**Den stora feta LCHF-tråden**
Stijerna: hur gör man det?
Stijerna: hur gör man det?
Standby: samma här. Ett kilo ner, 1,2 upp. Femhundra gram ner, 200 g upp. Tröstlöst... I tre månader har det hållit på såhär. Till mellon igår drack jag ett glas rött och åt tre rutor mörk choklad och vips ett halvt kilo upp....
Jag har ca två kilo kvar. Har gått ner ett kilo mer än mitt ordinarie viktmål men det flyttade jag på när jag nästan var i hamn.
Hur mkt kokosfett har ni i ert te? Jag har börjat dricka en kopp på morgon eller kväll med en rågad tesked fett i. Jag gör det av två anledningar, få fräs på magen som strilar mkt samt få i mig mer fett. Magen är nu mkt bättre. Gör nr två (sorry) var eller varannan dag nu istället för ca en gång per vecka. Märker inget annat såsom törst osv.
standby: det är superenkelt att göra själv.
Ta ca 1-2 dl mandlar, blötlägg över natten (minst 4 timmar). Skala ev mandlarna. Lägg de i en mixer med ca 1 liter vatten. Mixa nån minut. Sila allt genom ett nät/nylon/syltduk el liknande. Ev kan man tillsätta nån sötning (honung, en dadel, stevia) och ev en hnutta salt. Prova sig fram.
Jag vet att man kan mixa mandelmjöl med vatten men jag vet inte om det blir lika bra. Borde bli det? Mandelsmör? Är det bara mixad mandel? Aldrig ätit.
Standby: skickar en kram! Vilket skit...
Ninis: vilket flyt!! Var inte du i mål för ett tag sedan? Hur mkt har du kvar?
Dotson: vad skönt! Grattis till delmålet!
Själv är jag nu nere på min lägstanivå på flera år och bara 1,4 kg ifrån mitt slutmål. Känns så himla bra! Fick en massa komplimanger igår då jag träffade kollegor jag inte sett på ett tag. De nya byxorna som legat långt ner i garderoben pga att de var för små är nu lite för stora. Behöver bälte och det nyinköpta bältet har blivit för stort. Hahaha känns helt galet!
Har precis gjort en liter mandelmjölk. Tycker smaken är underbar. Idag testade jag att ha i en skvätt i mitt kaffe och det var helt ok.
Lycka!!! Idag hoppade vågen till ett hack ner och idag har jag gått ner exakt 13 kilo!! Bara 900 g kvar till mitt mål. Väger nu 67,9 och det till mina 173 cm. Gör inget om vågen fortsätter ner mer än de 900 g men det känns så jäkla skönt!!! :)