• GladaVirre

EnköpingsTråden Part3!!!!

Hej tjejer!!

Vi fortsätter hära för 3 ggr. (blir lite sur att trådarna stängs så snabbt, men får väl hålla god min och följa fl´s lagar)

Nu e det vinter, och inte långt kvar till jul. Hoppas ni har det bra med pyssel och familj.
    *bjussar på glögg, pepparkakor och lussekatter*

Kramas GV

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:01:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:09:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:22:

• Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!
  • Nika och Noel

Ang listan:

snorsug anv varje månad minst, helt oumbärlig
    Baby Björn babysitter - helt oumbärlig
    Hoppgunga -anv 3 ggr. Han var för stark och slog i dörrkarmen. Köps vid 3 mån i så fall.
    Babygym köp beg anv så lite. Gäller många av de första leksakerna, loppis fynd gör du för nån tia.
    Filtar om ditt barn kräks mkt. Bra att ha till hands över axeln och som snuttis.
    Enda salvan: Bephanten mot röda rumpr
    Amninginlägg samt amningskopp för uppsamlig på andra bröstet som läcker.
    Rumptermomenter i gummi - finns på Clas Ohlsson. Ska kunna böjas då barn rör sig så de inte går av.

hmmm det var lite från mig. Har mer hemma i ngn pärm. Skrev också en lista. Ngt jag ska fixa till denna gång är en amningkudde, eller sy själv då de är så dyra. Men vi borde få låna en då jag lånat ut alla babysaker till en kompis och hon köpte en sån. Men man vet aldrig hur folk är.....

• Malwa

Det absolut bästa för oss var nog bröstpumpen! Har en avent isis och den har varit helt suverän, blev sjuk två veckor efter förlossningen och kunde inte amma, pumpade då ur och sambon matade, sen när ammningen kom i gång igen var det skönt att veta att han accepterade flaskan från pappa med!
    Sedan använde vi babyskyddet (bilstolen), jättemycket har en maxi cosi och den trivdes han jättebra i både vaken och sovandes, helt perfekt att vagga till sömns i, när man är borta. Smidigt att bara sätta in en sovand bäbis i bilen och åka.
    Alexanders favvo var nog en cd-skiva med babyljud vi fick i present, massa joller och gurglanden blandat med barnskratt och gråt. Han diggade stenhårt till den redan från början

• Nika och Noel

Man kan hyra maxi cosi billigt gm vissa babyaffärer och sen köpa den andra stolen eftersom de växer ur den på ca 8-10 månader. Vet inte hur ni gjorde men vi hade ingen utan hade Volvos originalstol med babyinsats och med facit i hand så hade maxin varit bättre då, som Malva skriver, man kan vagga barnet i den, ha barnet i affären i den osv. utan att behöva koppla loss.

• Dessie

GladaVirre: Hur går det i skolan? Vad pluggar du? Jag funderar på att börja plugga i augusti, omvårdnadsprogrammet på komvux.

• Sodaspring

Hej hej!
    Tänkte bara rapportera att vi idag kom hem med Anthony som föddes i fredags.
    Jag ska försöka läsa ikapp mig senare i veckan, men just nu så har jag ont i magen efter kejsarsnittet och ska bara försöka umgås med Anthony och Klas. Jag har lite bilder på min sida av vår lilla prins.

Ha det bra. Från en lyckligt nybliven mamma!

• Dessie

Sodaspring: GRATTIS!!!! Vilken söt kille

• tesslita

Sodaspring: grattis till pojken! :)

• GladaVirre

michanna: ja det är olika det där, tex Alex kan man INTE ge flytande,. (det är ju jätte äckligt), och barnbil stol måste man ju ha från BB osv.. men jag menade barnstol (som används när dom blivit större)
    BabyBjörns bärsele är skräp! Det belastar ryggen och är inte ett dugg ergonomisk, verken för bebisen eller för en själv. Så det är helt klart värt att köpa en bättre som man kan använda mycket längre utan att känna tung belastning.

dessie: det är jätteroligt!! Jag har 4 olika ämnen, webbdesign, photoshop, engelska och svenska. det går jättebra och jag kännde redan massa människor därifrån=) Det är en helt annan sak att plugga på komvux Jag tycker verkligen du ska testa!! Jag vill inte alls ha nånting med vården att göra, men det verkar kul för dom som går det. Hör av dig till skolan för dom startar lite då och då!!(ofta)

Sodaspring: Åhh så söt!!! grattis!! han var jättegullig!!Anthony är jätte fint namn också,. jag gillar timothy jätte mycket, och detta var inte illa det heller Grattis!

• Dessie

GladaVirre: spm sagt så funderar jag på omvårdnad så att jag blir undersköterska. Jag är ju "bara" vårdbiträde, har jobbat inom hemtjänsten/omvårdnadsboende sedan sommaren -97.

• tesslita

Var på könsultraljudet idag!
    fick veta att det är en liten flicka i min mage!
    en liten Moa

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!