men klarar det inte själv. Men han sitter utan stöd. Får han inte komma upp blir han jätte frustrerad och gallskriker. 

Tror inte jag har träffat något barn som är nöjt med att ligga på mage hela dagarna. Hur har du gjort för att få barnet nöjt? 
  • Modgun
    Snowfleak skrev 2011-02-05 00:10:18 följande:
    Vilket som om den är bra eller inte är väl en ganska bra förklaring på varför man änvänder den eller inte. Eller?

Givetvis.
    Men det spelar fortfarande ingen roll om man tycker att den är bra eller dålig, tråden skapades inte i syftet  för att diskutera för eller emot.
    Och det är ganska tydligt.

• Robocopa
    Modgun skrev 2011-02-05 00:20:34 följande:

Givetvis.
    Men det spelar fortfarande ingen roll om man tycker att den är bra eller dålig, tråden skapades inte i syftet  för att diskutera för eller emot.
    Och det är ganska tydligt.

Nä men skriv det i din TS då, det är ju nämligen ganska många som disskuterat det om du missat... ;)
  • Modgun
    Snowfleak skrev 2011-02-05 00:21:44 följande:
    Nä men skriv det i din TS då, det är ju nämligen ganska många som disskuterat det om du missat... ;)
    Varför skulle jag?
    Nej det har jag inte, och jag bryr mig inte heller om det.
    Det var DU som skrev "Fast diskussionen är väl hurvida en gåstol är bra eller inte"
    Och därför var jag så vänlig om att upplysa dig om att du hade fel.
  • JazzKermit

Vi har en gåstol så att jag kan sitta på toa i två minuter utan att han tar livet av sig under tiden! 

Svar på tråden Gåstol.