• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Personligen tycker jag att det är tramsigt att påstå att man är sockerberoende om man gillar Lokas nya smaker. Jag är inte sockerberoende, har aldrig varit. Mår bättre med minskat socker och kolhydratintag men vem gör inte det? Jag tycker Lokas nya smaker var goda. Tycker även Melon, smultron och andra smaker är goda.
    Framförallt är variationen trevlig. Dricker vatten till nästan allt och gillar som alla andra att variera mig.

• Såphia

Fast smör är ju i stort sett 100 % mejeri trots allt. Men man använder ganska lite iofs.

• Såphia

Jag menar, det är hårdvispad grädde med lite salt och då är det ju mejeri även om det är fett.

• Såphia

Grattis Rödnos. Steg två i en lång uttagningsprocess. Är själv polis sedan 10 år. Världens roligaste jobb. :)

• Såphia

Kikar in och läser bakåt. Ser några nya ansikten. Välkomna! Själv går jag nu in i mån tio på lchf. Jag mår kanon men har svårt att knäcka mina två sista kilona. Har nu tagit ett rejält tag om de dock, tre veckor kvar till vi åker till Italien. Har i alla fall insett att jag kan äta väldigt mkt mer liberalt utan att gå upp i vikt. Har haft några veckor med mkt mejerier, en del lchf-vänliga mellanmål, nötter, nötsmör, mörk choklad, utan att gå upp i vikt. Mkt nöjd! Men nu är det kilokrig. :) Nu har jag fasta från 14 idag till 10 imorgon. Hoppas på några hundra gram ner.

• Såphia

Fiamedbarn: 12 kilo. Gick ner de på ca 7 mån och har i stort sett stått still de sista mån. Är normalviktig idag och har gått förbi mitt först satta vitmål för ett kilo sedan. Är väl därför det är så himla svårt. Är 173 cm lång och väger idag ca 69 kilo.

• Såphia

Är det midsommar så är det vilket innebär lite nypotatis, sill och jordgubbar. :) lite nypotatis är väl bra "fusk" som jag äter lite av dock sporadiskt.
    20 h fasta mellan 14-10 innebar 0,5 kilo ner. :) nu har jag bara 1,7 kg kvar. Som iogs sitter som ett berg men skam den som ger sig.

• Såphia

Tog fram fjolårets jeansshorts som satt perfekt då. Oj oj oj vad stora de är. De ramlar av och även med bälte ser de helt förstora ut! Angenämt bekymmer men jag har så svårt att ta in att jag ser helt annorlunda ut denna sommaren (i kroppen).
    Så himla stolt över mig själv.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**