• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    emelielj skrev 2011-03-09 12:45:00 följande:
    visst är det hemskt med hjärtklappning.. jag har känt det i flera dagar nu, ofta när jag sitter ner, vilket är obehagligt det med..
    Ringde BM o rådfrågade, hon sa att man oftast inte har hjärtklappning såhär tidigt i graviditeten? vadå liksom, verkar ju inte bara vara jag som har det.. Och hon sa att om jar känner det mycket närr jag sitter när är det inte heller bra så jag ska komma in o ta prover och hon avrådde mig från att jobba tillsdess. Proverna ska tas på fredag för det fanns ingen annan tid innan, så detta känns ju himla kul Rynkar på näsan Att hon säger att jag inte får jobba och att detta inte låter bra men jag får inte ta tester förräns på Fredag.. Usch..

Jag har också RUL imon! ÅÅå längtar och hoppas allt ser bra ut!
    Men åååh, jag kanske skulle ta och ringa min barnmorska jag med då!! Jisses det lät ju inte bra alls. Men är det fel på oss allihop då....?? Obestämd 
  • emelielj
    Capa skrev 2011-03-09 12:55:48 följande:
    Men åååh, jag kanske skulle ta och ringa min barnmorska jag med då!! Jisses det lät ju inte bra alls. Men är det fel på oss allihop då....?? Obestämd 
    Nej asså jag vet inte, blev ledsen och orolig nu iaf :( Jag känner det mest när jag sitter ner och det sa hon lät lite konstigare. Men jag vet inte varför hon sa att det var mindre vanligt såhär tidigt i graviditeten?
    Vilken vecka är du i nu? Jag menar, jag är i vecka 20, och har hört om många med hjärtklappning mycket tidigare än vad jag är nu..
    Och stressen kan inväga mycket med, jag jag är ju mitt uppe i flytt, jobb sex dagar i veckan och brukar vara rätt stressad, så hon rådde mig att inte jobba förräns de kollat lite på Fredag.. Men nu känner jag ju mig sådär orolig!
  • Devotion

Jag har haft lite hjärtklappning någon enstaka gång, men det står ju i alla gravidkalendrar att det är vanligt i de här veckorna och att de inte är farligt...

• Devotion

Så här står det i Liberos gravid-app för v 17:

"Nu när ditt hjärta har 20 procent mer blod att pumpa runt händer det att du får hjärtklappning, men det är inget att oroa sig för. "

• emelielj
    Devotion skrev 2011-03-09 13:20:07 följande:
    Jag har haft lite hjärtklappning någon enstaka gång, men det står ju i alla gravidkalendrar att det är vanligt i de här veckorna och att de inte är farligt...
    Precis det har jag hört med. Jag har iofs har väldigt mycket snabba slag bara idag, men undrar varför bm jag pratade med skulle låta som om det inte alls va bra och att jag inte skulle jobba förräns proverna var tagna..
    När det tydligen verkar vara vanligt. SkumtRynkar på näsan jag menar, jag blir ju inte mindre orolig när hon säger så.
  • Devotion

Det låter knäppt att skrämma upp dig i onödan... Man oroar sig ju så mycket ändå...

• emelielj
    Devotion skrev 2011-03-09 13:21:40 följande:
    Så här står det i Liberos gravid-app för v 17:

"Nu när ditt hjärta har 20 procent mer blod att pumpa runt händer det att du får hjärtklappning, men det är inget att oroa sig för. "
    Vecka 17 tillomed. Då är det väl inget konstigt att jag får hjärtklappning i vecka 20 kan man ju tycka.
  • Blondie82
    emelielj skrev 2011-03-09 13:23:16 följande:
    Precis det har jag hört med. Jag har iofs har väldigt mycket snabba slag bara idag, men undrar varför bm jag pratade med skulle låta som om det inte alls va bra och att jag inte skulle jobba förräns proverna var tagna..
    När det tydligen verkar vara vanligt. SkumtRynkar på näsan jag menar, jag blir ju inte mindre orolig när hon säger så.
    Hmm väldigt skumt. Nu börjar man ju undra själv om man borde kontakta sin bm och fråga. Jag har haft hjärtklappningar ända sedan vecka 14-15 någon gång tror jag. Har lugnat ner sig lite men kommer tillbaka då och då. Har dock inte oroat mig eftersom jag läst om att det är vanligt..
    Capa skrev 2011-03-09 12:33:06 följande:
    Åååh va skönt att det inte bara är jag med hjärtklappning och klåda!! Absolut inte för jag önskar att ni andra hade det men skönt att veta att det kanske inte är nåt fel på mig iaf utan helt normalt som gravid. Även om det INTE är kul. Fast iofs ännu en orsak till att ligga raklång i soffan och lata sig hihi

Blondie82
    Så kuuul med ullared!! Är det bebissaker ni ska inrikta er på då eller?? Tungan ute

Ni som har RUL, håller med Tantkerstin, vi förväntar oss aaall info sen och gärna lite bilder med Flört
    Ja det blir bebisinriktat!! Har inte ett överflöd av pengar direkt så vi insåg rätt snabbt att vi fick välja mellan oss själva och bebisen och givetvis var båda överrens om att bebisen skall ha grej Skrattande. Skall bli så kul!! För varje litet steg man tar känns graviditeten mer och mer verklig, håller ni inte med :) ??
  • emelielj

Jag har inte heller oroat mig innan, men ringde bara för att vara på säkra sidan eftersom det kom så ofta när jag satt ner i soffan och tog det lugnt, men nu när jag hör att det är många fler än jag som har samma, vissa som du redan i vecka 14, 15 så måste det ju vara lugnt :) Undrar varför BM lät så oroad då liksom!

• Blondie82
    emelielj skrev 2011-03-09 13:42:42 följande:
    Jag har inte heller oroat mig innan, men ringde bara för att vara på säkra sidan eftersom det kom så ofta när jag satt ner i soffan och tog det lugnt, men nu när jag hör att det är många fler än jag som har samma, vissa som du redan i vecka 14, 15 så måste det ju vara lugnt :) Undrar varför BM lät så oroad då liksom!
    Ja det är ju frågan men eftersom vi är en hel del som känt av det så borde det inte vara något kan man tycka! Jag får det alltid när jag sitter stilla eller ligger ner. Precis som att det kommer när man slappar av.
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011