• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Fy tusan alltså jag har fått sån jädra hjärtklappning.... nån mer som har drabbats av det?? Riktigt obehagligt emellanåt. Igår när jag och sambon skulle mysa till det började det skena iväg nåt fruktansvärt och kände hur jag höll på att svimma. Börjar bli lite smått orolig nu att det ska vara nåt farligt....
    Har dessutom fått en jädra klåda på kroppen, kliar som tusan på kvällen speciellt.
    Jisses, ska jag få typ alla graviditetskrämpor som finns eller!!?? haha
  • sjövildabarn
    Capa skrev 2011-03-09 10:49:43 följande:
    Fy tusan alltså jag har fått sån jädra hjärtklappning.... nån mer som har drabbats av det?? Riktigt obehagligt emellanåt. Igår när jag och sambon skulle mysa till det började det skena iväg nåt fruktansvärt och kände hur jag höll på att svimma. Börjar bli lite smått orolig nu att det ska vara nåt farligt....
    Har dessutom fått en jädra klåda på kroppen, kliar som tusan på kvällen speciellt.
    jag har samma problem får tom ont så jag undrar om det är hjärtinfarkt
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-03-09 10:49:43 följande:
    Samma här. Har jaft jätteproblem med hjärtklappningar. De kommer nästan alltid på eftermiddan/kvällen när man väl lägger sig ner i soffan. Ibland slår det så det känns som hela kroppen hoppar Obestämd
    Känner också igen den där klådan man går och småriver lite här och var, haha bara jag börjar tänka på det så börjar det klia på både ben och armar nu Flört

Angående fika så kan jag i helgen också. Skall dock iväg klockan 3 på lördag (äntligen skall jag få min ullaredweekend Skrattande) men kanske en träff klockan 1??
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-03-08 21:01:03 följande:
    Nästa sommar kan vi ligga och steka oss i solen då haha
    Ang klänningen, ska den sitta liksom "tight" och bara löst runt magen eller hänger den liksom "löst", fan alltså jag är så sjukt dålig på att förklara hur jag tänker haha. Men dom kanske syr på extra tyg som som syr in under klänningen liksom och skulle det behövas kan det förlängas utan problem?? Be dom förklara för dig annars. Det är ju omöjligt att veta hur stor man är 13 veckor senare Obestämd
    Haha jag tror jag fårstår din förklaring Tungan ute. Det är en vanligt slimmad modell så tanken är ju att hon skall sy på en "mage" och att den då skall sitta tigth runt om. Men jag tänkte göra ett försäk, be dem ta i lite typmässigt så får man gå till en sömmerska hemma på Gotland innan sen och sy in, eller i värsta fall nåla in den själv. Hoppas det komemr funka i alla fall!!
  • Fru R

L86: Lycka till idag!

Hjärtklappning, oj. Det låter inget kul, eller bra för den delen.
    Capa: klåda känner jag dock igen. Speciellt på magen men också ryggen är svintorr och kilar. Låg tydligen i sängen igår och ålade mig för att komma åt kliet.

I helgen kan inte jag fika med er tyvärr, har en dejt med solen!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • sjövildabarn
    Myrangbg skrev 2011-03-09 11:45:26 följande:
    RUL snart, är så nervös...
    idag??
    ohh lycka till när det nu är
  • TantKerstin

Myran och L86: Have fun! Hoppas det går bra för er! Vi förväntar oss en fullständig redovisning sen när ni kommer hem igen

Klåda har jag också, speciellt på magen och på höfterna, jäses bananas vad det kliar ibland..

På lördag kan jag inte, då är det vår tur att ha kalas

Men alltså, vad hände med våren?

• Capa

Åååh va skönt att det inte bara är jag med hjärtklappning och klåda!! Absolut inte för jag önskar att ni andra hade det men skönt att veta att det kanske inte är nåt fel på mig iaf utan helt normalt som gravid. Även om det INTE är kul. Fast iofs ännu en orsak till att ligga raklång i soffan och lata sig hihi

Blondie82
    Så kuuul med ullared!! Är det bebissaker ni ska inrikta er på då eller?? Tungan ute

Ni som har RUL, håller med Tantkerstin, vi förväntar oss aaall info sen och gärna lite bilder med Flört

• emelielj
    Fru R skrev 2011-03-09 11:45:54 följande:
    L86: Lycka till idag!

Hjärtklappning, oj. Det låter inget kul, eller bra för den delen.
    Capa: klåda känner jag dock igen. Speciellt på magen men också ryggen är svintorr och kilar. Låg tydligen i sängen igår och ålade mig för att komma åt kliet.

I helgen kan inte jag fika med er tyvärr, har en dejt med solen!
    visst är det hemskt med hjärtklappning.. jag har känt det i flera dagar nu, ofta när jag sitter ner, vilket är obehagligt det med..
    Ringde BM o rådfrågade, hon sa att man oftast inte har hjärtklappning såhär tidigt i graviditeten? vadå liksom, verkar ju inte bara vara jag som har det.. Och hon sa att om jar känner det mycket närr jag sitter när är det inte heller bra så jag ska komma in o ta prover och hon avrådde mig från att jobba tillsdess. Proverna ska tas på fredag för det fanns ingen annan tid innan, så detta känns ju himla kul Rynkar på näsan Att hon säger att jag inte får jobba och att detta inte låter bra men jag får inte ta tester förräns på Fredag.. Usch..

Jag har också RUL imon! ÅÅå längtar och hoppas allt ser bra ut!
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011