Kaya skrev 2012-01-12 21:08:50 följande:
men jisses är ni fortfarande igång!

Har inte varit inne här på EVIGHETER och så pratas det LCHF precis som vanligt. Kul!
jag vill inte vara en besserwisser eller låta som om min livsstil är bättre än någon annans men jag vill ändå berätta att det var först när jag slutade med mitt lilla LCHF-experiment och återgick till min vanliga kost - dvs ganska traditionell fitnesskost inkl frukt, grönsaker, rotfrukter, havregrynsgröt osv men med lite GI-tänk och mer protein än carbs samt mycket fett från olja, avocado, nötter osv - som min vikt stabiliserades och normaliserades och jag fick tillbaka orken att träna som jag brukar igen.
jag är fortfarande inte nere på min målvikt men nu har det i alla fall sakta men säkert hänt något och jag är säker på att när jag nu frampå vårkanten tar tag i kosten lite mer och t ex slutar unna mig en massa mörk choklad osv kommer att klara av att återgå till min bästa fitnessform. (fast jag älskar fortfarande bacon!

)
Det enda jag ville ha sagt med det här är det som jag misstänkte redan när jag testade LCHF i våras, att alla kosthållningar inte passar alla människor lika bra. En del mår bra på LCHF, andra mår bättre på GI-kost.
KRAM
K
Vad roligt att se dig igen!

Jag höll på och läste ikapp tråden när du var aktiv så jag skrev inget då, men gillade dina inlägg och läste om dina problem. Min kropp verkar fungera likadant, att den mår bättre på mer liberal lågkolhydratkost. Brände nog ut mig förra året när jag tränade (då åt jag 20-30g kolhydrater/dag). Har fortfarande inte kunnat börja träna (fick även en depression i höstas och mår dåligt bara av tanken på träning i nuläget), men när jag kommer igång igen så ska jag köra med mer kolhydrater (BRA kollisar!) och lite mindre fett. Tränar du nu?