Inlägg från: ofrivilligbonusmamma |Visa alla inlägg
  • ofrivilligbonusmamma

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-04-28 22:45:07 följande:
    Vad bra ni är som börjar känna er nöjda, eller som bearbetar! Jag klär på mig. Med kläder på är jag nöjd, oftast. Klart att jag kan haka upp mig på detaljer, men jag känner mig inte som att jag sticker ut för att jag är ful! Kan tänka på de kilona jag faktiskt har tappat och känna mig stolt. Men utan kläder så ser jag precis lika illa ut som innan.... 30 kg minus, och det enda som är skillnad är att jag inte har bebismage längre.... 
    Du är säkert jättefin, bara det att du behöver öva på spegelkomplimangerna Flört 
    Själv har jag putmage, ser faktiskt gravid ut, och jag har varken varit eller är gravid, den du! ^^
  • ofrivilligbonusmamma
    jeng skrev 2011-04-28 22:55:11 följande:
    haha ja jag har ju iaf 2 ungar, alltid nåt

Jag har alltid haft en kropp som är så himla ojämn. jättesmal i vissa mått (eller ja, men i jämförelse iaf) och så värsta fettvalkarna som hänger över på andra ställen. jag ser ut som... ja jag vet inte.... har jag tajtare lite tunnare kläder (tex nån snygg klänning) så är det verkligen stora bulor precis överallt.... DET gillar jag inte. inte storleken på min kropp i sig som är det jobbiga. 
    Då gäller det att visa upp sina "bästa delar" Glad Syns det inte, finns det inte vettu Flört
  • ofrivilligbonusmamma
    Asereht skrev 2011-04-29 13:57:00 följande:
    Nallebjörnis skrev 2011-04-29 12:31:45 följande:
    visst är dom underbara våra män!!
    Det är verkligen guld värt med en man som stöttar och förstår även om han inte själv har samma problematik att tampas med. Hjärta
    Vill du dela med dig? Flört
  • ofrivilligbonusmamma

Jag har märkt en sak.. Jag har fuskat "ordentligt" typ 3 ggr genom att äta chips/för mycket chokladmousse eller liknande, och dagen efter dessa dagar har måttbandet visat minus en cm runt både mage och midja. Jag har trott att ja skulle ha svällt upp, men varje gång har den visat -1 runt midja och -1 runt mage. Inget mig emot Flört
    Just denna gången blev jag extra "chockad" eftersom jag fuskade förra helgen samt denna så jag tycker att snart känner väl kroppen att "åh, kolhydrater, nu tar jag och sväller upp!"

Hm, någon teori om varför? Eller snarare, "någon som känner igen sig"? 

• ofrivilligbonusmamma
    Chockocola skrev 2011-05-01 10:15:53 följande:
    Hej, jag undrar om någon kan tipsa mej om vad man kan ha som "frukostflingor" Finns ju en uppsjö av olika frön o saker på Maxi stormarknad i kilopris. Någon som vet vilka man kan äta med gott samvete till filen?
    Tack!
    Det finns "recept" på olika müsli runt om på nätet, det är ju nästan som "frukostflingor" :) Fast då måste du ju ändå räkna ut kolh.-innehållet själv ;)

Ex.
    http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=80
    http://jonnasrecept.blogspot.com/2009/08/lc-musli.html
    http://ladydahmer.blogg.se/lchf/2009/october/lchf-musli.html
  • ofrivilligbonusmamma
    yena89 skrev 2011-05-01 14:55:03 följande:
    Hmm jag behöver lite off-topic råd.

Ska tatuera mig snart igen, hoppas jag.
    Har aldrig hittat en fin tatuering så nu har jag ritat en egen där jag satt ihop lite grejer från andra tatueringar men där jag inte gillat tatueringen i sin helhet. Nu har jag alltså min alldeles personliga med alla delar som betyder nåt. Korset, vingarna och texten.

Nu är frågan, ska jag ha texten på engelska, eller på latin: Ego Solo Deo Judicanda. Vad tycker ni?
    Jag håller mer på latin..men är osäker. Obestämd

Först och främst: Fan vad duktig du är på att rita!! Skrattande

Jag tänker såhär; Tatueringen verkar vara nått som verkligen betyder något för dig, och har du då texten på latin kommer folk fråga vad det betyder. Vilket betyder att du kan berätta det och vilket kanske även leder till att du får berätta "din historia" bakom tatueringen.

Har du däremot texten på engelska förstår större delen av världen vad det betyder och ja.. jag har inget mer att säga om det, haha
  • ofrivilligbonusmamma
    yena89 skrev 2011-05-01 15:37:06 följande:
    Hehe tack Skäms

Ja, precis så jag tänker också :) Samtidigt vill jag ju inte komma och säga "jaaa det var när jag försökte ta livet av mig så..." inte så lyckad kanske :/
    Teskedsmamman skrev 2011-05-01 15:15:57 följande:
    Beror på hur många frågor du vill ha om vad det står
    Nu är jag ju ingen uppmärksamhetshora direkt men skulle kännas lite nice att bli frågad :P haha
    Hahaha, nej det är ju inte direkt en stämningshöjare Flört
    Men samtidigt kan du ju få förfrågningar om vad tatueringen betyder även om det är på engelska.
    Men det är nog större chans (risk?) att du får frågan om betydelsen och inte bara vad texten betyder på svenska om det står på Latin.
  • ofrivilligbonusmamma

Ser att ni skrivit en del om att beställa "udda" grejer på snabbmatsrestauranger osv.

Jobbar själv på donken och jo, ni kan beställa å ändra å "krångla" hur mycket ni vill med beställningen! Hur "pinsamt" det än kan kännas. Er önskan är vår lag ^^
    Det finns folk som beställer cheesburgare som ska vara dressade som bigmac, ber om extra kött och extra ost, extra sallad, tar bort något, lägger till något, osv.  
    Så sent som idag kom det en tjej som beställde McFeast fast istället för köttet tog hon grillad kyckling.
    Så säger någon att det inte funkar att göra så är det pga av ren lathet och dåligt servicetänk. Eller nått liknande.

En gång kom det en kvinna som beställde en cheeseburgare utan bröd, då blev jag faktiskt glad, haha ^^ Hennes dotter beställde en sallad men ville inte ha bröd eller krutonger till (som man annars får).
    Så jag antar att dom åt enligt lchf ^^

• ofrivilligbonusmamma

Försökte slänga ihop någon slags kaka tidigare, och tror eller ej men det blev faktiskt ganska bra! Ska nog utveckla det mer, typ slänga i blåbär eller krossad choklad eller nått liknande! Det blev som muffins ungefär :)

2 ägg
    0,5 dl sukrin
    1,5 msk kakao
    3 tsk kokosmjöl
    1 tsk fiberhusk
    1krm vaniljpulver

Vispa ihop och ha i formar, in i ugnen ca. 15 minuter på 200 grader.

Som sagt bara ett "slänga-ihop-recept", men mina blev bra iaf, haha ^^

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**