• Annaliz

bebis juli 2011 =)

Kiira: Naw, hoppas hon kryar på sig. Det är sådär att vara flerbarnsförälder. Jobbar pappan?

Igår inhandlade jag och min sambo ett Acta Graco babyskydd med basenhet :)

Är det någon som testat ett sådant som kan ge lite synpunkter på det?

• Annaliz

Vad roligt att höra att fler gillar Acta Graco babyskyddet. Jag tycker det verkar hur fint som helst samt lätt när basenheten alltid sitter där den sitter i bilen och man klickar bara i och ur babyskyddet.

Jag är den som har moderkakan i bakvägg och har känt rörelser där nere sedan v. 13 ungefär. Var hur mysigt som helst till en början när det inte kändes lika hårt som det gör nu :P Jag har en riktig karatekid i magen!! Ibland hoppar/rycker jag till när jag får en riktig "hoppspark" i magen så folk undrar vad det är, haha :D

Det är väl mest "jobbigt" då man ska sova antar jag... annars glädjs man mest åt det lilla livet :)

• Annaliz

Hur är det med alla blivande mammor idag? Får ni vara friska och krya och slippa foglossning?

• Annaliz
    Momii skrev 2011-03-17 12:01:49 följande:
    Jag är frisk, peppar peppar! Har redan hunnit vara förkyld 2ggr och kräksjuk mitt i en av förkylningarna. Hoppas det blir vår snart så vinterns alla elaka sjukdomar försvinner!

Ingen markant foglossning! Hur mår du själv då?
    Jag säger också peppar peppar! Foglossning har jag, men jag har bättre och sämre dagar och än så länge är det ingen större fara som påverkar min kapacitet att jobba eller så.
  • Annaliz
    Ts Mamma skrev 2011-03-18 16:24:22 följande:
    Bebbe011: Det är ju inte min sambos första utan hans tredje å mitt andra men vårt första och varken han eller jag läser väl något speciellt om bebisen eller allt ikring, vi tar det som det kommer men han känner gärna på magen å pratar med bebisen å drar kortet när jag shoppar...;)

Tror det är jätte olika, är kanske svårt att greppa för honom än...

...jag hör förresten till de som gärna ser att förlossningen blir som jag vill och inte han vill då det ju faktiskt är jag som måste göra jobbet just där då...:)
    Här är det samma lika ;) Tycker det är jättemysigt att min sambo så gärna vill dit och känna när den sparkar och pratar med den samt pussar på magen osv. Inatt sa han att han drömde om förlossningen. Så han verkar då se fram emot detta väldigt mycket :) Liksom jag. Jag är väl den som kanske läser mer, ser en del tvprogram som handlar om barn och förlossningar etc. Men jag tar bara reda på saker jag undrar över. Annars är jag väldigt mycket en sån som tar det som det kommer-person. Allt är ju så individuellt.
  • Annaliz

Någon här som känner bebisen sparka neråt? Det har hållit på då och då under hela dagen idag och det är jätteobehagligt eftersom det känns som om den ska ploppa ut varje gång eller att en fot ska titta ut.

• Annaliz

rosenknopp89 och Ofeigur, skönt att höra att man inte är ensamen ;) Nej, det är verkligen inte behagligt när man samtidigt är kissnödig Förvånad Skrattande

• Annaliz

Idag har bebis varit lite snällare. Här är jag på jobbet. Lägg gärna ut bilder på era maggar ;)
  • Annaliz

Jag råddes till att börja äta järntabletter redan i v 8 när jag var på inskrivningen hos BM och hade ett järnvärde på 125. Alla under 130 bör äta sa hon... så jag for så snällt och köpte och gud vilka problem jag har fått ha. Nu dricker jag massa vatten och rör mig ofta för att jag ska kunna leva normalt :P Men alla andra gapar och säger vad tidigt jag började med det... och sen hör jag fler som har lägre järnvärde än mig och har inte börjat äta nåt förän efter halva grav. och vissa äter inte alls :P så jag vet inte om jag egentligen behövde det så mycket när alla andra klarar sig =)

• Annaliz

Sug efter kött har jag haft. Nu har jag världens sug efter glass. Typ hela tiden!

Svar på tråden bebis juli 2011 =)