• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har vaniljstång (1 per 3-5 dl grädde) när grädden kokar. Idag tog jag två knivsuddar vaniljpulver istället.

Mina kålrabbipommes blev sådär. Kokade stavarna i ca 10 min och friterade de tills de blev bruna. De blev bruna och sladdriga. Trodde och ville ha de krispiga. Någon som har tips på vad jag gjort fel?

• Såphia

Lovas: nu har jag letat som en tok utan att hitta tråden. Kan du inte länka snälla?

• Såphia

Grymt bra jobbat!! Nu såg jag.

Jag har tagit en bild framifrån och en från sidan innan min viktminskning och sen vart femte kilo. Nu ser jag stor skillnad främst från sidan. Framifrån också men på den bilden ser jag att jag har några kilon kvar.

Jag tror jag kört för mycket PF. 18 timmar nu men ingen skillnad på vågen. :(
    Ska fira nyåret med god mat (lchf vänligt) men kommer ändå gå upp i vikt gissar jag. Sen jäklar ska det fokuseras och tränas. Beach 2013!!

• Såphia

Ostmuffins till förrätten gjord, ostchipsen på kylning. Parmachips inhandlade. Lchf in i kaklet! Är så himla glad att jag hittat denna underbara kosthållning. Mår kanon, äter gott, har ett jämt blodsocker, blodtrycket som alltid varit för högt är nu normalt. Magen är lugn och vikten lättare än på många år. Idel positiv!

• Såphia

God fortsättning alla! Speciellt en varm kram till dig Joje!! Tuffa tider framöver men det fixar du! Vi finns här.

Igår blev det lite fuskande. Förrätt och varmrätt var rätt igenom lchf. Till dessert provade jag hemgjord jordgubbsglass. Värden sa att det var grädde, mjölk, ägg och jordgubbar samt 1 msk honung till två liter glass. Idag när jag skrev av receptet så såg jag att det även var 1,5 dl socker i. :( Nåja det var det hela. Två glas vin och en snaps också. Idag blir det pizza. :) Innanmätet på en calzone. Yummie!!

Lokes mammi: vad fin du är!

• Såphia

standby: grattis till din "födelsedag" och till fina resultat! 16 kilo!! Kanonbra!! Är du i hamn nu? Jag är 173 cm och har 67 som mål.

Efter nyårshelgen visar vågen +600 gram. Inte så farligt. Nu är det på banan igen och förhoppningsvis åter på lägsta vikt nästa vecka (fast då är det mensveckan som brukar göra + på vågen)

Nåja nu är det vardag och rutiner igen. Ska på allvar börja träna och utnyttja mitt gymkort bättre. :)

• Såphia

Idag har jag shoppat på rean. Bara M eller S som satt bra. :) Underbart!! Nu ska jag och maken ner till gymmet.

Lovesmammi: Uuuuunderbart!!

• Såphia

Välkomna alla nya och nystart på oss andra. Känns trögt nu för mig. Kör 100% lchf dock inte mejerifritt. Har börjat träna på allvar igen men vågen står still. Är strax dax för mens så trol gör det sitt. Brukar gå upp ett kilo så står jag still är det iofs positivt. Gäller att vara positiv. :)

Nu ska jag iväg och bada med barnen och imorgon är det 14-års kalas här hemma. Blir pizzabullar/sallad och tårta. Jag gör nog ostmuffins till mig och skippar lchf-fika helt. Slät kopp kaffe blir det. Inga avsteg! Nu börjar kalasvåren i vår familj. Vi är sex pers (jag och maken, mina döttrar, hans dotter och vår gemensamme son) och alla utom en fyller år inom 1,5 månad...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**