• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Devotion

Och jag blir nojig för att jag INTE har gått upp så mycket.. Jag vägde 57 innan kanske och 58.5 nu. Men det kanske kommer allt på en gång sen?! Så länge jag äter ordentligt och magen växer så kan det väl inte vara någon fara?!

• sjövildabarn

fru r folk kommer alltid att ha åsikter.
    TYVÄRR
    nä fokus på bebis nu... :) mysigt
    jag kommer bara på flicknamn hela tiden

• Fru R

Sjövildabarn: Den här är ganska mysig. Men nästan alla är kort korta. Knappt halva låret korta...
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/honor-gold-937/ally-maxi-dress-937012-29/

Devotion skrev 2011-03-08 12:52:36 följande:
    Och jag blir nojig för att jag INTE har gått upp så mycket.. Jag vägde 57 innan kanske och 58.5 nu. Men det kanske kommer allt på en gång sen?! Så länge jag äter ordentligt och magen växer så kan det väl inte vara någon fara?!
    Med Alicia gick jag ner 6 kilo de första 15 veckorna och ändå gick jag upp 26 kilo till slut! Så just det behöver du inte oroa dig för. Och i vilket fall som helst så är bebisen en liten parasit, den tar det den behöver och du får resten.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • lillahumla84

Jag har funderat på en grej rätt mycket och undrar vd ni tycker.
    När jag fick reda på att jag var gravid så åkte jag in för att prata med dom på lundby gyn eftersom jag tar prover för cellförändringar. Eftersom jag hade en liten förändring så tyckte hon att jag skulle låta bli att sola?!??!!??!?!?! Vad har det med Cellförändringar att göra?
    Pratade med min BM om det och hon sa att det inte var någon fara så länge jag bara slade korta pass så jag inte bränner mig. Känner ig så otroligt blek plus att jag fått en massa finnar och sola brukar ju hjälpa till att torka ut dom.

Så vad tycker ni? Sola eller inte sola?
    Kanske är löjlig som ens tänker på de?

• Capa
    Fru R skrev 2011-03-08 12:50:50 följande:
    Men vikten spelar väl mindre roll om man trivs och/eller ser bra ut i det. Gillar inte att alla ska jämföra vikt hela tiden. Blir så fokuserat vid det.

På festen vi var på i lördags fick jag många kommentarer och frågor ang vikten och jag blev irriterad ett par gånger, sånt ska väl folk ta och skita i. Det udda är också att de flesta som säger något är människor som inte är en jättenära.
    Varför är det så? Obestämd *kilar mig i huvudet*
    Ja fy fan för nosiga människor, ska väl dom ta o skita i, håller helt med!! Men jag trivs inte så som jag ser ut nu, vägde nämligen 58-59 innan så fortsätter jag lägga på mig i denna takten blir det jobbigt. Har dessutom rätt stora bröst med så min rygg och mina knän var redan slitna och skadade, inte bara utseendet jag tänker på även om det till stor del är det. Min stackars rygg blir alldeles krökt här haha
    Vill att magen ska sticka ut så kanske man blir lite gladare igen Glad
    sjövildabarn skrev 2011-03-08 12:55:42 följande:
    TYVÄRR
    Haha, och jag kommer bara på pojknamn haha Betyder det att jag får en tjej och du en kille, byta namn isåfall?? Flört
    L86 skrev 2011-03-08 12:40:47 följande:
    Åh, imorgon eftermiddag ska vi på RUL. Är så pirrig!!!!
    Så kuuul med RUL!! Jag har 2 veckor tills mitt men läääängtar!!
    Alltid är det nåt haha
  • Fru R

Ska sluta spamma tråden... Men kolla lite på nelly.com för de hade ganska många olika fina och lite olika stilar. Bubbleroom också.

Hmm, ska nog sätta på en tvätt och sova lite.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • sjövildabarn
    Capa skrev 2011-03-08 13:09:20 följande:
    Ja fy fan för nosiga människor, ska väl dom ta o skita i, håller helt med!! Men jag trivs inte så som jag ser ut nu, vägde nämligen 58-59 innan så fortsätter jag lägga på mig i denna takten blir det jobbigt. Har dessutom rätt stora bröst med så min rygg och mina knän var redan slitna och skadade, inte bara utseendet jag tänker på även om det till stor del är det. Min stackars rygg blir alldeles krökt här haha
    Vill att magen ska sticka ut så kanske man blir lite gladare igen Glad
    TYVÄRR
    Haha, och jag kommer bara på pojknamn haha Betyder det att jag får en tjej och du en kille, byta namn isåfall?? FlörtSå kuuul med RUL!! Jag har 2 veckor tills mitt men läääängtar!!
    Alltid är det nåt haha
    ja byta låter bra kom på ett nu iaf.
    hoppas sambon inte har några invändningar
  • Blondie82
    L86 skrev 2011-03-08 12:40:47 följande:
    Åh, imorgon eftermiddag ska vi på RUL. Är så pirrig!!!!
    Underbart Glad längtar till mitt!! Men förstår att det är lite pirrigt också!
    TYVÄRR
    Kommer också bara på flicknamn hela tiden. Och jag som har känslan att det är en liten pojk där inne haha. Vi får byta med namn Capa om vi får killar Flört.
    lillahumla84 skrev 2011-03-08 13:08:28 följande:
    Jag har funderat på en grej rätt mycket och undrar vd ni tycker.
    När jag fick reda på att jag var gravid så åkte jag in för att prata med dom på lundby gyn eftersom jag tar prover för cellförändringar. Eftersom jag hade en liten förändring så tyckte hon att jag skulle låta bli att sola?!??!!??!?!?! Vad har det med Cellförändringar att göra?
    Pratade med min BM om det och hon sa att det inte var någon fara så länge jag bara slade korta pass så jag inte bränner mig. Känner ig så otroligt blek plus att jag fått en massa finnar och sola brukar ju hjälpa till att torka ut dom.

Så vad tycker ni? Sola eller inte sola?
    Kanske är löjlig som ens tänker på de?
    Nejdå inte löjligt att tänka på det. Hade dom sagt så till mig hade jag också varit tveksam. Men jag tror du kan gå på det som din bm säger. Jag brände upp mina ben i en bastu för 1,5 år sedan och då varnade dom mig för att vara för mycket i solen sommaren efter även om jag täckte benen för som de sa till mig så om huden blev bränd så drabbas andra delar av huden också. Vet inte riktigt hur men kanske har något med att huden är ett organ att göra? Hur som helst så tror jag inte att lite sol skadar heller... svårt att undvika om man inte bär heltäckande hela sommaren.
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011