• Annaliz

bebis juli 2011 =)

Om ca en timme ska vi fara och göra ultraljudet, spännande och nervöst på samma gång Skrattande

Återkommer senare

• Annaliz

Det var helt magiskt att göra ul. Första gången för oss. Hon tog sig tid och gick igenom hela knytet och allt verkade vara som det skulle :) Det blev ännu mer verkligt nu! Kön tog vi inte reda på, men vi tror på en pojke. Här kommer bild på vårt lilla knyte. Taget med mobil direkt på fotot som vi fick köpa, så inte världens bästa kvalitet.

• Annaliz
    Tösabeten skrev 2011-03-01 18:41:01 följande:
    Jättefin bild på knytet tycker jag, grattis grattis!
    Är bebisen 15, 2 cm? Stod så på min också, det gör det kanske på alla!?
    Ja den var kring 15 cm, typ som en banan och vägde 250 g ;)
  • Annaliz

Jaha ja jag vet inte vad det är för siffror men hon sa att den var 15 cm ungefär och vägde ca 250 gram så när jag såg siffrorna på skärmen tänkte jag att det var det då :) Enligt beräknat från och med sista mensens första dag osv så är jag 19+1 idag men enligt bebisens utveckling och storlek så var jag 19+0, alltså blev jag förflyttad en dag till den 25 juli :P men jag tror nog mer på 24:e faktiskt så som det var beräknat från början ;)

• Annaliz

Hujja, det låter varken lätt eller trevligt det där och jag hoppas verkligen att det löser sig och att det inte alls är så som du uppfattar det. Men jag förstår dig. Jag sitter själv och tycker det där är väldigt dålig stil av henne... särskilt om det nu händer flera ggr. Jag hade reagerat på samma sätt, men ställ henne mot väggen och riktigt fråga ut henne varför hon gör på detta sätt och ge dig inte förän du får ett vettigt svar! Kommer hon med nåt så dumt som att hon inte orkar eller vill bry sig i Tuva eller er så kanske ni ska ta vara på den lilla familj ni hade söderut som faktiskt verkar bry sig? Iofs har ni nu säkert jobb och boende som inte bara är så lätt att flytta ifrån. Men jag tycker inte att ni bara ska bo kvar pga Tuvas farmor som inte verkar bry sig ett dyft om er. Det här är hennes chans. Försök få henne att inse allvaret.

Lycka till <3

• Annaliz
    SamsonS skrev 2011-03-03 20:08:02 följande:
    Den dåliga kameran pajar bilderna men här här vårt lilla pyre i v 19+2Hjärta

Ser ut som den pussar på moderkakan :P

Åååh vad fina bilder, roligt!!
  • Annaliz

En kanske lite dum fråga, får man välja om man vill snittas eller? :)

• Annaliz
    Ts Mamma skrev 2011-03-04 16:34:34 följande:
    Jag vet faktiskt inte men jag tror att det är olika i olika landsting - inte så att man får välj amen jag tror det krävs olika mycket "bearbetning" av Barnmorskorna beroende på landsting.

Sen beror det nog på vad det är för anledning man har också - om man bara vill eller om man verkligen har en anledning. Har en kompis som fick snitt beviljat då hon som liten var med om en våldtäkt och inte klarade av att ha folk "där nere" men jag har också haft kompisar smo varit så rädda så de fått det beviljat eller då det legat medicinskgrund för snittet så som säte eller liknande.

Vill du snittas?
    Jag förstår. Nej, jag vill helst föda vaginalt :) Men om något skulle hända så det krävs snitt så är det såklart okej!
  • Annaliz

Idag har vi köpt barnvagn Skrattande Är det nån fler här inne som köpt/planerat köpa??

• Annaliz

Ts Mamma: Det blev en Emmaljunga city cross för oss :) Jag tror den kommer funka bra för oss med tanke på vart vi bor osv :)

Svar på tråden bebis juli 2011 =)