• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa

Lillahumla84, är det sola solarium
    du menar?? Isåfall hade jag nog litat mer på dom som jobbar med det än din bm. Nu tittar ju solen fram, stick ut huvet o sola bara der då ;)

• Fru R

Lillahumlan: hmm, jag hade nog ringt till gyn och frågat vad de menade. Men jag hade nog inte struntat i det bara så där. Det är ju ändå skillnad på bm och en läkare inom ett speciellt område.

namn, det är jättesvået. Jag vill knppt tänka på det före rul eller rejäla sparkar.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • lillahumla84

Tack för alla svar. Ja jag väntar på att dom ska höra av sig från sahlgrenska. Kommer troligen få göra ett cellprov till eftersom det fortfarande var en förändring så då hoppas jag på att jag får alla svar jag behöver.

Men de klart man ska sticka ut huvudet nu i de här härliga vädret.
    Håller mig nog lugn med solandet ett tag till så får man känna sig lite blek ett tag till. Allt är ju för en god sak så ;)

• Devotion

Jag hade också cellförändringar och jag har varit på Sahlgrenska för ett extra prov. Ingen sa något om solande till mig! Läkaren på Sahlgrenska frågade till och med om jag varit utomlands eftersom jag var så brun. jag var där 4 dar efter vi kom hem från Thailand! Inte ens då när vi pratade om det sa hon något om att det inte skulle vara bra... Men om du hör något annat får du gärna berätta! Kan ju vara bra att veta nu framåt våren!

• TantKerstin

Capa: haha rulla med på fika, den var bra Jo jag gjorde ett UL och han kollade lite mer noggrant den här gången, misstänker att jag kommer få bf lite mer i mitten av augusti istället för 22e som de får samma mått på RUL som han fick..

sjövildabarn: Men du kanske kan få komma till en dietist o prata lite kost?
    Något som funkar jättebra för mig är att äta var 3e timma. Då blir man inte sådär jättehungrig och blodsockret hålls i balans. Typ att du mellan huvudmålen tar en frukt eller grönsaker. Och ta en promenad titt som tätt, promenader har ju en nedsättande effekt på stress också. Men vad är det för fest du ska på? Jag blir nyfiken nu  

• sjövildabarn
    TantKerstin skrev 2011-03-08 14:44:29 följande:
    Capa: haha rulla med på fika, den var bra Jo jag gjorde ett UL och han kollade lite mer noggrant den här gången, misstänker att jag kommer få bf lite mer i mitten av augusti istället för 22e som de får samma mått på RUL som han fick..

Något som funkar jättebra för mig är att äta var 3e timma. Då blir man inte sådär jättehungrig och blodsockret hålls i balans. Typ att du mellan huvudmålen tar en frukt eller grönsaker. Och ta en promenad titt som tätt, promenader har ju en nedsättande effekt på stress också. Men vad är det för fest du ska på? Jag blir nyfiken nu  
    en 30 års fest ska jag på och dom har tema festligt och glittrigt :)
    sen e det bröllop i april mkt sånt nu :)
    jag har varit hos dietist och jag äter korekt.
    haft en personlig tränare hundra tals kronor på alla konstensregler viktväktarna ja allt.
    har dock inte testat kbt för vikten ännu.
    har hund och är ute ofta och länge.
    så kbt får det bli :)
  • Capa
    lillahumla84 skrev 2011-03-08 14:04:51 följande:
    Tack för alla svar. Ja jag väntar på att dom ska höra av sig från sahlgrenska. Kommer troligen få göra ett cellprov till eftersom det fortfarande var en förändring så då hoppas jag på att jag får alla svar jag behöver.

Men de klart man ska sticka ut huvudet nu i de här härliga vädret.
    Håller mig nog lugn med solandet ett tag till så får man känna sig lite blek ett tag till. Allt är ju för en god sak så ;)
    Tänk såhär istället, när man är gravid är man känsligare i huden och får lättare färgskillnader på kroppen av solning. Jag fick det om jag var i solen för länge, vissa ställen tog solen inte på liksom så där var liksom bleka prickar haha Då kanske det är snyggare att vara blek all over Flört

Ohh, tidigare BF är ju inte fy skam Tungan ute När har du RUL?? Jag har ju BF 21 aug och har RUL 23/3, om 2 veckor alltså, om dagarna bara kunde gå liiiite snabbare så.... haha
  • Greta
    lillahumla84 skrev 2011-03-08 13:08:28 följande:
    Jag har funderat på en grej rätt mycket och undrar vd ni tycker.
    När jag fick reda på att jag var gravid så åkte jag in för att prata med dom på lundby gyn eftersom jag tar prover för cellförändringar. Eftersom jag hade en liten förändring så tyckte hon att jag skulle låta bli att sola?!??!!??!?!?! Vad har det med Cellförändringar att göra?
    Pratade med min BM om det och hon sa att det inte var någon fara så länge jag bara slade korta pass så jag inte bränner mig. Känner ig så otroligt blek plus att jag fått en massa finnar och sola brukar ju hjälpa till att torka ut dom.

