• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa

Jisses vilket häääärligt väder!! Hoppas vi får det så imorgon med!!
    Har det pratats om tid när vi ska ses?? Plats vet jag iaf, lejontrappan hihi

• Fru R
    Capa skrev 2011-03-26 10:50:29 följande:
    Jisses vilket häääärligt väder!! Hoppas vi får det så imorgon med!!
    Har det pratats om tid när vi ska ses?? Plats vet jag iaf, lejontrappan hihi
    Japp, vid Lejontrappan kl 13 har vi sagt va?! Ska bli kul att träffas.

Själv har jag spenderat morgonen med att städa lite här hemma. Inte kul, men herregisses va det behövdes. Nackdelen med sol, man ser allt!

Greta, hoppas du snuffsat ordentligt på den lilla!

Ang bm så tycker jag också att det är väldigt sällan man går, men som Myrangbg skriver så finns det ju inte mycket att göra där. Kanske skulle vara bra att få tagit ett hb men det kan man säkert våldgästa dem med.

Ska sätta mig på altanen en stund innan vi får besök av en kompis och hans tjej och lilla gosse på 4 månader. Mys!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • L86
    Capa skrev 2011-03-26 10:49:44 följande:
    Åååh dom sängarna är så söta!! Vad gav ni för den där?? Jag vill ha vitt i babyrummet, och just trollsängen har jag googlat fram som oerhört söt, sen gillar jag en från Ikea med som har bågade former, kan inte bestämma mig.... Obestämd
    Den här köpte vi för 1295 kr, dom hade kampanj på den då den egentligen kostar 1795.

www.blocket.se/goteborg/Troll___Spjalsang_Lux_HM___Varrea_31035078.htm&w=1
  • Blondie82

Skall bli jättekul att ses imorgon! Hoppas det är lika härligt väder som idag :)

Måste bara berätta; har blivit med barnvagn!!! Otroligt glad över att ja fått tag i en fin teutonia fun billigt. Får vänta till påsk innan föräldrarna kommer hit med den men nu vet jag ju att den är på väg :) tänk vad man kan bli lycklig för en liten vagn :D

• L86
    Blondie82 skrev 2011-03-26 12:20:56 följande:
    Skall bli jättekul att ses imorgon! Hoppas det är lika härligt väder som idag :)

Måste bara berätta; har blivit med barnvagn!!! Otroligt glad över att ja fått tag i en fin teutonia fun billigt. Får vänta till påsk innan föräldrarna kommer hit med den men nu vet jag ju att den är på väg :) tänk vad man kan bli lycklig för en liten vagn :D
    Åh, grattis till vagnen! Vilken färg blev det?
  • Blondie82
    L86 skrev 2011-03-26 13:38:31 följande:
    Åh, grattis till vagnen! Vilken färg blev det?
    Blev en svart. Var det jag helst ville ha så jag är nöjd Glad
  • inda

Har nu bokat ett 3D/4D ultraljud =) Fanns inte så många tider kvar så jag fick ta en tid när jag är i v.26+4. Undra om man kan försöka undvika att ta reda på könet?

Tack för tipset L86 blev genast väldigt sugen på att köpa både spjälsäng och skötbord som de hade erbjudande på, får försöka åka till butiken i veckan... Hittar olika modeller varje dag som jag vill ha, samtidigt vill jag inte handla för mycket nu utan hade tänkt försöka hålla mig till baby och barnmässan som är i April. Får se hur bra jag lyckas hålla mig..

Är det någon av er som testat att bära barn i sjal? Funderar på att testa men vill gärna ta del av för- och nackdelar innan jag bestämmer mig..

• Fru R
    L86 skrev 2011-03-26 11:12:41 följande:
    Den här köpte vi för 1295 kr, dom hade kampanj på den då den egentligen kostar 1795.

www.blocket.se/goteborg/Troll___Spjalsang_Lux...
    Jättefinf!! Och va bra att man kan säkna ena sidan!
    Blondie82 skrev 2011-03-26 12:20:56 följande:

Wiiiiiii! Grattis, alltid skönt när det väl är avklarat.

Inda: jag har aldrig haft sjal. Hade en lågpris bärsele som gjorde jätteont i ryggen. Ska köpa en ny den här gången.

Själv har jag haft en jättebra dag idag. Fikat, shoppat, gosat med liten och tyckt att vädret gjort livet helt underbart. Ska nu vila ryggen. Ses imorgon tjejer!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Devotion

Kul med fika imorgon! Hoppas att jag känner igen er, var ju inte med sist!! ser ni någon blond person som ser förvirrad ut så är det säkert jag!!

• Jenric

Hej tjejer! Har försökt hinna med att läsa, men det har ju varit så mkt annat det senaste... jag läste nåt om trötthet - känner igen mig där, men har börjat med "kvinna"-tabletter som har 18mg järn. Kunde även ta var tredje dag en duroferon istället har min BM sagt. Ska på besök på torsdag så får ju säkert kolla järnvärdet då. Devotion: tycker det verkar vara väldigt länge tills du ska dit igen, om du vill gå tidigare kan du ju alltid ringa och höra med dem.

Jag är oxå väldigt glömsk och gör en massa konstiga saker hela tiden. Antar att man liksom har tankarna på annat håll... haha.

Goda nyheter är att vi fick erbjudande om visning på en lägenhet (av vår nuvaranade hyresvärd) då vi förklarat situationen och det verkar som att de är ganska tillmötesgående. Vi har ju dessutom varit registrerade på Boplats sedan hösten 2009 så vi borde ligga ganska bra till ändå, tänker jag... Vi var och tittade på den idag och den var helt perfekt för oss. Ligger ganska nära Frölunda torg i ett område som heter Smyckegatan. Lägenheten hade en egen lite uteplats, stort badrum med badkar, tvättmaskin + torktumlare (som ju är bra att ha när man har en liten), köket var fint med en kyl och en frys, stort vardagsrum med helt ok utsikt och ett sovrum där vi kommer få plats med dubbelsäng, garderob + barnsäng, dessutom en klädkammar(!) och tillhörande förråd i källaren. Den är 69 kvm, inte jättestor, men tillräckligt stor för oss. Trevliga grannar verkar det vara och de som bor där nu ska bara flytta två trappor upp. De hade bott där länge men behövde lite större. Inflyttning 1 juni - OM vi får den vill säga. Det får vi nog veta i slutet på nästa vecka... Så håll gärna era tummar och tår för oss :) Än så länge har det inte hänt något mer här i området, men det känns fortfarande väldigt olustigt och vi tar ju det säkra före det osäkra. Två månader till 1 juni hoppas vi klara av...

Idag kände jag tydliga sparkar i magen och när jag lyfte upp tröjan kunde jag en gång till och med se hur magen rörde på sig!!! Helt otrolig känsla, man blir så glad!!! Längtar sååå tills vi får träffa vår lilla tjej...!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011