• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag gör ett inlägg i löpdebatten. Alldeles för många tror att springa 2 km på ca tio minuter är "lätt". Att pannben och åter pannben kommer göra att man klarar det. Så är det såklart till viss del. De flesta klarar mer än de tror men så stor skillnad gör det inte. 2 km på tio (10:15) är en svår distans och tid. Man måste hålla ett ganska högt tempo för att klara det och är man ovan/otränad så knäcker den distansen en hel del.
    Känn efter själv. Åk och testa om du ligger på gränsen men har du mkt kvar så ta ställning till om du vill åka dit för att se hur alla tester går till. För att lära dig. Kanske går det ändå?
    Men om du avstår, meddela detta så de vet.

Det är en rolig, peppande, nervig och spännande dag. Men utmattande. :)

• Såphia

Min vikt är still. Sedan länge. Jag är iofs normalviktig så jag är inte så stressad. Jag är dock så himla glad över att kunna äta gott, äta mig mätt och äta en del lchf-vänliga desserter som pannacotta, chokladmousse, nötter och bär och dricka nått glas vin då och då och ändå stå STILL I VIKT!! Sist jag gick ner 12 kilo (med pulver) så var varje vecka en kamp om att hålla kilona nere/borta och ändå hade nästan allt smugit sig på efter några månader... Detta är helt klart en kanonkost att hålla! 

Efter sommaren ska jag åter ta ett hårtdtag om de sista kilona. Men det är då. Efter tio lchf-månader med ganska strikt diet så är det skönt att "slappa" (även om jag inte äter carbs i onödan).  

• Såphia

Nu är jag hemkommen från två semesterveckor i Italien. The land of pizza and pasta. :) Höll mig så gott det gick till liberal lchf. Hade några planerade avsteg. Två pizzor blev det (vansinnigt goda) lite mer vin än vanligt samt glass vid tre tillfällen (italiensk glass....yummie!!) sist avslutades hemresan på mc donalds (för första ggn på 11 mån ) med ett nuggetsmeal (inte värt det, dock behövdes proviant)
    I övrigt inget godis, bröd, pasta, öl, chips osv. Men fullfeta produkter var skitsvårt att få tag på. Non-fat var melodin. Men ostar och lufttorkat kött fanns det gott om.

• Såphia

Halva inlägget försvann....
    Resultatet blev 0,8 kg upp och det fick jag bort första dygnet hemma. Nu är det stenhårt mot målet. Tre kilo kvar bara!

• Såphia

Jimman: fast nuggets är inget bra alternativ. Lite kyckling och mycket frityrsmet. Men gott ibland. :)

• Såphia

TomMon: välkommen hem! Jag kissade bort mitt enda kilo upp efter två veckor i Italien så det är nog mest vätska.

Tips till en ny favorit"mjölk". Alpro osötade mandelmjölk. Bara 0,1 g kolisar/100 g. Smakar ljuvligt! Bra i kaffet dessutom.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**