• EEE

**Den stora feta LCHF-tråden**

Var ett tag sedan jag var här i tråden och kolla läget. Har haft fullt upp i flera dagar med diverse grejer. Kosten har inte varit den bästa, har ätit för många kycklingsallader från pizzerian. Har inte syndat något på flera veckor dock, inga nötter, vispad grädde med bär eller choklademousse. Tänkte skämma bort mig själv med det ikväll men insåg nyss att grädden inte räcker till, suck! Har insett att jag inte kommer uppnå mitt delmål som är att väga 60kg eller mindre på min födelsedag, fan fan fan!!!!Obestämd

Träningen har också gått helt åt helvete så idag blir det till att börja om från början.

• EEE

Ojoj, fastar ni nu!? Tufft!

Jag vet att vi alla fungerar olika men nu är jag trött på att stå still i viktminskningen. Jag hoppas att de sista envisa kilona "rinner av" när jag slutat amma. Vi har introducerat fast föda för ett tag sedan men sedan två dagar tillbaka vill liten enbart amma. Jag är tacksam för min viktminskning hittills - 6kg men jag vill tappa de sista kilona också så jag kan få köpa lite snygga kläder som sitter snyggt. Är trött på alla "gravid/amningskläder" som man sunkat runt i nu i två år.

Tar gärna emot tips på någon bra app till android där jag kan fylla i värden. Gillade viktkoll på iphone men en sådan mobil har inte jag.

• EEE
    Kaisan skrev 2012-03-09 12:46:43 följande:
    Här fick jag en trevlig överraskning idag. Det är datekväll med sambon ikväll , jag och min syster turas om att passa varandras barn varannan fredag så att man slipper ut och hitta på något roligt med sin partner.

Jag gick igenom garderoben lite för att se om jag borde tvätta något att ha på mig ikväll och hittade ett par jeans, flera storlekar mindre än de jag brukar använda. Jag tänkte att äsch, jag provar väl dem ändå för att se hur långt jag har kvar tills knappen stängs. Och de gick på hur lätt som helst, inga problem! jag har inte haft så småa jeans på 4 år!!! För två veckor sedan gick de med mycket våld knappt upp över rumpan. Jag tog fram måttbandet och mätte -12 cm i midjan och -9 på rumpan, på tre veckor! 

Så ja, det står stilla på vågen men NÅGOT händer ju iallafall! Härligt! Jag firade med att fixa till kokosbollar att ta med till bion ikväll, inget slarv här inte! Skrattande 

Lovley!
  • EEE

Usch och fy på mig. Har syndat BIG TIME i helgen. Min och dotterns födelsedag firades men en liten tårtbit och kvällen innan åt jag balkanmat bestående av deg. Tyst 

Har fått flera kommentarer om att jag ser smalare ut så det är verkligen positivt! Är trött på min graviditets/godismage och nu ska den verkligen bort!

• EEE

Fy fööör vad jag mår kasst idag. Trodde jag klarat mig fint efter helgens snedsteg med tårta och annat. Låg vaken en par timmar med kraftig magkramp och har fått gå på toa flera gånger(ursäkta infon). Jag var även spyfärdig under dessa timmarna men det gick inte att spy. Blev dålig i magen precis när jag började med lchf men mådde inte illa då. Har fortfarande inte fått i mig något och får nog vänta tills illamåendet lagt sig. Hoppas inte det är magsjuka bara. Någon som känner igen sig i detta efter att ni ätit kolhydrater?

• EEE

Efter ofrvillig fasta är jag också inne på mina "sista 5kg", närmare bestämt 3,9kg kvar! Trots snesteg så har jag ändå tappat i vikt men priset blev högt. Magkrampen var hemsk! Känns sjukt skönt att ta på sig byxor som suttit tajt för ett tag sedan men nu lite löst t.o.m! Nu ska jag bara komma igång med träningen igen så kroppen blir lite fastare. Idag är det toppenväder så strax drar jag ut med lillfisen i vagnen.

• EEE

Jag dricker te då och då med kokosfett i men tycker det smakar så trist utan socker/honung i, liksom ingen njutning alls. Jag har aldrig använt mig av några sötningsmedel så undrar vad jag kan använda för sötning för att teet ska smaka gott?

Håller med om att hemmaträning är trist och jag tröttnar snabbt. Har inte ens kommit igång igen sedan magen spöka för mig. Får skärpa till mig nu, speciellt om man ska senågorlunda vettig ut till sommaren!  

• EEE
    Ninis skrev 2012-03-22 05:51:22 följande:

Att dricka te utan socker/honung är bara en vana som man kan vänja sig av med. För några år sedan hade jag oxå socker i mitt te, men sen slutade jag med det och hade i mjölk i stället.

Så var det med kaffe för min del men jag tycker inte te smakar gott utan socker.
  • EEE
    RebornEve skrev 2012-03-22 06:42:33 följande:
    EEE: jag dricker inte te så ofta, men de få gånger jag gör de så har jag i flytande hermesetas som sötningsmedel.
    Tack! Vart kan jag köpa det?
  • EEE

Wow, nu blir jag också inspirerad till att testa periodiska fastan. Vi har trappat ner en hel del på amningen här så snart vågar jag mig på att testa! Jag är ju nere på mina 5 sista men nu går det seeeeegt! Härligt att det fungerar för så många!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**