• EEE

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-02-25 12:25:41 följande:

Tid för träning finns alltid! Det handlar bara om att prioritera och planera Jag är änka med två små barn och tränar 4-5 gånger i veckan.
    Beklagar din man/sambos bortgång!
    Ja visst, det låter kanske som en dålig ursäkt men tyvärr får jag sällan tid över för mig själv och när jag väl har det så är klockan så mycket så då finns inte orken. Nu börjar snart min stora på förskolan och då hoppas jag att det kommer finns tid över för träning. Fram tills dess får jag försöka med hemma träning! Blev lite Zumba och Burpees tillsammans med min stora flicka tidigare.
  • EEE
    Ninis skrev 2012-02-25 16:19:01 följande:

Tack!

Men du kan väl kanske träna när den lille sover lunch? Man får utnyttja all tid som finns  Om ni har barnpassning på gymmet så är det ju perfekt, får är det ju bara att träna på   

Idag gick det hyfsat en stund med burpees och Zumba fram tills min stora tjej tröttna. Min lilla tyckte det var spännande att titta på! Jag önskar verkligen att det hade kunnat fungera så här varje dag men tyvärr gör det inte det. Vill även prioritera mig själv och min hälsa högre men det går inte. Skulle kunna tråka ut er med en hel novell om det hela men kort och gott kan jag säga att det är en kulturell orsak som står ivägen.
  • EEE
    Maruid skrev 2012-02-26 11:14:59 följande:
    Jag har en dotter på snart 9 månader och tycker också att det är svårt att få till träningen. Dock försöker jag stjäla inspiration av Olga Rönnbergs blogg och träna på så gott det går då dottern sover, vilket hon tack och lov oftast gör ett eller två längre pass per dag.

Men jag tycker att det med träning generellt är svårt, speciellt då man har mycket annat också. Jag håller både på att ta mitt körkort och går på andra lektioner på kvällstid också så att ha mer tid hemifrån på kvällen känns inte riktigt aktuellt. Man vill ju gärna hinna träffa mannen en stund också och jag tror inte att gymmet har barnpassning. 

Men man får väl försöka så gott man kan för lite är i alla fall helt klart bättre än ingenting och med tiden klurar man kanske ut fler och fler sätt att få allting att gå ihop.

Ska genast kolla in den bloggen!

Är hemma med mina två barn, den ena snart två och den lilla är 6 månader. Min stora slutade sova middag när vi flytta i december och den lilla sover inte alls långa pass de två gånger hon sover om dagen. Finns inget utrymme för egentid på dagtid. Träningen fungerar om min stora "tränar" med mig, idag gick det sådär. När jag gjorde plankan tyckte hon att jag var en utmärkt häst att sitta på, haha! Finns inget gym med barnpassning här heller men gud så smidigt det hade varit!

Förstår att du har fullt upp och inte har lust att vara ifrån hemmet mer än du redan är. Hemmaträning känns ju smidigast då, bara man får tidför det!  
  • EEE

Jäklar vad ont jag har i mina bröstmuskler. Trodde nog att jag var lite starkare i armarna efter att man kånkat på barn isnart två års tid.Tungan ute Efter första dagen med burpees blev det en del träningsvärk, andra dagen föll jag nästan ihop när jag skulle göra armhävningar. Men värker det så gör det väl nytta!

Sitter lite som på nålar idag! Hoppas på att vår efterlängtade nya syskonvagn ska komma! Har ju inte ens kunnat komma ut på barnvagnspromenader sedan en månad tillbaka. Kommer den idag blir det en promenad direkt!  

• EEE
    Allrona skrev 2012-02-27 11:08:35 följande:
    Blev peppad och körde också burpes igår + en långprommis. Började mjukt med burpesen men har ändå lite lätt träningsvärk i bröst.

Härligt att det peppas till träning så mycket nu i den här tråden. Det går liksom inte att låta bli att få dåligt samvete när man inte tränar Tungan ute. Fortsätt gärna så, jag behöver bli peppad

Samma här! Man blir väldigt inspirerad till att träna när man läser alla inlägg om träning! Jag får träna i den mån det går under omständigheterna men snart hoppas jag på att jag kan utöka med mer träning!

Jag klarade bara 5x3 burpees igår pga träningsvärken, haha!  
  • EEE
    Allrona skrev 2012-02-27 13:01:57 följande:
    Ha, ha, jag körde också 5x3 men ikväll blir det mer

Ska också försöka klara fler idag! Även om det inte är många så måste man ju börja någonstans!
  • EEE

Helt ärligt så upplever jag att jag har en dålig smak i munnen nu sedan jag bytte till lchf. Jag är mer törstig än tidigare. Inte så jäkla kul men t.o.m min man har påpekat min andedräkt och har nämnt sin arbetskamrat flera gånger som kört lchf i flera år och han luktar också illa. Vad kan det bero på om ni andra inte upplever det så? Vad gör jag för fel?

• EEE

Jag dricker mer än vanligt, visserligen ammar jag än men lillan äter lite av fast föda sedan jag börja med lchf. Jag blir helt enkelt mer törstig med denna kost. Får väl hoppas att man slipper denna dåliga smaken i munnen snart för jag slarvar inte med maten.

• EEE

Vad tusan har hänt med mig? Jag har ätit som jag gjort sedan jag började med lchf men de tre senaste dagarna har jag blivit ordentligt hungrig betydligt fortare än annars. Känns som det inte finns någon botten i mig.

Strax innan kl 19 tog jag ett mellanmål men grekisk yoghurt , en skvätt grädde i och lite psylliumfrön och solroskärnor på. Kl 20 var jag vrålhungrig igen??? Igårkväll var jag också vrålhungrig väldigt sent och åt en pones med ägg på, annars äter jag aldrig så sent eller så mycket. Frukosten idag blev en ägglatte med ett kokt ägg med majo på. Sedan jag testa ägglatte har jag aldrig tidigare ätit något till och då stått mig ännu längre än vad jag gjorde idag. Förstår ingenting...Obestämd

• EEE
    Ninis skrev 2012-02-29 20:46:24 följande:

Mjölkprodukter och nötter innehåller en del kolhydrater. Kanske att du måste byta ut och käka något annat?

Detta är inget jag äter ofta eller mycket av, idag blev det mest som en akutlösning.
    Ninis skrev 2012-02-29 20:47:11 följande:

Har du testat kokosfett i te/kaffe? Jag blir mätt när jag använder det.

Ja, jag har en rejält rågad tesked med kokosfett i mitt kaffe. Förstår inte vad som hänt för jag har ju inte gjort några förändringar.
    HappyHippo skrev 2012-02-29 21:30:55 följande:
    Sån har jag oxå varit några kvällar!! Hur länge har du hållt på?? Kanske är nåt som inträffar efter 2 v annars... ;)
    Tror det blir 7 veckor nu på fredag, 6 eller 7 veckor har jag hållt på med lchf. Riktigt störigt när det gått så bra hittills.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**