• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82

Jag älskar solen och ligger gärna och steker mig en stund, men jag tänker hoppa det i sommar! Vill verkligen inte riskera att bli fläckig, speiciellt inte till bröllopet :)

Hmm på tal om festkläder och bröllop. Jag skall beställa en klänning hade jag tänkte, har tittat ett företag som till mycket billig penning syr upp efter mått. Har pratat med dem och de säger att det sytt "gravidlösningar" förut där de helt enkelt utgår från modellen men "syr på" en magen. Jag kommer ta måtten i vecka 20 och gifter mig i vecka 33... men hur skall de kunna veta hur mycket jag går upp? Inte ens jag kan ju vet Obestämd men har kollat på gravidbröllopsklänningar och gillar inte de jag hittat.... Haha snacka om lyxproblem Tungan ute

• sjövildabarn
    Blondie82 skrev 2011-03-08 17:50:04 följande:
    Jag älskar solen och ligger gärna och steker mig en stund, men jag tänker hoppa det i sommar! Vill verkligen inte riskera att bli fläckig, speiciellt inte till bröllopet :)

Hmm på tal om festkläder och bröllop. Jag skall beställa en klänning hade jag tänkte, har tittat ett företag som till mycket billig penning syr upp efter mått. Har pratat med dem och de säger att det sytt "gravidlösningar" förut där de helt enkelt utgår från modellen men "syr på" en magen. Jag kommer ta måtten i vecka 20 och gifter mig i vecka 33... men hur skall de kunna veta hur mycket jag går upp? Inte ens jag kan ju vet Obestämd men har kollat på gravidbröllopsklänningar och gillar inte de jag hittat.... Haha snacka om lyxproblem Tungan ute
    oh gifta dig grattis vad kul :)
    själv skulle jag kunna tänka mig bröllop och dop ihop men det är bara i mina tankar
  • Fru R

Lillhumlan: haha, nej att bli prickig är väl inte drömmen direkt!

Blondie: jag är också en sån som gärna ligger och pressar hela dagarna på stranden, så jag kan tänka mig att sommaren kommer att bli jobbig för mig! Men men, bättre att ta lite brun utan sol som Greta säger.

sjövlidabarn: ju får väl försöka föreslå det lite diskret så han tror att det är hans ide! Är man tillräckligt diskret så brukar de ju tro att alla bra ideer är deras.

nu har vi elektriker hemma... skit kul. Ser verkligen fram emot resan nu när det borras och sågas hela dagen och kvällen. En och en halv dag kvar! Wiiiiiiiiiii!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-03-08 17:50:04 följande:

Nästa sommar kan vi ligga och steka oss i solen då haha
    Ang klänningen, ska den sitta liksom "tight" och bara löst runt magen eller hänger den liksom "löst", fan alltså jag är så sjukt dålig på att förklara hur jag tänker haha. Men dom kanske syr på extra tyg som som syr in under klänningen liksom och skulle det behövas kan det förlängas utan problem?? Be dom förklara för dig annars. Det är ju omöjligt att veta hur stor man är 13 veckor senare Obestämd
  • TantKerstin
    Capa skrev 2011-03-08 15:24:44 följande:
    Ohh, tidigare BF är ju inte fy skam Tungan ute När har du RUL?? Jag har ju BF 21 aug och har RUL 23/3, om 2 veckor alltså, om dagarna bara kunde gå liiiite snabbare så.... haha
    Nej det är det inte med tanke på att jag säkert kommer gå över 16 dagar igen, fast jag tänker vägra det den här gången. 1 veckas övertid och sen åker jag o lägger mig på golvet på förlossningen tills dom startar igång det Men det är ju snart du har RUL, spännanade.. Mitt är den 30/3 och det känns som en evighet och lite till, även fast man vet att tiden går fort!

Någon som har förslag på fikadag?
  • Capa
    TantKerstin skrev 2011-03-09 07:57:43 följande:
    Nej det är det inte med tanke på att jag säkert kommer gå över 16 dagar igen, fast jag tänker vägra det den här gången. 1 veckas övertid och sen åker jag o lägger mig på golvet på förlossningen tills dom startar igång det Men det är ju snart du har RUL, spännanade.. Mitt är den 30/3 och det känns som en evighet och lite till, även fast man vet att tiden går fort!

Någon som har förslag på fikadag?
    Haha, jag har faktiskt en arbetskamrat som gjorde så, hon gick över 2 veckor och åkte till förlossningen och vägrade åka hem. Hon blev igångsatt så det kanske skulle fungera Flört Annars får vi ta låååånga promenader med dig, det gjorde susen för mig.... tror jag.... kan va rena slumpen också haha

Ang fikadag så skulle nån dag på helgen passa mig bäst då jag är barnfri då. Blir väldans stressigt annars men det kan ju gå ändå Glad
  • TantKerstin
    Capa skrev 2011-03-09 08:02:33 följande:
    Haha, jag har faktiskt en arbetskamrat som gjorde så, hon gick över 2 veckor och åkte till förlossningen och vägrade åka hem. Hon blev igångsatt så det kanske skulle fungera Flört Annars får vi ta låååånga promenader med dig, det gjorde susen för mig.... tror jag.... kan va rena slumpen också haha
    Hm...långa promenader, spring i trappor, tvätt, storstäd, sex, ananas, hallonte (x antal gånger om dagen), hot om vräkning. Sen när jag väl blev igångsatt så avtog värkarna typ hela tiden, han ville liksom inte ut

Så dom satte igång henne alltså? Så det finns hopp? Härligt!
  • L86

Godmorgon på er!

Idag ser jag fram emot en heldag bland sjukhusfolk. Läkartid, akupunktur och sen RUL!! Så spännande! Håll tummarna för att allt ser bra ut!

• Devotion

Fika i helgen passar bra för min del också!!

L86: lycka till idag!!!

Jag var så nöjd när jag kom hem igår!!! Var och tränade för första gången på evigheter (känns det som) och ställde mig och lagade god mat sen när jag kom hem. Det är såå skönt att ha fått lite energi igen!

• Capa
    Devotion skrev 2011-03-09 09:24:33 följande:
    Fika i helgen passar bra för min del också!!

L86: lycka till idag!!!

Jag var så nöjd när jag kom hem igår!!! Var och tränade för första gången på evigheter (känns det som) och ställde mig och lagade god mat sen när jag kom hem. Det är såå skönt att ha fått lite energi igen!
    Åååh du får gärna dela med dig av din energi för jag har absolut nada här eller också är jag bara lat.... haha
    L86 skrev 2011-03-09 09:09:07 följande:
    Godmorgon på er!

Idag ser jag fram emot en heldag bland sjukhusfolk. Läkartid, akupunktur och sen RUL!! Så spännande! Håll tummarna för att allt ser bra ut!
    *Håller tummarna*
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011