• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Standby: det var ju kanon! Mindre än två kilo. Nått är helt klart vätska. Själv gick jag upp 400g på en dl risalamalta. :)

• Såphia

Alltid daph: på banan igen! Vi är här och hurrar igång dig igen. Tänk på att de görsta veckorna är värst. Sen släpper det. Kram.

Nu har jag nått min lägsta vikt på mkt länge. Ett halvt kilo ifrån mitt näst sista mål. 3,5 kg ifrån the grande finale! Känns konstigt att det är så nära nu. Ska försöka hålla vikten någorlunda under jul och nyårsveckorna bara.

• Såphia

millifjor: jag vill också under 70 kg. (Är 173 cm). 70 kg var från början mitt mål, men det är flyttat några kilo nu. :) Idag visade vågen ner 400 g igen och 70,1 kg! Lägsta!! Snaart under 70. Men även jag pendlar en del så det kan gå upp ett halvt kilo under natten.

• Såphia

Ninis: Var hittar man osötad marshmallows? Jag tycker jag har letat överallt. Ditt recept låter kanongott!

• Såphia

Någon som har ett bra recept på sill till julbordet. Gärna senapssill. Jag köpte en burk inläggningssill (inte 5-minuters då den var väldigt söt). Jag gissar att jag först måste göra en inläggning till sillen och sen göra för att sen göra själva såsen? Någon som vet. Jag köpte nedan produkt, då den innehöll 0 g kolisar.

http://www.abba.se/produkter/sill/ovrig_sill/abba_inlaggningssill/

• Såphia

Grattis Joje! Härligt. :) Kroppen är bra märklig!

Idag har jag passerat mitt först satta slutmål. Under 70 kg. Vågen visar 69,8 kg och jag har nu gått ner 11,1 kg på 4,5 mån. Är så himla nöjd! Mitt mål över de närmsta veckorna är att inte gå upp allt för mycket för att efter nyår gå ner ytterligare 3-5 kg. Känns inte omöjligt alls. Kul att längta så till nästa bikinisäsong.

• Såphia

Ninis: proteinpulver? Vad använder man? Vilket som? Typ sånt som maken tar som shakes?

Milligjor: tack! Åååååhh så nära du är nu :). Snart är du där. Kanske till och med imorgon?

• Såphia

millifjor: Wow grattis!! Då väger vi exakt lika mycket nu. Hur lång är du? (om jag får fråga). Har du mer du vill gå ner?

Ninis: Tack för länken.  

• Såphia

Jag är 173 cm och jag hade som mål att hamna under 70 kilo. Jag vägde 64 för tio år sedan och vet att jag mår bäst runt 65-67 kg. Nu när det känns så "enkelt" att gå ner några kilon så siktar jag vidare neråt, men i det stora hela är jag supernöjd. Jag har fött tre barn och jag fyller 40 år nästa år och jag har tio års skiftestjänst i bagaget så jag är kanonnöjd med att närma mig min "gamla kropp" igen.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**