• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Stijerna: hur gör man det?

• Såphia

Standby: samma här. Ett kilo ner, 1,2 upp. Femhundra gram ner, 200 g upp. Tröstlöst... I tre månader har det hållit på såhär. Till mellon igår drack jag ett glas rött och åt tre rutor mörk choklad och vips ett halvt kilo upp....

• Såphia

Jag har ca två kilo kvar. Har gått ner ett kilo mer än mitt ordinarie viktmål men det flyttade jag på när jag nästan var i hamn.

• Såphia

Hur mkt kokosfett har ni i ert te? Jag har börjat dricka en kopp på morgon eller kväll med en rågad tesked fett i. Jag gör det av två anledningar, få fräs på magen som strilar mkt samt få i mig mer fett. Magen är nu mkt bättre. Gör nr två (sorry) var eller varannan dag nu istället för ca en gång per vecka. Märker inget annat såsom törst osv.

• Såphia
    rödnos skrev 2013-03-12 12:14:34 följande:
    Alltså allvarligt talat? Är folk helt sjuka i huvudet eller vad är detta?kan någon snälla bekräfta om ni förstått mig alls eller? Läser ni inte alls vad jag skriver? Vad är det för kommentarer?

Du har då ett väldigt trevligt sätt mot folk.... Herregud, vem är det som reagerar kraftfullt i denna tråden egentligen? Ta åt dig av vad väldigt många skrivit nu. Du är väldigt tråkig och mästrande i många av dina svar. Jag har hållit mig länge nu ifrån att också hoppa in och skriva av den enkla anledningen att jag inte vill bidra med mer tråkigheter i denna tråden som i min mening är på väg åt helt fel håll! Du är verkligen en bidragande orsak till den tråkiga stämningen. Även om du skiter i att ta åt dig så kan inte så många tolka dig och dina inlägg helt fel. Det kanske inte är fel på alla oss andra. Vi är kanske inte sjuka i huvudet? Det hjälper föga att vara superdryg i kommentar efter kommentar och sen slänga dit en blinkande smily.

Nåväl. Jag är glad över den stöttning jag får i tråden. De goda råd jag får när jag FRÅGAR. Jag har fått många hurrarop när jag gått ner i vikt och mycket stöttning när jag nu stått still i tre månader. Jag vill verkligen inte lämna denna tråden och jag hoppas att ni andra stannar. Ni tillför mycket gott, jag vill verkligen att ni stannar. Alla nya ska också känna sig varmt välkomna hit.  

Som sagt, det är det skrivna språket vi använder här i tråden och det lämnar fritt utrymme för mycket tolkningar såklart, men i väldigt många inlägg så är det solklart att tonen från dig Rödnos är allt annat än trevlig.     
  • Såphia

standby: det är superenkelt att göra själv.
    Ta ca 1-2 dl mandlar, blötlägg över natten (minst 4 timmar). Skala ev mandlarna. Lägg de i en mixer med ca 1 liter vatten. Mixa nån minut. Sila allt genom ett nät/nylon/syltduk el liknande. Ev kan man tillsätta nån sötning (honung, en dadel, stevia) och ev en hnutta salt. Prova sig fram.

• Såphia

Jag vet att man kan mixa mandelmjöl med vatten men jag vet inte om det blir lika bra. Borde bli det? Mandelsmör? Är det bara mixad mandel? Aldrig ätit.

• Såphia

Standby: skickar en kram! Vilket skit...

Ninis: vilket flyt!! Var inte du i mål för ett tag sedan? Hur mkt har du kvar?

Dotson: vad skönt! Grattis till delmålet!

Själv är jag nu nere på min lägstanivå på flera år och bara 1,4 kg ifrån mitt slutmål. Känns så himla bra! Fick en massa komplimanger igår då jag träffade kollegor jag inte sett på ett tag. De nya byxorna som legat långt ner i garderoben pga att de var för små är nu lite för stora. Behöver bälte och det nyinköpta bältet har blivit för stort. Hahaha känns helt galet!

• Såphia

Har precis gjort en liter mandelmjölk. Tycker smaken är underbar. Idag testade jag att ha i en skvätt i mitt kaffe och det var helt ok.

• Såphia

Lycka!!! Idag hoppade vågen till ett hack ner och idag har jag gått ner exakt 13 kilo!! Bara 900 g kvar till mitt mål. Väger nu 67,9 och det till mina 173 cm. Gör inget om vågen fortsätter ner mer än de 900 g men det känns så jäkla skönt!!! :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**