• Såphia

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tack Pia.

Jimman: fritt val.

Ninis: vilket skit!! Hoppas det snart vänder för dig! Kram.

• Såphia

Rödnos: jag har ett tips till frukost, mellis el kvällsmat. Smoothie som är den absolut godaste jag gjort. En dl (ca) rysk yoghurt, 1-1,5 dl hallon, 2 dl kokosmjölk och lite vaniljpulver. Mixa slätt och njut! :)

• Såphia

Ninis: gör så, den är skitgod. Idag hade jag i kesella istället för yoghurt. Lika gott! Ska testa med andra bär också.

Jag blir lätt illamående av proteinpulver. Vad kan det bero på? Har inte testat på länge av den anledningen.

• Såphia

Amen vilket jäkla skit Ninis!!! Stackare! Vad händer nu? Varför får du detta?

• Såphia

Levande charader: jag brukar äta ostchips (hemmagjorda alt Grok), nötter (gärna nutisals lättsaltade mandlar), oliver, ölkorvar, eller nått annat smått som mörk choklad el bär. Fläsksvålar finns i nästan alla affärer. Brukar hittas vid chipsen.

Någon dom har nån idé om vad jag kan göra med ett paket limericcotta? Köpte i Italien och har ingen idé alls.

• Såphia

Loriyana: jag köper den osötade mandelmjölken på vanliga konsum. Står vid alpros produkter vid de laktosfria mejerierna.

Har haft några små avsteg då och då under semestern och igår var det dags för nystart. Började med 18 timmars fasta och sen blev det kyckling, sallad och fet sås till lunch och ägg/bacon med spenat till middag. Jordens huvudvärk hela dagen men ett kilo ner efter gårdagen. Nu är huvudet piggt igen. :)

• Såphia

Jag kör också ganska strikt nu. 1,3 kg ner på två dagar men en jävulsk huvudvärk som inte släpper....

• Såphia

När man lever två dygn med megahuvudvärk så inser man att det inte är värt några större avsteg. Jag har lärt mig nu att jag kan äta ganska liberalt utan att gå upp i vikt, strikt och gå ner i vikt men för stora avsteg mår jag riktigt dåligt av. Dålig mage med krampanfall och huvudvärk...
    Bra lärdom att ha med.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**