• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Min favvo är keso/kesella alt keso/yoghurt-blandning ev ned några bär. Eller valnötsbulle med pålägg eller bara ett el två ägg med majo men det äter du inte. Jag är tyvärr sorten som vill ha frukost till dagens första mål inte typ kött och sås. Isåfall hoppar jag frullen och kör PF och käkar en riktig lunch.

• Såphia

Kalas i huset för mig och sonen. Maken ville överraska och fixa maten. Smördegsinbakad fläskfile och potatisgratäng och bröd. Tack... Inget som jag kan ära mao. Gjort det själv istället, kycklingben, köttbullar, grillad halloumi, sallad, fetaost, ost/baconmuffins, oliver och bröd och ost. Även bakat bröd som jag kan äta. :) Svärmor gör alltid tårtor, hon är skitduktig men jag har gjort limepannacotta med färska jordgubbar och lite grädde till mig och två andra gäster som också äter lchf.

• Såphia

Majskroken: min menscykel har alltid varit 28 dagar, numera är den oftast 31 dagar.

• Såphia

Lillfisen: vilket superresultat!! Grattis!

Vi har sjukstuga här hemma. Två av barnen har feber. Sitter och försöker jobba hemifrån.

• Såphia

Bagerina och blissmix är bra bakmixer. Vill man baka bröd/bullar men göra bra val och med vettiga ingredienser men inte vill göra allt själv så är deras produkter super!

• Såphia

Ninis: wow vilka kaonresultat!! Grattis och bra jobbat.

Har 7-månadersdag (LCHF) idag. Resultatet är 12 kilo lättare exakt och 63 cm mindre mätt över totalt sex ställen på kroppen. Viktmässigt är jag 1,9 kilo ifrån målvikten. Så himla nöjd även om det inte är några fantasiresultat.

• Såphia

Tack Pia. Räknade ut att jag snittar strax över 400 g ner/vecka. Känns helt ok även om jag rasade ner de första månaderna och bara har gått ner ett kilo de sista tre totalt. Men allt minus per månad är bra då det går på rätt håll.

• Såphia

Rödnos: i vanlig pizzasallad finns rätt mkt socker. Jag vet det eftersom jag jobbat på en pizzeria.

• Såphia

Jag har aldrig testat att göra sockerfri pizzasallad så jag vet inte. Jag tror att jag hade tyckt att en klassisk pizzasallad utan sötningsmedel och med bara vinäger eller ättika hade blivit för sur, men som sagt så har jag inte testat så jag kan inte svara. Det borde gå att byta sockret rakt av mot sukrin dock. 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**