• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

The Kittycats skrev 2011-04-06 21:23:42 följande:
    Ja, en del frågor iaf. Nu är ju tråden bara 2 sidor. Men jag tycker det är bättre om det inte blir till en vana innan tråden blir för lång.
    Nu är ju det min åsikt, ni andra får gärna säga vad ni tycker också.
    Håller med har irriterat mig på det men inte vågat säga något
  • Bordeaux
    Denebola skrev 2011-04-07 07:59:28 följande:
    Men om man äter kött, ost, ägg, fisk, blomkål, tomater, spenat, broccoli och kål (vilket allt får plats i LCHF), får man intersexuella barn då eller? Tungan ute
    Då blir det en hen så klart

Jucea, Lidl har bra billiga köttprodukter så som korv och pålägg. Dessutom har dem världens billigaste godaste valnöt och ägglikör glass.
    På våren brukar det vara jägarmässa, tyvärr vet jag inte riktigt när var hur, men där brukar man kunna köpa billigt vilt kött. Även om man räknar in 100lappen i inträdet. Min kompis kocksambo brukar åka på det och köpa en heldel, de är en studernade och en inkomstlös så de borde ha koll på prisnivåer och sådant tycker jag.
  • Bordeaux
    mikroE skrev 2011-04-07 10:40:44 följande:
    Det borde väl vara en fördel med lätt övervikt av kvinnor rent evolutionsmässigt? Kvinnor får ju normalt bara ett barn åt gången, är gravida länge och i en värld utan sjukhus kan ju en förlossning vara farlig. Om man har lite överskott så borde det ju balansera upp och tala för LCHF som en naturlig kost. Spånar fritt här...
    Enligt kvällspressen (kommer inte ihåg om det var expressen eller aftonbladet) som skrev att snygga människor får döttrar och vad fula får hade de inte nämnt. Om jag i framtiden får en dotter så stämmer juh det
  • Bordeaux
    yena89 skrev 2011-04-07 11:36:24 följande:
    OOOHHHH så arg jag är!! var på ICA igår och såg att dom hade alvesta glassen, men bara alla sockerproppade varianter, inte en enda sockerfri!! Den är ny, det vet jag för den har inte funnits innan. Ska skicka ett mail till till dom och fråga om dom itne kan skicka med några sockerfria när dom nu ändå leverar dit.
    Enklare kanske att göra egen
  • Bordeaux
    yena89 skrev 2011-04-07 12:08:30 följande:
    Nja, men ibland vill man ju bara ta fram glass och mummsa i sig ;) Samt att jag tyckte den var väldigt god och den blir snålare i kolhydrater än om jag gör egen :P
    Får väl nöja mig med mina frusna hallon mixad med grädde :P haha
    Jag brukar göra ganska mycket och äta ganska lite. När glassen är riktigt, dvs innehåller riktiga saker och inte så mycket luft som alla gbglass. Så räcker det med bara lite för mig. En halv liter svindyr häägendasz kan räcka en månad om jhag äter lite varjehelg direkt ur paketet så klart
    Nu är jag glasssugen, vilken glass är bra att äta om jag får för mig att köpa en på stan och äta i solen?
  • Bordeaux
    Bordeaux skrev 2011-04-07 12:14:22 följande:
    Jag brukar göra ganska mycket och äta ganska lite. När glassen är riktigt, dvs innehåller riktiga saker och inte så mycket luft som alla gbglass. Så räcker det med bara lite för mig. En halv liter svindyr häägendasz kan räcka en månad om jhag äter lite varjehelg direkt ur paketet så klart
    Nu är jag glasssugen, vilken glass är bra att äta om jag får för mig att köpa en på stan och äta i solen?
    En islatte från starbucks kanske är bättre *slurp*
  • Bordeaux
    Denebola skrev 2011-04-07 15:44:00 följande:
    Men alla är ju en hen
    I min värld är dem som inte vill/känner sig som kvinnor eller män hennar, resten av befolkningen är honor och hanar.
  • Bordeaux
    Denebola skrev 2011-04-07 15:56:28 följande:
    I min värld kan alla benämnas hen, eftersom det är könsneutralt. Motsvarande "personen" i stället för "mannen"/"kvinnan" helt enkelt
    Och i verligheten som jag lever i finns det bara Männen och Frauen. Min tyskalärare tittade konstigt och tänkte säkert konstiga tankar om mig nör jag frågade om det fanns ett tyskt hen-ord
  • Bordeaux
    helene306 skrev 2011-04-07 16:13:54 följande:
      Själv kör jag med menskopp, en underbar uppfinning för kvinnan och den kan jag varmt rekommendera
    Hur vet man vilken storlek och hårdhet man ska ha?
  • Bordeaux
    Maddisen80 skrev 2011-04-07 16:38:59 följande:
    Hej visst får man lov att dricka mineralvatten nångång ibland  med smak eller är de bättre att smaksätta vattnet själv ?
    Ja det får du, innehåller inga kolisar vad jag vet.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**