• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • lillahumla84

En fika till hade ju vart jätte kul. Missade ju oxå den ni hade sist. Så vi får försöka boka in något igen =)

Idag får de bli en promenad med Alexander i svartemossen när det är så härligt väder. Hoppas alla mår bra.
    Min nästäppa har börjat lugna sig på morgonen så försöker sova då. Inte kul att vända på dygnet men vad gör man inte för att få sova lite Flört

• Fru R
    Capa skrev 2011-03-08 09:06:40 följande:
    Åååh, ännu ett beklagande.... ställde mig på vågen. Har gått upp nåt fruktansvärt.... 3 kg kvar tills vikten jag vägde som MEST när jag väntade Leonora, herrejisses var ska detta sluta!! Vräker i mig mat nu ju när jag kan äta, kanske dags att tänka sig för..... Rynkar på näsan
    Hur mycket har du gått upp då? (behöver inte svara) Jag menar mest att du kanske inte gick upp så mycket med L. Själv är jag chockad för jag har bara gått upp 3 kilo och jag käkar som en tok!
    Barca ska bli helt underbart! Vill bara bli riktigt frisk innan vi åker, men jag får väl nöja mig med feberfri.
    sjövildabarn skrev 2011-03-08 09:53:12 följande:
    tips var jag kan hitta billiga klänningar till en glitter och fin fest klänning. det är temat alltså.
    typ gala med glitter
    En gravid klänning?? Ska kolla lite, har tråkigt hemma i soffan.
    TantKerstin skrev 2011-03-08 11:33:56 följande:

sjövildabarn: När det gäller LCHF så är jag ju inte världens största fan faktiskt, jag tror mer på att äta en varierad kost enligt tallriksmodellen.  Varför skulle LCHF vara bra just när man är gravid?
    Någor jag iaf vet att man INTE ska äta LCHF kost då man går på tex Waran och liknande.

Capa: Usch, jag håller med, har redan gått upp alldeles för mycket   Men det är inte mycket vätska du samlat på dig då?

Fru R: Åhhh, jäses vad skönt! Ska ni bara ha semester eller göra nåt speciellt?

Läkarbesöket gick bra, bebisen hade växt helt otroligt mycket och moderkakan har återigen lagt sig i framvägg och annars så såg allt bra ut

Måste bara fråga om det finns någon Åsa här inne? Misstänker att det gör det efter ett litet samtal jag hade med min syster

Va bar att allt såg bra ut och att moderkakan ligger rätt. Själv börjar jag bli nojig över att min feber kan skada bebisen, även om jag vet att den inte gör det, men just att febern är pga en infektion som kan skada bebisen.
    SKulle ha lämnat urin imorse, men jag ska kolla med min bm senare om jag kan komma imorogn istället.

Ang LCHF så är jag inget vidare fan. Vet inte varför riktigt, vet några som gått ner bra i vikt med hjälp av den, men jag gillar bröd! Och grönsaker...
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    sjövildabarn skrev 2011-03-08 11:47:25 följande:
    nä men bra fetter för barnet som växer tydligen jag har inte en aning men det kan ju inte skada iaf. man kan ju äta bra kolhydrater oxå.
    men en vanligkost kanske är det bästa vad vet jag.
    är bara rädd att bli för stor. får tänka mig för
    Jag tror nog också att en vanlig varierad kost är det bästa för barnet. Och även en själv när man är gravid för att kroppen ska hänga med. Usch ja, jag är också rädd för att bli för stor. Är redan alldeles för stor.... Är bara 160 lång och väger redan 72 kilo, med andra ord ser jag ut som en potatis nu påväg att bli en köttbulle haha Visst banta får man väl när bebisen är ute men man vill ju även känna sig fin som gravid och inte bara fet....
    Men jag rullar gärna med på en fika haha Skrattande
    lillahumla84 skrev 2011-03-08 12:11:42 följande:
    En fika till hade ju vart jätte kul. Missade ju oxå den ni hade sist. Så vi får försöka boka in något igen =)

Idag får de bli en promenad med Alexander i svartemossen när det är så härligt väder. Hoppas alla mår bra.
    Min nästäppa har börjat lugna sig på morgonen så försöker sova då. Inte kul att vända på dygnet men vad gör man inte för att få sova lite Flört
    Så härligt att nästäppan har lugnat sig!! Själv är jag täppt dygnet runt men tror ändå att jag hade kunnat sova nonstop om jag bara hade fått.... förra måndagen sov jag heeeela dagen och ändå heeeela natten med haha Gick upp för att äta bara och somnade om igen utan minsta problem, är man trött då eller Drömmer
    TantKerstin skrev 2011-03-08 11:33:56 följande:

sjövildabarn: När det gäller LCHF så är jag ju inte världens största fan faktiskt, jag tror mer på att äta en varierad kost enligt tallriksmodellen.  Varför skulle LCHF vara bra just när man är gravid?
    Någor jag iaf vet att man INTE ska äta LCHF kost då man går på tex Waran och liknande.

Capa: Usch, jag håller med, har redan gått upp alldeles för mycket   Men det är inte mycket vätska du samlat på dig då?

Fru R: Åhhh, jäses vad skönt! Ska ni bara ha semester eller göra nåt speciellt?

Läkarbesöket gick bra, bebisen hade växt helt otroligt mycket och moderkakan har återigen lagt sig i framvägg och annars så såg allt bra ut

Måste bara fråga om det finns någon Åsa här inne? Misstänker att det gör det efter ett litet samtal jag hade med min syster

Va skönt att allt va bra med liten!! Gjorde du UL??
  • L86

Åh, imorgon eftermiddag ska vi på RUL. Är så pirrig!!!!

• sjövildabarn
    Capa skrev 2011-03-08 12:38:17 följande:
    Jag tror nog också att en vanlig varierad kost är det bästa för barnet. Och även en själv när man är gravid för att kroppen ska hänga med. Usch ja, jag är också rädd för att bli för stor. Är redan alldeles för stor.... Är bara 160 lång och väger redan 72 kilo, med andra ord ser jag ut som en potatis nu påväg att bli en köttbulle haha Visst banta får man väl när bebisen är ute men man vill ju även känna sig fin som gravid och inte bara fet....
    Men jag rullar gärna med på en fika haha Skrattande
    lillahumla84 skrev 2011-03-08 12:11:42 följande:

Så härligt att nästäppan har lugnat sig!! Själv är jag täppt dygnet runt men tror ändå att jag hade kunnat sova nonstop om jag bara hade fått.... förra måndagen sov jag heeeela dagen och ändå heeeela natten med haha Gick upp för att äta bara och somnade om igen utan minsta problem, är man trött då eller DrömmerVa skönt att allt va bra med liten!! Gjorde du UL??
    jag väger 13 kilo mer och är bara 4 cm längre......
  • Fru R

Men vikten spelar väl mindre roll om man trivs och/eller ser bra ut i det. Gillar inte att alla ska jämföra vikt hela tiden. Blir så fokuserat vid det.

På festen vi var på i lördags fick jag många kommentarer och frågor ang vikten och jag blev irriterad ett par gånger, sånt ska väl folk ta och skita i. Det udda är också att de flesta som säger något är människor som inte är en jättenära.
    Varför är det så? Obestämd *kilar mig i huvudet*

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011