• GladaVirre

EnköpingsTråden Part3!!!!

Hej tjejer!!

Vi fortsätter hära för 3 ggr. (blir lite sur att trådarna stängs så snabbt, men får väl hålla god min och följa fl´s lagar)

Nu e det vinter, och inte långt kvar till jul. Hoppas ni har det bra med pyssel och familj.
    *bjussar på glögg, pepparkakor och lussekatter*

Kramas GV

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:01:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:09:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:22:

• Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!
  • Michanna

Nika.. har faktiskt ingen aning om vad man betalar just nu..
    Det var ett tag sedan jag betalade något för michaela ska jag erkänna. och det var inte mycket då,jag pluggade och peter hade dålig lön..

michaela var ju2½ när vi flyttade hit och och allmänna förskolan började hösten året därpå hon var 3½ . och för den betalar man ju inget...

• Nika och Noel

Micahnnna? vad menar du för allmänn förskola. Menar du inte den som man sätter 6-åringar i? Dvs förskoleklass? Att de börjar skolan ett år tidigare? Jag hänger inte med!

• Michanna

Nika.. nä. från det dom är 4 år. ( eller den höst vad jag förstod dom fyller 4 ) så är det gratis för barnen att gå på dagis.. 15 timmar i veckan,....

från enköpings hemsida...
    Allmän förskola: Barn ska erbjudas plats i förskola från och med höstterminen det år de fyller fyra år (§ 8a). Allmän förskola skall vara avgiftsfri men avgift kan tas ut för tid som överstiger 15 timmar per vecka eller 525 timmar om året.

Så därför har jag inte betalat något för michaela på 2½ år... ( hon har ju bara fått gå 15 timmar då jag var arbetslös och sedan hemma med yngre barn.. )

• GladaVirre

Michanna: yes dom har exakt samma taxa som kommunen Så det är kanon bra!
    Men sen vet jag inte mycket mer om det.. vi betalar typ 3-400 kr?? jag pluggar ju,.

nää jag är så lycklig nu..de var över mina förväntningar.. jag var ju så kräsen när jag letade, och sa nej några gånger. Men här vill dom verkligen det bästa för barnens framtid och utbildning, precis som för mig=)

Rävelina: välkomen Det e bara att kasta sig in i diskutionerna här! det går upp och ner,. ibland blir det tyst och ibland fullt ös typ!
    Jag går också på komvux!! det är jätteroligt!! nu vet jag hur du ser ut, så vi lär stöta på varanndra..=) Typ alla som är här är inflyttade till Enköping,(invandrare) Vi är inte förvånade över det. Och det är väl ca hmm 10 st kanske.. man alla skriver inte aktivt! vi har träffats lite,. mest under sommaren, och snart ska vi ha en sälj/byt m.m träff.

Nu ska jag ut med alex och patryk

• Rävelina

GladaVirre: Lägg till ett par glasögon på mig bara så du inte tar fel på person.. Du får haffa mig på komvux nån gång o säga hej! Jag brukar vara där mån-ons, men oxå nere på westerlundska.
    Vad är det du pluggar?

• GladaVirre

michanna,. yes det är i den nya 04a gruppen!

• GladaVirre

hehe jajjemensan! och ta bort den vackra PS looken från mig, så det blir lite halvslitet, ruffsigt så har du mig Ok,. jag är där tis,ons,tors än så länge.
    Jag pluggar webbdesign, pothoshop, svenska och engelska.. det går bra

• Rävelina

GladaVirre: Va?! Jag trodde ju att du såg ut så!!
    Nå, men då finns det ju hopp om att vi träffas där nån gång. Vad vill du jobba med sen när du är klar med komvux?

• Dessie

Rävelina: välkommen hit till oss!!

Som GladaVirre skrev så ska vi snart ha en köpa/byta/sälja-träff = lördag 4 februari kl: 13.00, och det blir hemma hos mig.
    Om du har nåt "skit" du vill bli av med eller kanske göra nåt fynd, eller bara fika (vi bjuder på fika) så är du jättevälkommen!!
    Hör isf av dig med ett privat mess till mig så får du adressen.

• Dessie

GladaVirre: katalogen du fick nu sist gäller till den 24/2 så det är ingen brådska.

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!