• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

hur vet man/jag vilken storlek och hprdhet jag ska ha på femmecupen?

• Bordeaux
    helene306 skrev 2011-04-10 17:06:34 följande:

missypissy och Linda: Jag blir också glad i hjärtat att ni har så bra relation med era ex! Det är kul att höra att det trots allt finns bra relationer efter ett uppbrott. Jag tycker man mest hör det motsatta, irritation, gräl, snacka skit osv. Det hjälper inte. Ni bevisar att det finns lycka även efteråt

Nu har jag, med rinnande, nysande näsa trots allt rensat i trädgården, lyft plattor och rensat ogräs, planterat gräslöken i landet där den ska vara och inte mellan plattorna, lagt tillbaka plattor och fixat till. Jag blev genomsvett men oj så mycket bättre i själ och sinne jag mår!

Jag har två balkonglådor och massa växtlighet mellan balkonggolvsplattorna. Du är så välkommen hit så

Sol och >20*C är det också
  • Bordeaux

så här blev min helg, enhel del fuskande då föräldrarna kom och hälsade på. De kom i torsdagskväll men torsdagen höll jag mig. I fredags blev det en glass magnum liknande, kött med kryddsmör och kanske lite mycket grönsaker men helt okej, tog en efterrätt som var det ogodaste jag ätit på länge och väldigt långt från lchf. Kunde inte äta upp den vilket gladde mig lite.
    Lördags blev det ett par chokladbitar typ alladion bitar och 2 glassar, en strut och en vanlig magnum. I söndags åt jag resten av chokladbitarna kanske 6-7st.
    Det positiva är att jag och föräldrarna travade runt inne i stan hela fredagen och i lördags gick vi också runt mycket måste gått närmare 20 0000steg/dag med tanke på allt travande. Så jag tycker för mig själv att allt gående har vägt upp fusket lite med vågen har klättrat upp 1.5kg som jag ska ner och lite till, till nästa helg. Satsar på att gå ner mer än jag går upp.

Just nu har vi det alldeles för varmt för att jag ska orka laga mat närjag är ensam hemma på dagarna, så hur fel är det om jag lever på 2 ägglattar/dag?
    Tycker det är så smidigt att göra och mättar läääänge.

• Bordeaux
    Linda1976 skrev 2011-04-11 08:58:00 följande:
    Emma: Eftersom ägg innehåller allt du behöver, så borde 2 ägglattar om dagen vara helt ok. Kanske du kan äta lite gul paprika för c-vitaminet?

Som variation kan du testa ägg-varmchoklad. Byt ut kaffet mot varmt vatten, 1-2 msk kakao (i 100 gram är det mellan 12 och 22 gram carbs beroende på sort, så det blir väldigt lite), och 1-2 msk grädde.

Idag vaknade jag med igensvullen hals, täppt näsa och kli i ögonen. Välkommen förkylning! Kräks  skit skit skit. Mat är inte lockande. Fått i mig 3 bafucin och Sugarfree powerking (ful-Redbull för ½ priset, smakar samma).

AJ AJ AJ min hals. 
    Vad bra då ska jag sörpla ägglattar med gott samvete de dagar som är varma och jag inte orkar laga mat eller har mat hemma
    Jag brukar göra på 2ägg, 1dl grädde, 2dl kaffe, 50-70g smör eller kokosfett. Jag gillar inte jaffe så mycket och det känns bättre med grädden i. Men jag ska absolut prova chokladvarianten.
  • Bordeaux
    Linda1976 skrev 2011-04-11 09:10:39 följande:
    Jag har testat olika varianter. Jag gör på 1 ägg, 1 äggula, 2,5 dl varmt vatten, 1,5 msk eko-kakao, 2 Candereltabletter (en del skriker "fusk" men det bryr jag mig inte om ), 2 msk kokosfett, 2 msk grädde.
    Vad gör du med äggvitan sen?
    Jag föredrar att använda hela ägget för att slippa ha en massa vitor ståendes i kylen som inte blir använda utan man får kasta dem.
  • Bordeaux
    jeng skrev 2011-04-11 14:29:14 följande:
    Jag har nu gjort en ansats och varit och titta på gymmet här i närheten. Konstaterade att jag inte gillade det, det var stort och opersonligt och massa konstiga maskiner som man inte hade nån aning om vilka 8-10 man borde välja för att få bäst allround-träning. Man kan ju fan inte köra alla för då får man ju aldrig åka hem!
    Tyvärr så är det väl så det är att bo i en större stad, allt är så stort och flashigt och opersonligt. Och jag har ju inga andra gym att välja på heller, utan det är det här eller inget! Bara att ta sig i kragen och ta sig dit 2 ggr i veckan antar jag... *buhuuuuu* Dom hade iaf dom alltför viktiga insida-utsida lår maskinerna samt såklart vanliga höftböjsmaskiner osv, som jag måste ha. Hade dom inte funnits så hade jag inte kunnat träna där, eftersom målet är just att mha fasta stöttande maskiner träna upp området kring fogarna och bäckenet.

