• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Trevlig alla hjärtans dag på er alla. Min make fyller år idag och jag har jobbat hemifrån så jag har fått gjort en massa. Vi ska äta tacos ikväll och jag har bakat Blending bliss tacobröd. Gjorde halva satsen och fick ut 6 tacobröd. Gjorde egen tacokrydda och ostchips. Dessutom bakade jag en lchf-citronkaka som trillade itu. :) Smakar ok dock. Bakade kärleksmums till resten av familjen dock.
    Kalaset är på söndag men en extra mysig alla-hjärtans-födelsedag ska vi ha.

• Såphia

Jag älskar keso. Naturellt, tillsammans med bär, eller med lika delar kesella, keso och lite grädde samt bär/sockerfri sylt eller keso/yoghurtblandning. Min absoluta favoritfrukost. 

Idag blev det en brakfrulle. Jag vaknade vid sju men åt först vid tio så jag var hungrig. Har kört pf tre dagar på raken och tänkte inte köra mer på några dagar så inte kroppen ställer in sig på enbart två mål mat om dagen. Idag startade jag med brunch. En valnötsmacka med ost, ett ägg och lite keso/yoghurtblandning, samt två stora koppar kaffe. Blev lite för mätt och är fortfarande mätt. :) Ikväll blir det lasagne till familjen och köttfärsgratäng med kål till mig. 

Trevlig lördag ni alla.  

• Såphia

Hur använder man bakepro? Tyckte jag hittade massa recept tidigare som jag inte kunde göra eftersom jag inte hade bakepro men nu när jag köpt så hittar jag inga recept....

• Såphia

173 cm, nu 69,9 (+1,4 kg upp sista tiden...) startade på 80,9 för sju mån sedan.

• Såphia

Jag behöver hjälp med mina ketostix-stickor. Jag har haft mina ett halvår ca. Har bara använt de i början och nu är det ingen bruksanvisning med. Jag får två utslag på stickan. Längst ut blir det turkost, längst in blir det mörklila. Minns inte att jag fick två färger sist och hittar inget på nätet om det. Är jag inte i ketos (fast jag inte fuskar) eller är stickorna gamla?

• Såphia

Men jag minns inte att det ska framträda två streck? Minns det som att jag jämförde ett streck, ytterst, med färgerna på burken.

• Såphia

Ok då fattar jag. Men hur kan jag ha glykos i urinet om jag inte äter socker? Äter lite mejeri, bär kanske 1-2 ggr i veckan och vääldigt sällan lchf-bakverk. Annars äter jag kött/fisk/ägg/kycklig, ovanjordgrönsker, feta såser och naturella nötter (ibland)

• Såphia

RebornEve: jag har burken med alla stickorna kvar men inte kartongen eller bruksanvisningen. På burken står minimalt med info.

• Såphia

modestyclara: diabetes?! Nu blev jag orolig. Ytterst på stickan var turkos innerst mörklila. Siffror vet jag inte. Får testa igen imorgon.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**