• Modgun

Gåstol.

Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:28
    Håll en god ton i tråden, känner någon för att ge syrliga kommentarer eller dylikt, så kan ni väl vara så snälla att ta det via pm isåfall?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 00:30
    Nu ska jag logga ut. Återkommer till diskussionen imorgon, då den för en gång skull är ganska sansad, vilket är vanligt på fl.
    God natt med er och sov gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gåstol.
  • straw2008

Nuförtiden säljs inga stolar utan tippskyd personligen skulle jag ALDRIG i livet släppa lös ett barn varken med eller utan gåstol om det fanns trapp i mitt hus, hade barnen du syftar på krypt hade de ju ramlat ner då med? I de fallen helt klart föräldrarnas fel, även de som lämnade knivar framme shit vet faltiskt ingen förälder som lämnar knivar framme?? Likaså med blomkrukan, den måste de ju flytta på givetvis!! Inget av dEt där var ju gåstolens fel uran 100% föräldrarnas.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Balahir
    lövet2 skrev 2011-02-04 22:42:06 följande:
    Bara i min bekantskapskrets:
    1. Trillade nedför en trappa. Hjärnskakning och bulor.
    2. Trillade nedför en trappa. De 2 alldeles nya framtänderna slogs ut.
    3. Nådde en kökskniv men skar sig tack och lov bara lite.
    4. Drog ner en stor blomkruka i huvudet.
    5. Tippade omkull över en tröskel.

Märk väl att detta inte rör sig om några ansvarslösa och slarviga föräldrar, utan helt vanliga föräldrar som gjorde helt vanliga missar i uppmärksamheten. Olyckor händer vare sig man har gåstol eller inte, men följderna blir så mycket allvarligare i en gåstol.
    det har inte med stolen att göra, det handlar om slarviga oansvariga föräldrar.

och det är allvarligare om ett barn når en kökskniv om denne sitter i en gåstol? lolz.
  • Lindreas
    Takhiza skrev 2011-02-04 22:33:46 följande:
    Hm... konstigt då att vi fick rekomendation av läkare att använda gåstol till våran son. Dels för att han skulle fatta grejen med att "gå" och dels som hjälp mot hans kroniska förstoppning.
    Jovisst, den kan säkert hjälpa barn som har motoriska svårigheter, liksom det säkert kan hjälpa mot förstoppning, eftersom barnet rör på benen hela tiden. Men för ett normalt utvecklat barn hjälper inte en gåstol särskilt mycket, om det handlar om att man vill lära sitt barn gå tidigare.
  • lövet2
    Balahir skrev 2011-02-04 22:51:00 följande:
    det har inte med stolen att göra, det handlar om slarviga oansvariga föräldrar.

och det är allvarligare om ett barn når en kökskniv om denne sitter i en gåstol? lolz.
    Utan gåstol når barnet inte upp till köksbänken. Inte heller till fönsterbrädan.
  • Robocopa

Märk väl att detta inte rör sig om några ansvarslösa och slarviga föräldrar, utan helt vanliga föräldrar som gjorde helt vanliga missar i uppmärksamheten. Olyckor händer vare sig man har gåstol eller inte, men följderna blir så mycket allvarligare i en gåstol.
    1,2 &5 kan inte hända med de nya då de har lister som sätter stopp vid både strösklar och trappsteg så de kilas fast undertill och blir stående. Sådant händer bara om man hade gamla som jag pratade om.

3 &4, ja föräldrarna hade inte plockat undad saker som de borde.
  • MissMurrig

Ja. 
    Varför inte?

Den är ju rolig för barn som inte kan gå eller krypa..

Vi hade såna när vi var små och vi lärde oss gå innan vi fyllde 1. Min son hade det inte, behövdes inte, han gick längs med möbler från 7 mån. Men våra vänners dotter kunde inte gå förrän hon var 16mån, hon ville inte. Me ngåstolen var lite kul, då kom hon upp iaf. 

• Balahir
    lövet2 skrev 2011-02-04 22:53:01 följande:
    Utan gåstol når barnet inte upp till köksbänken. Inte heller till fönsterbrädan.
    och mitt barn har inte nått till varken köksbänken eller fönsterbrädan när han satt i gåstolen.

bor de personerna du pratar om i the shire?
  • gnuttenn

Röstade nej, tycker det är en onödig investering.. Har dock en gåstol som jag har fått låna med den har används ytterst lite, tycker det är bättre att barnen får ligga på golvet och utforska.. Har även hört att det inte är bra för barnens höfter om de sitter för mycket och att det är vanligt att barnen börjar gå på tår..

• Themis

Nej.

Bara ytterligare en onödig pryl som folk vill kränga till en, och dessutom dålig för den motoriska utvecklingen enligt flera studier.

• Robocopa

Dessutom så når väl ändå inte ett barn upp till en köksbänk när det sitter i en gåstol Obestämd
Svar på tråden Gåstol.