Fick dessutom bokat en tid till sjukgymnasten dom har där, det blir en introgenomgång och sen ska han få se på mitt bäcken och kolla om det fortfarande är snett eller om det har ordnat upp sig! Alltid nåt!
    nu vet jag inte vlken storstad du bor i. Men när jag bodde i Norrköping tränade jag på ett gym numera heter aktiv kvinna. Bara kvinnor alla åldrar från gymnasie till russin, det var som stationsgympa så man körde en minut kondition en minut styrka runt i en cirkel. Det kan kallas cirkelträning, jag saknar det när jag hade det gymkortet hade jag en smal snyggkropp jag vill ha tillbaka. Ett tips, det var så roligt för alla var välkomna och man kunde börja prata med vem som helst. Det fanns även cykel och crosstrainer som man kan kunde träna med lite längre än en minut
    Jag tror jag kan ha hittat något liknande härnere som jag ska kolla på imorgon tänkte jag, om jag kan hitta dit
  • Bordeaux
    Bordeaux skrev 2011-04-11 14:45:32 följande:
    nu vet jag inte vlken storstad du bor i. Men när jag bodde i Norrköping tränade jag på ett gym numera heter aktiv kvinna. Bara kvinnor alla åldrar från gymnasie till russin, det var som stationsgympa så man körde en minut kondition en minut styrka runt i en cirkel. Det kan kallas cirkelträning, jag saknar det när jag hade det gymkortet hade jag en smal snyggkropp jag vill ha tillbaka. Ett tips, det var så roligt för alla var välkomna och man kunde börja prata med vem som helst. Det fanns även cykel och crosstrainer som man kan kunde träna med lite längre än en minut
    Jag tror jag kan ha hittat något liknande härnere som jag ska kolla på imorgon tänkte jag, om jag kan hitta dit
    Det kändes litet och personligt och välkomnande, där kände jag mig hemma. På andra vanliga gym känner jag mig oftast som enda korkade bortkomna tjejen som inte vet något
  • Bordeaux
    jeng skrev 2011-04-11 14:50:04 följande:
    Ja, 'r det det som hette "Athena" förr? Där har en kompis till mig tränat. Tyvärr är det fel stad, även om det är nära (Jag bor i Linköping). Anledningen till att det blir just det här gymmet jag var och tittade på idag är att det ligger på campus och jag jobbar på universitetet. Jag bor i ingenstans, så jag måste träna dagtid i anslutning till jobbet om det ska bli av, då finns tyvärr inga alternativ! :-/ Trots att vi som anställda har stora rabatter så känns det jättedyrt! Deras spinningpass är sp
    Nej Athena var ett annat. Det här var/är ett litet ställe som låg mitt i stan ungefär där jag bodde
    Jag tränade på campushallen för ett drygt år sen när jag bodde i Linköping och pluggade, det var närmast då vi bodde i lambohov/mjärdevi. Deras spinningpass är så roliga och de har ofta någon gruppträning mitt pådagen vid lunchtid. Vill du ha det jobbigt ska du prova Kettelbells, men man får tydligen fin kropp av det. Provade det bara en gång för jag gick och tränade ensam och alla andra är parvis så det var inte roligt.
    Jag försökte ibland gå med andra men det var så svårt att pussla ihop, därför gillade jag att träna mornar bäst för då var man nästan ensam
  • Bordeaux
    bara lilla jag skrev 2011-04-11 15:58:44 följande:
    nej nu har jag fuskat två helgen i rad :S inte helt okej.. men å andra sidan var vi ute och gick en rask promenad med barnvag igår på typ 40 min x2.. 

En liten fråga hur "ofta" är det okej att fuska.. kan man ha fuskdag typ på lördagar och ändå minska i vikt i veckorna om man äter stikt lchf då? Eller är det svårt att hamna i ketos igen är det risk för att effekten går förlorad då? 
    Jag måste bara fråga vad sjutton betyder :S ?
    Det används i glada sammanhang och i ledsna och inte alls där det ibland passar att ha någon slags smiley symbol. Så jag har inte lyckats klura ut det själv
  • Bordeaux
    yena89 skrev 2011-04-11 16:29:29 följande:
    Jag tycker fuska en gång i månaden är ok, tycker inte man bör fuska mer om man vill gå ner i vikt. Fuskar man kan man dels gå upp en del vattenkilo och vikten kan stå still en vecka.

Har man däremot nått sin vikt kan man säkert fuska varje helg eller 2-3 gånger i månaden om man vill det :) Men man behöver ju inte vräka i sig :)
    Bordeaux skrev 2011-04-11 16:26:05 följande:
    Jag måste bara fråga vad sjutton betyder :S ?
    Det används i glada sammanhang och i ledsna och inte alls där det ibland passar att ha någon slags smiley symbol. Så jag har inte lyckats klura ut det själv
    :S betyder typ "förvirrad" eller "oj vad konstigt detta var" typ xD kan inte förklara bättre.
    Tack, då har jag lärt mig något även idag
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**