• GladaVirre

EnköpingsTråden Part3!!!!

Hej tjejer!!

Vi fortsätter hära för 3 ggr. (blir lite sur att trådarna stängs så snabbt, men får väl hålla god min och följa fl´s lagar)

Nu e det vinter, och inte långt kvar till jul. Hoppas ni har det bra med pyssel och familj.
    *bjussar på glögg, pepparkakor och lussekatter*

Kramas GV

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:01:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:09:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:22:

• Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!
  • Nika och Noel

Lessen att göra henne besviken då för vagn under 1000 kr som är ny finns inte att få tag i. Dessutom om man ska köpa ny vagn i sverige räknar de ju att man beställer ca 4 mån innan barnet kommer då det är lågn leverans tid. Så i sånna fall rek jag beg från Blocket och då får man nog en som är ett par år gammal och ev gått i arv några ggr. Men jag kan verkligen rek de där Knorr Nizza vagnarna jag tipsade om för 2000kr. Dessutom lär man säkert få fler barn och då har man nytta av den igen. Annars så tingar ju värdet på en sån mer på Blocket i sverige om man sen vill sälja den vidare och tjäna sig en hacka.

www.blocket.se/vi/7116203.htm

www.blocket.se/vi/7111253.htm

www.blocket.se/vi/7076277.htm

• Dessie

GladaVirre: ta med dig Dieseltröjan hit den 4/2.

• tesslita

Meeen.
    hallå?
    jag har väl aldrig sagt att vi ska försöka få tag i en ny kombivagn för 1000 kr??
    klart jag vet att det inte finns för den summan.
    då hade jag väl aldrig varit intresserad av virres vagn från första början?

vi ska försöka hitta en fin begagnad men det får dröja ett tag.
    eftersom jag är sjukskriven och inte har råd att lägga pengar på en vagn och min
    sambo inte vill köpa vagn än.
    så jag får väl vänta tills han känner för det.

men tack ändå för alla förslag från blocket.
    *kramar*

• Michanna

tesslita
    Vad för slags vagn är du ute efter ??
    En ligg,kombi,sittvagn ??
    Du har ju ett tag kvar vad jag förstått så jag skulle vänta lite.
    Det kommer ju minst 2 st barnloppisar här i vår. (brukar iallfall vara 2 st. ) en på gymnasiumet och en på sparrsätra.. och där kan man ofta gör kap på vagnar..

Anna.

• tesslita

Michanna: gärna en kombivagn.
    aaah kanske kan vara värt att vänta tills dess då.
    tack för tipset

• Malwa

Tesslita: om jag kan övertala sambon om en ny vagn till den nya bebben kan du få köpa min gamla för 800, jag köpte den beg av en kompis för 1600, 04 när alexander föddes han är född i april så vi hade den iallafall i ett år som "heltidsvagn" nu har han den står på dagis som sovvagn, annars har vi en sulky till honom! men vi får se vad sambon säger! Det verkar som om karlar är lite snåla vad gäller babysaker tycker jag tror inte att han lagt ner många kronor, jag därimot kan lägga halva lönen (känns det som) på grejer till alex!

• tesslita

Malwa:
    det vill jag gärna göra om du lyckas övertala sambon
    nää killar verkar lite små snåla när det gälleratt köpa saker till bebis.
    än så länge är det bara jag som köpt kläder till bebisen.
    men sambon har lovat att stå för allt det andra sedan som skötbord, säng,
    vagn och bilbarnstol

• Malwa

Det sa min sambo också, och när jag tyckte det var dax att handla så ville han vänta . så det slutade med att jag köpte sakerna själv! (som vanligt)

Vagnen vi har är av märket Inglesina (hade aldrig hört talas om det innan våran vagn). Det är en kombivagn i svart och grått, tyckte ibörjan att den kändes lite grund, men vande oss snabbt vid den, den är väldigt lättkörd både på sommar och vinter.
    Har börjat övertalningskampanjen här hemma, försöker locka honom med att han kan få åka på fotbolls vm i tyskland tillochmed fast det är bara drygt två veckor kvar till förlossning då . Få se om han nappar!

• tesslita

Malwa: tihi
    lycka till med övertalningen.
    säg till om du kommer på nått bra som funkar.
    kan behöva en bra övertalningsmetod på min sambo

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!