• GladaVirre

EnköpingsTråden Part3!!!!

Hej tjejer!!

Vi fortsätter hära för 3 ggr. (blir lite sur att trådarna stängs så snabbt, men får väl hålla god min och följa fl´s lagar)

Nu e det vinter, och inte långt kvar till jul. Hoppas ni har det bra med pyssel och familj.
    *bjussar på glögg, pepparkakor och lussekatter*

Kramas GV

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:01:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:09:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:22:

• Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!
  • Michanna

michaela fick sin säng när hon var 1år.. klättrade då ur sängen.. fick en vanlig resårmadrass som vi lade på golvet.. inga problem med att lägga henne.
    ERik fick säng i maj förra året. inga problem med honom han sover utan att gå upp.

Annat tips är att lägga själva madrasen till spjälsängen på golver och ställ spjälsängen utaför så det avgränsar ordentligt. Gärna mot en vägg också..

anna

• Dessie

GladaVirre: både Nicklas (5 år o 4 mån) & Linnea (2 ½ år) bytte till växasäng när de var 1 år. Och Nicklas är ju född 7 veckor för tidigt så han var ju egentligen bara 10 månader.
    Det har gått jättebra hela tiden. Båda 2 har sovit hela natten ända sedan de kom hem från BB. Om de har vaknat på natten nån ggn sedan de bytte säng så har de kommit direkt in i vårt rum.
    Om ni är oroliga för att Alex ska komma åt farliga saker när han går ur sängen på natten - typ bokhylla & andra tunga möbler sätter ni fast i väggen med "säkerhetsgrunkor" (kommer inte på namnet) som finns att köpa på b.l.a Coop Forum, Ikea.
    Knivar mm lägger ni i ett skåp som han inte kommer åt.

• Dessie

tesslita: hur gick det på auroramottagningen idag? Förresten, sist du var på spec-mvc: vilken doktor träffade du då? Nyfiken eftersom jag känner alla där.

• Nika och Noel

Noel sover i IKEAS Sniglar sen 15 månaders ålder och hade jag vetat hur bra han skulle trivas i den hade jag bytt tidigare. Han sover både tryggare och längre i vanlig säng för det är mer plats att röra sig på.

• Nika och Noel

Dessie?? Hur i hela fridens namn har du fått ALLA din abarn att sova så bra från så tidig ålder ???? Jag sliter fortfarande som ett djur och det är inte ovanligt att vi får flytta över Noel till oss fram på vargtimmarna. Jag är helt slut och dessutom gravid så vill gärna ha alla tips ni kan ge på hur man får barn att sova så bra. Var det du som gett ersättning?

• Nika och Noel

Tesslita! Låter som ichias nerven kommit i kläm försök få en remiss till sjukgymnast så kan han ev låna ut bälte om du inte redan ahr ett. Jag köpte själv mitt på www.minimundus.se ett Baby Belt och min man är sjukgymnast, fast jag hade bara foglossning. Du har nog båda delarna....

• Dessie

Nika och Noel: som sagt så har både Nicklas & Linnea sovit hela natten ända sedan de/vi kommit hem från sjukhuset.
    Nåja, nåt undantag finns väl att de har vaknat på natten men det är lätträknat.
    Vi har inte gjort nåt speciellt - har bäddat ner dom i sängen och lagt favoritnallen brevid. Ger en flaska välling (L äter välling fortfarande & N äter yoghurt innan han hoppar i säng).
    Båda 2 vill gärna lyssna på musik när de ska somna (prova gärna det).
    Det är nog Michanna du tänker på som har gett ersättning - men även vi har gett våra barn ersättning.

Som sagt - mitt råd är att bädda ner Noel mysigt med favoritnallen brevid och en flaska välling och att han får lyssna en liten stund på musik.

• Nika och Noel

Virren!!!
    Och er övriga som skulle börja på samma dagis som oss, nu visar det sig att inskolningen skjuts upp til den 20 feb. För vå del ställer det till mkt trassel då vi inte är f-lediga utan jobbar heltid båda två. Måste söka tjänstledigt en längre tid nu vilket inte kommer bli poppis. Jag meljade då jag tyckte de dröjde med infon och fick beskedet nyss ni får det imorron. Vi är väldigt beroende av att detta funkar så smidigt nu och jag börjar bli lite irriterad på att de inte infomerar lite tidigare. Det är ju snart dags! Vad har ni hört??

• Michanna

Nika.. om det inte ordnar sig för er kan jag alltid passa honom några dagar...
    Har inte hört något om uppskjuten inskolning ännu dock..
    ( har dock hört andra rykten... )
    Fick tag i en vagn till erik igår att ha på dagis. ( ioch med jag annars kör thomas i enkelvagnen eller i syskonen... Hittade en på blocket för 50 kr....

Anna.. Som har tråkigt....

• GladaVirre

Tack alla för svar. Jag fick även tag på mamma,. nu ligger han på golvet.(låter mysigt va? ) Får se hur det går,. SKULLE han vakna upp så går han nog till oss. Men han vaknar vääääldigt sällan på natten.. Nästintill aldrig.
    Ska till IKEA snart o fixa en säng till monsterungen

Nika!!!
    Ojdå..ja min lärare vill inte att jag kommer sent varje tisdag heller...Men jag har liksom inget val!!! Vi har inte hört nånting alls från dem...Fast det fungerar ju för oss ändå,. det är bara tisdagar jag blir 30-40 min sen..
    Men om du vill så kan jag ta Noel åt dig måndagar och fredagar när det klaffar?? Det är inga problem om jag gör det ibland, jag är nämligen ledig mån/fre... Då kan både Noel och Alex få leka av sig och ha det kul.
    Fundera på det lite!!

Nu går Big Brother!!

Är det bara jag som ammat?? Fast Nika du ammar ju. Mne jag gav även ersättning då jag inte räckte till.. Jag har ju fasen inga bröst!! Men dem sa att det beror inte på det...Vart ska mjölken sitta då!? I ryggen liksom..irriterande,. jag ammade konstant i månader, men det kom inte mer,. han slurpade i sig det som fanns på 2 röda sen var han hungrig igen-..aja

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!