**Den stora feta LCHF-tråden**
Mbt
Mbt
Är hemma med febersjuk son och vi bakar. En sats vanliga lussekatter och en sats lchflussebullar. Spännande! Tänkte testa pepparkaksbollarna också. Och baka pepparkakor (vanliga). Blir nog glöggmys ikväll.
Tänkte göra rättikagratäng till ikväll. Upptäckte att min rättika är rätt mjuk. Kan jag använda den ändå?
Är 400 gram ifrån mitt första tilltänkta mål
Varför försvinner nästan allt i mina inlägg?
Har bakat lussekatter (både vanliga och lchf)
Apelsinischoklad,, pepparkaksbollar och en lakritskladdkaka står i ugnen.
På 56kilos blogg. Finns länk några sidor bak i tråden.
Lakritskladdkakan blev sådär. Inget kladd alls, så den var nog inne lite för länge. Lussekatterna var ok. Dock en helt annan bulle än vanliga lussekatter. Ischokladen med apelsinsmak och pepparkaksbollarna var supergoda. Lakritstryffel ska jag testa. Låter supergott.
Rättikagratäng i ugnen. Hoppas den blir krämigare än sist.
Jag är så himla glad. Beställde en massa kläder tidigare i veckan som jag hämtade idag. Alla i strl 38 el 40. Har bara kläder i 42 alt 42/44 nu. Var rädd att allt skulle sitta dåligt men ALLT passade fint. Har svårt att fatta det dock. En klänning i 38 passar mig!!
På tal om nått annat. Rättikagratängen blev såååå god. Förkokte rättikaskivorna i ca 10 min och sen en timme i ugnen. Fick mkt kvar så helgen är räddad
TomMon: du väger 15 kg mindre än mig. Vi är lika långa. Jag förstår att du känner dig tunn. Jag känner mig rätt nöjd viktmässigt men skulle gärna gå ner ca 5kg till. Tror jag hade sett sjuk ut vid 55 kg. Vi är dock så olika byggda så detkan såklart skilja. Jag hade nog lagt till betydligt mer kolisar dock.
Tycker det låter som bra och balanserad lchf-kost. Gissar att kolhydratmängden blir rätt låg dock. Kör mer liberal och inför mer ex rotfrukter?