Differ skrev 2011-04-03 21:14:08 följande:
Tusen tack!! Jag är helt seriöst nästan löjligt tacksam för alla tips, ölkorv och ost skall införskaffas pronto och jag förstår precis vad du menar med att göra en matsedel - mitt stora problem har alltid varit att jag glömmer bort att äta och sen är det ju både enkelt och gott att trycka i sig ett paket digestive för att stilla hungern.. inte bra och som du hör är jag illa däran...
Men verkligen, tack! Jag behövde läsa det där just nu kände jag för jag satt här och kände att herregud 14 rostade mackor med ost och marmelad, kan det verkligen skada

jag får snaska på en bit ost helt enkelt!!

Jag är också nybörjare har läst enheldel men känns ändå som jag inget vet
Jag började inte för viktminskning utan det är bara en bonus, jag började som ett test för att se om rosacean skulle bli bättre vilket jag hört rykten om. Min rosacea är bättre, jag har gått ner ca 1kg i veckan, min mage och hunger är bättre.
Innan LCHF kunde jag bli hungrig och om jag inte kunde äta just då blev jag ju hungrigare och hungrigare tills jag fick kramp och ont i magen och sen gick det över. Men när jag väl åt fick jag så fruktansvärt ont i magen och började frysa. Det är skitjobbigt när man är på jobbet.
Hände inte varje gång när jag blev hungrig utan bara ibland, hittade aldrig något samband. FÖrsökte äta regelbundet och så men det funkade inte. Just för att jag kunde bli så dålig om jag blev hungrig och inte fick mat(super gnällig blev jag också såklart

) blev jag lite besatt av att mat, på så sätt att jag ville veta när får jag mat nästa gång osv.
Nu är det mycket bättre blir jag hungrig går det bra att vara det ett tag och jag har bara haft ont magen en gång sen jag började med LCHF. Men det berodde på att jag åt lite för mycket för att det var så gott...
Tycker det känns bra att vara så mätt på maten man äter och att den är godare än vanlig mat oftast.