bebis juli 2011 =)
Vi har 0 gradigt just nu och sol. Lär bli några plusgrader längre fram mot dagen.
Så nu sitter jag faktiskt redo att fara ut och pimpla :D (fisk såklart) haha
Ha det gött!!!
Vi har 0 gradigt just nu och sol. Lär bli några plusgrader längre fram mot dagen.
Så nu sitter jag faktiskt redo att fara ut och pimpla :D (fisk såklart) haha
Ha det gött!!!
Mannen fyller år så hans familj tittar väl förbi senare idag/kväll. Hoppas på att hinna upp en sväng på stan för att köpa en väska!Det är ju bara för mysigt att vakna utvilad och känna den lille röra sig där inne. Nu tror jag den har börjat vända på sig eller något för jag känner sparkar under revbenen.
Alltså, jag har för mig försäkringskassan ska räkna ens inkomst de senaste 12 månaderna och jag antar att de räknar bruttolönen i sin helhet under dessa månader (om lönen har varit olika månad för månad) och slår ut ett snitt/månad. Sedan får man väl typ lite mindre än 80% av det? Alltså som jag förstår det måste man då jobba ett visst antal timmar och tjäna visst antal mycket för att slippa få grundnivån.
Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Jag har än inte pratat med försäkringskassan om fp, eftersom min barnmorska sa att jag inte behöver ha bråttom. Man ska tydligen ansöka om fp den månad man ska börja få utbetalt.
Alltså, jag har för mig försäkringskassan ska räkna ens inkomst de senaste 12 månaderna och jag antar att de räknar bruttolönen i sin helhet under dessa månader (om lönen har varit olika månad för månad) och slår ut ett snitt/månad. Sedan får man väl typ lite mindre än 80% av det? Alltså som jag förstår det måste man då jobba ett visst antal timmar och tjäna visst antal mycket för att slippa få grundnivån.
Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Jag har än inte pratat med försäkringskassan om fp, eftersom min barnmorska sa att jag inte behöver ha bråttom. Man ska tydligen ansöka om fp den månad man ska börja få utbetalt.
Är det nån mer än jag som har stark "mensvärk" då och då? Kan liknas vid vrid i magen men så är inte fallet.

Här är det - 13 men sol. Jag hoppas det blir varmare framåt dagen.
Såg också programmet och det är svårt för mig att säga hur det ska vara. Men de visar ju säkert förlossningar där det händer saker för att få tittarsiffror. Många av mina vänner som fött barn säger att dom inte alls känner igen sig i det där... Jag tar inte åt mig så mycket, för jag vet att det är så himla individuellt för var och en. Men visst f*n är jag beredd på smärta, haha! Skulle inte förvåna mig alls om jag fick en helsikes förlossning med tanke på hur fint jag har fått må under min gågna graviditet nu :P
Här får ni er ett gott skratt;
- Oavsett vad du ger en kvinna så kommer hon att ge dig något bättre tillbaka. Ger du henne en spermie, ger hon dig ett barn. Ger du henne ett recept, ger hon dig en måltid. Ger du henne ett hus, ger hon dig ett hem. Ger du henne ett leende så ger hon dig sitt hjärta .Hon multiplicerar och förstorar allt oavsett vad du än ger henne. Så om du ger henne skit kan du förvänta dig ett helvete tillbaka
Mm, jag undrar också över om bebben aldrig sover. För den möxar runt innan man ska sova och då man vaknar :) Jag längtar verkligen tills den kommer ut!!!