• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ligger i soffan och tittar på ett program om kraftigt överviktiga tonåringar som ska lära sig äta rätt osv. Nu var de på restaurang för att lära sig undvika alla fällor på menyerna. "Undvik ost, bacon, avokado" Hahaha så tvärt om hur vi äter. :)

• Såphia

Jag åt kvällsmat vid 19 igår. Brukar inte äta efter 17 ca men men. Nu är jag inne på fastetimme nr 20. Ska försöka sträcka ut det till kl 16:00 i alla fall.

• Såphia

Efter en fasta på tjugo timmar igår och en till idag som är på 16 timmar nu, så har det mesta av mina två julkilon försvunnit. 400 g kvar till min lägsta nivå och det tar jag förhoppningsvis bort nästa vecka. Skönt att vara på banan igen. :)

millifjor: låter nästan elakt. Varför gör de så? Ingen skulle väl försöka tvinga i en allergiker det de inte tål?!

Mina närmsta vet att jag kör LCHF. Efter 11 kg viktminskning så är det inte många som tvivlar längre. Till övriga säger jag att jag utesluter gluten och socker. Enklast så.

• Såphia

Det finns en tråd om gravida och lchf här på FL. Vet själv inget om det tyvärr.

• Såphia

Min menscykel har ändrats. Från att ALLTID haft 28 dagar emellan, har jag nu 31 dagar. Upplever också att jag blöder mer :(

Idag har jag och sonen varit och badat hela dagen. Supermysigt! Sen åkte vi och handlade och sen hem och gjorde pizzor av julskinkan som var kvar. En vanlig till maken och dottern och en lchf till mig. Första gången jag gjorde och det blev skitgott på ren svenska!

• Såphia

Sådärja. Då var jag åter under 70 kg (69,9) och har nu gått ner 1,7 kg sedan juldagen. Känns så bra att vara tillbaka. Hoppas på något gram till ner inför imorgon.

Vad ska ni äta imorgon? Vi ska hem till ett par som accepterar att jag äter lchf. De har tom lånat lite böcker. :) Jag ska fixa för och efterrätt. Blir ostpaj (från senaste lchf-bilagan i expressen) med räkröra samt två små olika pannacotta. En saffrans med hallonspegel och en choklad med grädde och bär. Värdparet fixar oxfile med tillbehör. Jag fixar nog nått tillbehör till mig. Har ni gjort kålrotspommes? Hur smakar det?

• Såphia

Nu har jag gjort tre olika pannacotta och ställt i kylen. Apelsinchoklad, saffran samt lakrits. Smakade "smetarna" och jisses vad gott!! Strax iväg och handla ingredienserna till förrätten.

Gratinerad hummer låter supergott men jag tror faktiskt aldrig jag ätit det. Konstigt. :)

• Såphia

Vilka smartiga menyer ni har. Hoppas nyår blir en dag/kväll som inte resulterar i en katastrofökning på vikten.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**