• Modgun

Gåstol.

Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:28
    Håll en god ton i tråden, känner någon för att ge syrliga kommentarer eller dylikt, så kan ni väl vara så snälla att ta det via pm isåfall?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 00:30
    Nu ska jag logga ut. Återkommer till diskussionen imorgon, då den för en gång skull är ganska sansad, vilket är vanligt på fl.
    God natt med er och sov gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gåstol.
  • Robocopa
    Lindreas skrev 2011-02-04 23:45:23 följande:
    Snowfleak skrev 2011-02-04 23:42:45 följande:
    Vilket är förjävla fel, men då är det föräldrarna det är fel på. Inte gåstolen!
    Nej, visst är det så! Men det är ju egentligen en helt annan diskussion.
    Fast diskyussionen är väl hurvida en gåstol är bra eller inte och ett av argumenten mot, visade sig just rinna ut i sanden :) (som alla andra)
  • Modgun
    Snowfleak skrev 2011-02-04 23:48:04 följande:
    Fast diskyussionen är väl hurvida en gåstol är bra eller inte och ett av argumenten mot, visade sig just rinna ut i sanden :) (som alla andra)
    Måste rätta dig.
    Jag skapade inte tråden i syfte för eller mot. Utan av ren nyfikenhet om varför man har en gåstol öht.
  • Robocopa
    Modgun skrev 2011-02-04 23:51:20 följande:
    Måste rätta dig.
    Jag skapade inte tråden i syfte för eller mot. Utan av ren nyfikenhet om varför man har en gåstol öht.
    Ja din TS är ju inte direkt skriven i klartext så den går ju att tolka åt båda hållen. Är det så noga så får du nog skriva nogrannare nästa gång ;)
  • lövet2
    Sandra Michelle skrev 2011-02-04 23:09:15 följande:
    Men shit. Det är ju inte gåstolens fel. Det är ju föräldrarna som inte har uppsikt över barnet!
    I teorin har du alldeles rätt. I praktiken är det så att ingen förälder är perfekt. Föräldrar tappar fokus, glömmer att lägga undan knivar, sätter kaffekoppen för nära bordskanten, slarvar med haspen till trappgrinden. Så länge babyn då ligger på en filt utan att kunna förflytta sig, eller kanske har börjat hasa sig fram liggande på mage, så har föräldrarnas högst mänskliga misstag ingen betydelse. Står babyn däremot i en gåstol, så kan mammas lilla misstag innebära en allvarlig olycka.

Därför anser jag att en gåstol är en totalt onödig leksak.
  • Toppen9
    Modgun skrev 2011-02-04 23:51:20 följande:
    Måste rätta dig.
    Min lille hatade att ligga ner och kunde inte sitta själv så jag pallade upp honom i gåstolen eller på golvet så att han kunde se och vara med. Han älskade gåstolen direkt, var ju en massa färg och former på den.
  • Modgun
    Snowfleak skrev 2011-02-04 23:54:08 följande:
    Ja din TS är ju inte direkt skriven i klartext så den går ju att tolka åt båda hållen. Är det så noga så får du nog skriva nogrannare nästa gång ;)
    Jo jag tycker det.
    Det står ingenstans att det ska diskuteras om för eller mot. Utan det STÅR varför man använder gåstolen eller inte gör det.
  • Margaux
    Hur menar du att mitt argument mot runnit ut i sanden?

Såg att du skrivit tidigare att de nyare modellerna är säkra. Har en väninna som köpt en ny från Carena(tror jag), den Barnens Hus förer i alla fall. Hennes son föll relativt snart ut ur stolen.... Med huvudet först naturligtvis. Han har myrer i byxorna och klarade att sätta ena foten upp på ett av benen och tog fart. Han föll i kaklet på bardumsgolvet.
    Självklart är det stora individuella skillander på barn och alla föräldrar får välja vad som är bäst för sina egna.
  • Modgun
    Toppen9 skrev 2011-02-04 23:55:02 följande:
    Min lille hatade att ligga ner och kunde inte sitta själv så jag pallade upp honom i gåstolen eller på golvet så att han kunde se och vara med. Han älskade gåstolen direkt, var ju en massa färg och former på den.
    Har inte skrivit någonstans om att det är fel att använda den, men däremot så ska den använda smed måtta och inte som barnvakt.
  • Toppen9
    Modgun skrev 2011-02-04 23:57:49 följande:
    Har inte skrivit någonstans om att det är fel att använda den, men däremot så ska den använda smed måtta och inte som barnvakt.
    Jo, jag bara skrev varför jag valde att använda gåstol till mitt barn
  • Lindreas
    Nåväl, då uppfattade vi just den delen olika. Jag anser fortfarande att gåstol är onödigt och inte särskilt bra, oavsett varför man använder den och hur länge. Inte hur lång tid det är "riskfritt" att låta sitt barn sitta i stolen.
Svar på tråden Gåstol.