Så vad tycker ni? Sola eller inte sola?
    Kanske är löjlig som ens tänker på de?
    Sola inte skulle jag säga! Men sen är jag emot solarier också. Finnarna i ansiktet har nog mkt med dina hormoner att göra, jag har också haft några envisa "mens-finnar" sen jag plussade. Pigmentet är också annorlunda på gravida och vissa får fula fläckar som aldrig försvinner. Man ska alltså ta det extra lugnt i solen som gravid. Det är bra att tänka på för oss alla i sommar. Precis som Capa säger, det är nog snyggare att vara helblek då än fläckig Glad Sen må jag vara en moralkärring när det gäller solarier, men spara på ditt skinn så slipper du ful och rynkig hy när du blir gammal... och framförallt hudcancer. Man har så mkt fördelar utseendemässigt när man är ung ändå. Köp en brun utan sol eller en kräm med mkt E-vitamin istället. Det är superbra i ansiktet. Loreal har en bra brun utan sol som jag brukar blanda lite i ansiktskrämen ibland. Annars kan du köpa ren Jojobaolja att ha i ansiktet - det slår allt!

Vad ni andra spurtar med era magar med ränder och allt. Jag har fortfarande ingen mage och absolut ingen rand.

Däremot har jag redan gått upp 4 kg. Fick lite panik över detta häromdagen och har bestämde mig för att försöka strunta i alla sötsaker. Men har svårt att stå emot smågodis nu Tungan ute Jag tror faktiskt inte heller på LCHF. Jag fick provsmaka det på en besök hos en kompis. Nackdelen är framförallt att man blir så satans hungrig emellan. Man blir först proppmätt och sen vrålhungrig en halvtimme efter. Som ni andra så tror jag mer på en varierad kost med långa kolhydrater.

Jag är också på fika! Glad
  • lillahumla84
    Devotion skrev 2011-03-08 14:21:19 följande:
    Jag hade också cellförändringar och jag har varit på Sahlgrenska för ett extra prov. Ingen sa något om solande till mig! Läkaren på Sahlgrenska frågade till och med om jag varit utomlands eftersom jag var så brun. jag var där 4 dar efter vi kom hem från Thailand! Inte ens då när vi pratade om det sa hon något om att det inte skulle vara bra... Men om du hör något annat får du gärna berätta! Kan ju vara bra att veta nu framåt våren!
    Lovar att tala om för dig om jag hör något. Glad
    Capa skrev 2011-03-08 15:24:44 följande:
    Tänk såhär istället, när man är gravid är man känsligare i huden och får lättare färgskillnader på kroppen av solning. Jag fick det om jag var i solen för länge, vissa ställen tog solen inte på liksom så där var liksom bleka prickar haha Då kanske det är snyggare att vara blek all over Flört

Haha så sant som det är sagt. Vill ju inte va fläckig Skrattande
  • lillahumla84
    Greta skrev 2011-03-08 16:19:25 följande:
    Sola inte skulle jag säga! Men sen är jag emot solarier också. Finnarna i ansiktet har nog mkt med dina hormoner att göra, jag har också haft några envisa "mens-finnar" sen jag plussade. Pigmentet är också annorlunda på gravida och vissa får fula fläckar som aldrig försvinner. Man ska alltså ta det extra lugnt i solen som gravid. Det är bra att tänka på för oss alla i sommar. Precis som Capa säger, det är nog snyggare att vara helblek då än fläckig Glad Sen må jag vara en moralkärring när det gäller solarier, men spara på ditt skinn så slipper du ful och rynkig hy när du blir gammal... och framförallt hudcancer. Man har så mkt fördelar utseendemässigt när man är ung ändå. Köp en brun utan sol eller en kräm med mkt E-vitamin istället. Det är superbra i ansiktet. Loreal har en bra brun utan sol som jag brukar blanda lite i ansiktskrämen ibland. Annars kan du köpa ren Jojobaolja att ha i ansiktet - det slår allt!

Vad ni andra spurtar med era magar med ränder och allt. Jag har fortfarande ingen mage och absolut ingen rand.

Däremot har jag redan gått upp 4 kg. Fick lite panik över detta häromdagen och har bestämde mig för att försöka strunta i alla sötsaker. Men har svårt att stå emot smågodis nu Tungan ute Jag tror faktiskt inte heller på LCHF. Jag fick provsmaka det på en besök hos en kompis. Nackdelen är framförallt att man blir så satans hungrig emellan. Man blir först proppmätt och sen vrålhungrig en halvtimme efter. Som ni andra så tror jag mer på en varierad kost med långa kolhydrater.

Jag är också på fika! Glad
    Hehe, nej jag är inte heller mycket för solarium, och jag är inte den typen som solar så otroligt mycket heller. Och sen är det säkert så att man känner sig nog inte alltid så himla vacker alla dagar heller.
    Får nog bli en brun utan sol så länge.
    Tänkte mest på om det var någon som hade hört något liknande innan. Vet ju att man inte ska sola sig allt för mycket. Så man vet hur mycket man ska undvika solen till sommaren.

Så tack än en gång för alla tips och svar.
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011