rbkzandra skrev 2012-01-12 14:26:30 följande:
Tack! Så väldigt mycket för era tips, jag fixar att bli av med kilona och börja LEVA denna gången, jag är så glad och motiverad så att jag emellanåt känner mig" hög" på känslan! På frågan "hur jag åt innan" så är det illa...mycket bröd till frukost, flingor, diverse kött, halvfabrikat, helfabrikat men också mycket "riktig" mat och nyttig mat då jag verkligen KAN laga mat, jag är kock i grunden, men eftersom man vet hur man borde äta så är det så enkelt att jag missbrukar matroch har så gjort i 18 år nu. Jag är 34, flyttade hemifrån när jag var 17 och sen har det gått utför. Har bantat hela mitt vuxna liv och nu är det slut med det! Läsk drack jag minst 50 cl om dagen, godis var kväll osv, med de radikala förändringar jag gör nu så lär inte resultaten vänta på sig hoppas jag, men gör dem det så gör dem väl det då
Lightläsk tar jag ett glas då och då, eftersom att jag samtidigt slutar röka succesivt, det kan bli tufft att lägga alla "snuttefiltar" samtidigt och ingenting som jag hade tänkt mig att göra nu egentligen, att sluta röka, Men de bara blev så! Men allt annat som inte ingår i kostplanen på mitt "nya liv" är borta!
Jag tar till mig alla sidtips jag får och ska verkligen lyda era råd. Min man är världens stöttepelare och blir mer o mer nyfiken så det underlättar + att vi lagar mat varannan gång och håller variationen lite uppe på det viset.
Mitt "problem" är att jag egentligen INTE gillar ägg eller grönsaker hahaha, men på nåt vis så får jag ner det, försöker få mig själv att börja älska det så det blir ännu lättare.
Det vi både här hemma undrar är: Får man äta hur mycket fett man vill? Det invanda mönstret man har säger ju emot allt det!?
Och min fråga..om jag blir sugen på något kan jag bara få vispa grädde då och sleva i mig med ex, kakao i eller vanilj eller lite hallon? Va skönt att ni finns att fråga =)
Dela gärna med er om Hur har det gått för er med ert välbefinnande och viktnedgång? Roligt att höra =)
Tack Z
Det är alltid kul om man kan hjälpa någon.
Jag vill rekommendera
www.kolhydrater.ifokus.se där finns massor av kunniga och vänliga människor som hjälpte mig jättemycket när jag åt enligt LCHF.
Lycka till med din viktresa!