• EEE

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-03-24 16:06:50 följande:
    Känns väldigt bra att ha rensat ut garderoben! Har nog rensat ut ca 15 par byxor, 3-4 trefjärdelsbyxor och 3-4 shorts. Känner mig lite som Ralph i Biggest Loser när han i torsdags provade de byxor han hade på sig när han kom till Biggest-huset. Så skön känsla!

Kan bara tänka mig hur skönt det känns! Grymt bra jobbat av dig!
  • EEE

Köpte två Celsius i lokala mataffären och fy för tusan så sött de smakar. Kanske blir bättre balans om man pressar i en lime? Har aldrig varit någon läskdrickare och för mig smakar detta som vilken läsk som helst fast mindre kolsyrat. 

Åt potatisgratäng idag också och hoppas verkligen att inte magen krampar igen efter detta. Känns verkligen trist många gånger när man ska äta borta och äter lchf. Jag känner mig lite besvärlig när jag inte kan äta allt som serveras och en del skäms för att de har glömt att jag inte äter allt.

För att förmildra dagens "missar" kan jag berätta att det blev en rejäl långpromenad i snabbt tempo med syskonvagnen i den underbara vårsolen! Hemma blev det några "burpees" och plankan efteråt.

• EEE
    Ninis skrev 2012-03-26 06:34:39 följande:

Vad köpte du för smaker? Cola och Apelsin är jättesöta, men Citron/Lime och Wild Berry är supergoda! De köper alltid jag på gymmet.

Men vaddå, kände du dig tvingad att ta potatisgratäng? Antar att det var något kött och sås till? Det hade väl räckt med kött och sås och ev sallad om det fanns det!? Jag skulle absolut inte ha tagit potatisgratäng, om jag inte hade velat det.   

De tvar just Citron/Lime och Wild Berry jag köpte, riktigt söta var de.

Ingen får mig att känna mig tvingad till att äta något. Det fanns ingen sås till spetten men en god sallad till hade vi. Det som är trist är att det alltid blir projekt med maten när man äter borta. Förr var det drygt eftersom jag bara åt kyckling och nu äter jag ännu mindre. Har dock utökat mitt köttintag något med lite fisk och även nötfärs, inga direkt feta köttalternativ men ändå lite mer variation för min del.

För tillfället har jag ledsnat lite på den här kosten. Jag lever med en man som kommer från en kultur där man äter bröd till allt, typ "det är ingen mat om det inte är bröd till maten". Att laga minst två olika sorters mat är inget nytt för min del men det är ganska trist i längden. Tyvärr blir lchf lite enformigt för min del och det gör att jag snabbt tröttnar på en del mat. Viss mat  tycker jag t.o.m smakar illa nu. Uuuuh va gnällig jag lät, hoppas detta bara är en period.
  • EEE
    Gladskit skrev 2012-03-26 15:12:55 följande:
    Jag dricker ofta celsius men bara i samband med träning. Ser ingen anledning att dricka dem annars pga den höga koffeinhalten.
    Tänkte du dricka dem som vanlig läsk?
    Eftersom jag dricker dem vid träning så håller jag mig till de varianterna som inte är kolsyrade och de smakar rätt bra, green tea med jordgubb/lime eller mango nånting.
    Colan gillar jag inte, då dricker jag hellre vanlig cola zero

Jag har druckit dem efter min "mjukisträning" dvs långpromenad och lite styrkeövningar här hemma. Eftersom jag aldrig dricker läsk så var det inte tänkt som ersättning för läsk. Har läst om dem här och blev sugen på att testa när jag såg dem i affären.
    Nikhita skrev 2012-03-26 15:16:21 följande:
    Usch jag tyckte också att Celisus smakade hemskt! Köpte två.
    Har bara testat den utan kolsyra hitills persika/mango. URK!
    Har en jordubb/kiwi också jag ska testa... nångång
    Har en persika/mango här hemma, får se vad jag tycker om den.

• EEE

Sist jag kika in i tråden läste jag för första gången om den periodiska fastan och nu är det Worrior Diet som gäller, snabba ryck!Glad

Jag körde igång med periodiska fastan idag 16/8 och hoppas på bra resultat utan en massa träningspass på gymmet. Min enda träning kommer bestå av crosstrainer, promenader och hemmaövningar. Vad tror ni som hållt igång ett tag, kommer jag tappa i vikt?

• EEE
    Hoppet 3 skrev 2012-04-09 23:27:59 följande:
    EEE

Jag började oxå med 16/8 idag. Ska PWa. Så ska jag se om de händer ngt denna veckan.
    Lycka till!

Skoj! Får bli lite bättre på att kika in här då så jag kan följa dig och dina resultat. Har du känt dig hungrig och så under tiden du fastar?
  • EEE
    Hoppet 3 skrev 2012-04-10 08:39:52 följande:
    Första dagen idag med fastan. Jag var inte hungrig så jag åt inget från 17 igår.
    Ska äta lunch idag vid 12. 
    Tack och lov så får man dricka kaffe. Skrattande 

Ja, kaffe klara man sig länge på!
  • EEE
    Ellaria Bra jobbat! Stor skillnad!
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-10 22:31:38 följande:
    Vad ni skriver idag :) undrar hur många sidor d blivit idag :P hur länge har ni hållt på med lchf å hur mkt Har ni gått ner? :)
    Jag började i mitten av januari och har gått ner ca 9kg. Fick dock lite hjälp av en magsjuka i helgen.Kräks Jag är alltså inte någon inbiten lchf:are än men finner mycket inspiration via tråden!

• EEE

Oj så mycket det skrivs här i tråden. Tar en stund att läsa igenom alla inlägg.

Har kört 16/8 nu i 3 dagar och det har inte varit några problem för mig. Det enda jag inte fått till än är träningen. Jag och barnen har drabbats av en riktigt envis förkylning som framförallt satt sig i halsen. Kanske kan räkna nätternas konstanta hostattacker som träning.Flört  Var och tittade på en begagnad crosstrainer idag men den verkade kass, mejlade på yttligare en som verkar vara bättre så jag hoppas den finns kvar! Så fort jag är frisk ska det tränas eller i "värsta fall" promeneras.

RebornEve : Beklagar sorgen! Tycker du ska följa Martinas råd och avstå från lchf tills du känner dig stark nog att hålla igång med det. 

• EEE

Finns det någon god korv av nöttkött? Vi äter inte gris i vår familj och jag känner mig väldigt begränsad när det  gäller kött öht. Det mesta kött jag äter är magert kött typ, kyckling(+file), köttfärs och torsk. Ibland blir det makrill och tonfisk i olja. Ska jag kanske försöka äta mer ägg och varje dag för att få i mig mer naturligt fett och ändå bli mätt?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**