**Den stora feta LCHF-tråden**
Kan bara tänka mig hur skönt det känns! Grymt bra jobbat av dig!
Köpte två Celsius i lokala mataffären och fy för tusan så sött de smakar. Kanske blir bättre balans om man pressar i en lime? Har aldrig varit någon läskdrickare och för mig smakar detta som vilken läsk som helst fast mindre kolsyrat.
Åt potatisgratäng idag också och hoppas verkligen att inte magen krampar igen efter detta. Känns verkligen trist många gånger när man ska äta borta och äter lchf. Jag känner mig lite besvärlig när jag inte kan äta allt som serveras och en del skäms för att de har glömt att jag inte äter allt.
För att förmildra dagens "missar" kan jag berätta att det blev en rejäl långpromenad i snabbt tempo med syskonvagnen i den underbara vårsolen! Hemma blev det några "burpees" och plankan efteråt.
Sist jag kika in i tråden läste jag för första gången om den periodiska fastan och nu är det Worrior Diet som gäller, snabba ryck!
Jag körde igång med periodiska fastan idag 16/8 och hoppas på bra resultat utan en massa träningspass på gymmet. Min enda träning kommer bestå av crosstrainer, promenader och hemmaövningar. Vad tror ni som hållt igång ett tag, kommer jag tappa i vikt?
Oj så mycket det skrivs här i tråden. Tar en stund att läsa igenom alla inlägg.
Har kört 16/8 nu i 3 dagar och det har inte varit några problem för mig. Det enda jag inte fått till än är träningen. Jag och barnen har drabbats av en riktigt envis förkylning som framförallt satt sig i halsen. Kanske kan räkna nätternas konstanta hostattacker som träning. Var och tittade på en begagnad crosstrainer idag men den verkade kass, mejlade på yttligare en som verkar vara bättre så jag hoppas den finns kvar! Så fort jag är frisk ska det tränas eller i "värsta fall" promeneras.
RebornEve : Beklagar sorgen! Tycker du ska följa Martinas råd och avstå från lchf tills du känner dig stark nog att hålla igång med det.
Finns det någon god korv av nöttkött? Vi äter inte gris i vår familj och jag känner mig väldigt begränsad när det gäller kött öht. Det mesta kött jag äter är magert kött typ, kyckling(+file), köttfärs och torsk. Ibland blir det makrill och tonfisk i olja. Ska jag kanske försöka äta mer ägg och varje dag för att få i mig mer naturligt fett och ändå bli mätt?