• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola
    Det vet jag, det är bara :S jag haft problem med. Nä det var inte sant jag tycker yeanas smileysar med x "ögon" ser förstoppade ut

• Bordeaux
    yena89 skrev 2011-04-11 19:36:48 följande:
    HAHAHAHAHAHA!! xD kan säga att jag är allt annat än förstoppad iaf ;) hahaha
    Kanske bara är mina tankar som vandrar så för att jag ser ut lite åt det hållet när jag är förstoppad och sitter på toa. Ni andra kanske ser helt annorlunda ut, kanske lite mer åt :S hållet 
  • Bordeaux
    MiaMajsan skrev 2011-04-11 20:52:19 följande:
    Hoppar in!
    Har ätit enligt lchf i lite mer än en vecka. Gott gott gott!

Bor i Danmark och har försökt hitta fiberhusk. Det finns på apoteket, men det är smaksatt, antingen med citron eller med typ skogsbär. Det finns vanlig husk, men är det samma grej? Vågar inte köpa då jag inte vet vad det är riktigt. Står ju bara mot lös mage. 
    Fiberhusk är krossade psyliumfröskal har jag fått berättat för mig. Bor också utomlands och har svårt att hitta fiberhusken så jag var tvungen att fråga i tråden vad det kunde heta på tyska, och fick då veta vad det egentligen är
  • Bordeaux

Vad gulliga ni är som förklarar :S när ni använder den

Kaya, jag springer och känner att kroppen inte orkar springa så mycket och snabbt som hjärnan vill. Men det beror nog på bristande kondition och branta uppförsbackar än kosten. Björn Ferry har ju kondition och äter lchf så då beror det inte på kosten tänker jag.

Jag fuskade i helgen och har gått upp, väntar också på mensen till helgen så nu väger jag 70kg. Får inte gå över den gränsen igen.Hur lång tid tar det innan min fuskhelg försvinner från vågen?
    Jag har lagt in min mat i matdagboken och ligger enligt deras kaloritabell -1000kalorier/dag vilket gör att jag borde men traditionella kalori in-kalori ut tänket gå ner ett kilo i veckan. Men det gör jag inte, är jag dum som hakar upp mig på det? Ligger under 20g kolisar/dag motionerar och har underskott på kalorier i största allmänhet så jag får då för mig att jag borde rasa i vikt. Jag vill ju rasa i vikt så jag tolkar ju allt som att jag borde göra det och sen går och hoppas
    Jag vet att det är skillnad på kalori ursprunget och att vi alla fungerar olika.

• Bordeaux
    yena89 skrev 2011-04-12 12:06:52 följande:
    Säg till om ni kan hitta gruppen....för jag vet inte om det är jag som måste lägga till. Jag gjorde den hemlig så alla bordeju kunna se den, men bara medlemmar kan se innehållet.
    Hittar den inte, jag kanske söker fel
  • Bordeaux
    yena89 skrev 2011-04-12 13:47:00 följande:
    Denebola, Linda la till mig på fb och i hennes logg ser man ingenstans att hon gått med i gruppen. Enda sättet för dina vänner på fb att få reda på att du är med i gruppen är alltså om dom söker på den och ser att du är medlem.

När man gör den hemlig vet jag inte hur man gör så folk kan bli medlemmar :/
    Man kanske måste bjuda in dem då?
  • Bordeaux
    Snowsee skrev 2011-04-12 13:42:32 följande:
    Jag har en undran till er som ätit lchf ett tag. Jag är nu inne på vecka fyra. De första två veckorna upplevde jag att magen blev mycket bättre och jag gick oftare på toaletten för att göra nr två. Nu har jag inte gjort det sen i lördags... Någon som känner igen sig? Vad beror det på?
    Som jag tolkat det så fyller kolhydrater ut lite mer i tarmarna än lchf-kost. Man har alltså mer att göra sig av med och går ju då oftare
  • Bordeaux
    Maddisen80 skrev 2011-04-12 18:12:00 följande:
    Hej jag undrar om man kan äta wienerkorv???
    Jag gör det för den som finns här har som mest <0.5g/100g kolisar.
  • Bordeaux
    Nallebjörnis skrev 2011-04-13 11:32:29 följande:
    ja vet inte heller.. ja vet inte ens hur man räknar *skäms'
    Gå med i matdagboken eller en liknande sida och skriv in allt du äter och hur mycket så får du koll. Jag har just börjat med det och hamnar lägre än jag trott
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**