• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

2 msk yoggi?! Det är ju en microportion! Ät 1-2 dl och gärna rysk yoggi med lchf-musli, bär eller en skvätt grädde? Omelett, pannkakor, ostmuffins, fröknäcke med pålägg, lchf-smörgås med pålägg, äggröra med tonfisk/makrill, ägg benedict, ägg med majo. Finns hur många frukostar som helst.

• Såphia

Kokosnötmjöl köper jag på hälsokostaffären. Life el liknande.

Idag har jag bakat vallmöfrallor från jillsmat.se De är så jäkla goda!! Släta, ljusa och utan ost. Gillar nöt och fröbröd också med behöver variation.

• Såphia

Standby: vilka bullar blir det? Vad fick du betala? Jag tycker bagerina brukar vara prisvärda. Köper mixerna för runt 30-40:- Men visst, man måste köpa till lite ingredienser själv. Blissmix är mkt dyrare. Har testat båda märkena. Blissmix får man förvisso ut mer från.

• Såphia

Standby: det har jag inte testat. Har gjort valnötsbullarna, ljusa frallor, citronkaka (blev kompakt och torr

• Såphia

Och där försvann halva inlägget...
    Citronkakan blev inte god.

Bästa mixen jag testat är blending bliss pistage och gojibärsbullar. Galet goda!

• Såphia

RebornEve: beklagar sorgen och usch vilket skit att allt verkar drabba dig. Jättekram!!

Millifjor: grattis och bra jobbat!!

Själv är jag ett kilo ifrån lägstavikten och två ifrån målgång. Verkligen skitsvårt att bli av med dessa envisa jäkla kilon!! Två dagars periodisk fasta med bara några hundra gram per gång går jag ner... Måste strama åt ytterligare på något ev köra en el två veckor helt mejerifritt eller strypa kolisarna väldigt mkt.

• Såphia

Jag har köpt den och Loka strawberry icecream. Sitter med ett glas av jordgubbssmaken och den var banne mig så himla god!! Skeptisk till chokladsmaken dock. Spännande!

• Såphia

Ååååååh vad trögt det går!! Har stramat åt kolhydraterna, kört med tre dagars PF där jag bara ätit två ggr per dag. Minskat mejerierna. Men bara några hundra gram ner. Trista är att jag plötsligt kan gå upp ett halvt kilo trots detta. Så det blir nästan ett nollsummespel.

Tommon: Loka strawberry icecream och choklate är smaksatt vatten utan kolhydrater. Utgår jag ifrån vill säga. Kollade på flaskorna i kylen och där stod inget. Konstigt.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**