Maruid skrev 2012-02-26 11:14:59 följande:
Jag har en dotter på snart 9 månader och tycker också att det är svårt att få till träningen. Dock försöker jag stjäla inspiration av Olga Rönnbergs blogg och träna på så gott det går då dottern sover, vilket hon tack och lov oftast gör ett eller två längre pass per dag.
Men jag tycker att det med träning generellt är svårt, speciellt då man har mycket annat också. Jag håller både på att ta mitt körkort och går på andra lektioner på kvällstid också så att ha mer tid hemifrån på kvällen känns inte riktigt aktuellt. Man vill ju gärna hinna träffa mannen en stund också och jag tror inte att gymmet har barnpassning.
Men man får väl försöka så gott man kan för lite är i alla fall helt klart bättre än ingenting och med tiden klurar man kanske ut fler och fler sätt att få allting att gå ihop.
Ska genast kolla in den bloggen!
Är hemma med mina två barn, den ena snart två och den lilla är 6 månader. Min stora slutade sova middag när vi flytta i december och den lilla sover inte alls långa pass de två gånger hon sover om dagen. Finns inget utrymme för egentid på dagtid. Träningen fungerar om min stora "tränar" med mig, idag gick det sådär. När jag gjorde plankan tyckte hon att jag var en utmärkt häst att sitta på, haha! Finns inget gym med barnpassning här heller men gud så smidigt det hade varit!
Förstår att du har fullt upp och inte har lust att vara ifrån hemmet mer än du redan är. Hemmaträning känns ju smidigast då, bara man får tidför det!