• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • emelielj
    Blondie82 skrev 2011-03-09 13:54:09 följande:
    Ja det är ju frågan men eftersom vi är en hel del som känt av det så borde det inte vara något kan man tycka! Jag får det alltid när jag sitter stilla eller ligger ner. Precis som att det kommer när man slappar av.
    Jaa samma här, skönt att höra, blir faktiskt lite lugnare när jag hör att det är rätt vanligt :) Dumma bm som skrämmer upp mig i onödan!
  • Capa
    emelielj skrev 2011-03-09 13:13:54 följande:
    Nej asså jag vet inte, blev ledsen och orolig nu iaf :( Jag känner det mest när jag sitter ner och det sa hon lät lite konstigare. Men jag vet inte varför hon sa att det var mindre vanligt såhär tidigt i graviditeten?
    Vilken vecka är du i nu? Jag menar, jag är i vecka 20, och har hört om många med hjärtklappning mycket tidigare än vad jag är nu..
    Och stressen kan inväga mycket med, jag jag är ju mitt uppe i flytt, jobb sex dagar i veckan och brukar vara rätt stressad, så hon rådde mig att inte jobba förräns de kollat lite på Fredag.. Men nu känner jag ju mig sådär orolig!
    Jag är i vecka 17 men har känt det så sen vecka 15 tror jag..... har också läst att det ska vara normalt även om det är himla obehagligt. Känner också av det mer när jag stannar upp eller tar det lugnt. 
    Din bm vill kanske bara försäkra sig om att allt står rätt till...?? Jag ringer min bm imorgon då och ser om jag får samma svar som din, men har ju läst jättemycket nu att det är helt normalt..... snappade upp nånstans att det är vanligare om man väntar pojkar hmm....... Obestämd
    Blondie82 skrev 2011-03-09 13:39:45 följande:
    Hmm väldigt skumt. Nu börjar man ju undra själv om man borde kontakta sin bm och fråga. Jag har haft hjärtklappningar ända sedan vecka 14-15 någon gång tror jag. Har lugnat ner sig lite men kommer tillbaka då och då. Har dock inte oroat mig eftersom jag läst om att det är vanligt..
    Capa skrev 2011-03-09 12:33:06 följande:
    Åååh va skönt att det inte bara är jag med hjärtklappning och klåda!! Absolut inte för jag önskar att ni andra hade det men skönt att veta att det kanske inte är nåt fel på mig iaf utan helt normalt som gravid. Även om det INTE är kul. Fast iofs ännu en orsak till att ligga raklång i soffan och lata sig hihi

Blondie82
    Så kuuul med ullared!! Är det bebissaker ni ska inrikta er på då eller?? Tungan ute

Ni som har RUL, håller med Tantkerstin, vi förväntar oss aaall info sen och gärna lite bilder med Flört
    Ja det blir bebisinriktat!! Har inte ett överflöd av pengar direkt så vi insåg rätt snabbt att vi fick välja mellan oss själva och bebisen och givetvis var båda överrens om att bebisen skall ha grej Skrattande. Skall bli så kul!! För varje litet steg man tar känns graviditeten mer och mer verklig, håller ni inte med :) ??
    Haha, ja då hade jag också valt att shoppa till bebisen, mycket roligare med ju hihi Jag läääängtar tills vi kan göra om gästrummet till bebisrum och daniel har lovat mig nu att efter RUL kan vi börja, jippiiiii!!
    Jag vill måla väggar, köpa möbler och inreda och pyssla. Köpa kläder och tvätta och vika, göra allt nu nu nuuu. Haha men vad ska jag göra resten av månaderna.... hmm..... Jag måste ha gravidfeber eller nåt haha
  • Greta

Hjärtklappning låter inte bra, men kanske inte är någon fara i lagom dos som ni säger!? Det viktigaste är väl bara att man lyssnar på sin kropp och kollar upp det om det känns obehagligt.

Mitt problem är väl att jag känner mig för lugn och mår för bra. Min enda krämpa är att jag får ont på högra sida av  ryggen när jag sitter ner. Jag ska gå till en sjukgymnast på fredag för att kolla vad det kan vara. Förutom det känns det nästan oroväckande bra. Jag är istället orolig för att det inte ska finnas någonting där inne i magen. Vill bara bli tjock om magen och gå på RUL.

Dagens tips för torr hud!
    Jag har läst att gravida får torrare hud än normalt. Nu på vintern så blir det ju dessutom ännu värre. Mitt hetaste tips mot torr hud är olivolja!! Detta skrämmer många, men var inte rädda för att prova. Jag är väldigt torr generellt och sedan ett år tillbaka dissar jag för det mesta hudkräm på kroppen. Den är vattenbaserad och torkar ut huden i längden. När ni är klara med schampo och duschkräm så smörjer ni hela kroppen med olivolja. Duscha sedan av kroppen med vatten innan ni torkar er så blir det inte kletigt. Detta stimulerar hudens egna fettdepåer och förhoppninsvis märker ni att ni inte blir lika torra längre. Tycker ni att den är för fet kan ni blanda den med lite rapsolja. Olivolja är en fet olja och rapsolja en torr. Man kan därför blanda efter eget behov. Vill man ha en god doft + lite extra antioxidanter så kan man droppa i sådan olja som man har i doftkrus, finns på t ex Indiska. Läser ni på dom så ser ni att dom är bra för olika saker.

Jag är också nyfiken på hur det gick på era RUL idag och om ni fick reda på kön Glad

• Greta
    Capa: Vi ska också göra om gästrummen till ett bebisrum Glad Det är så roligt! Eftersom jag tycker detta är så fruktansvärt roligt och min sambo tycker det jag gör alltid blir bra så har det blivit mitt projekt Flört Jag har redan planerat vad som ska vara där inne. Vi har redan shoppat en dagbädd/soffa från IKEA som ska stå där inne. Jag har redan tjuvstartat lite med bebiskläderna. Köpte på nät-rea en helt underbar stickad Katvig sparkdräkt som jag fick idag Glad
  • Fru R

emelielj: oj, att hon sa så! Förstår att du blir orolig, hade jag också blivit. Försök att verkligen ta det lugnt fram till fredag. Förhoppningsvis och antaglingen är det kroppens sätt att tala om att du ska ta det lite lugnare bara.

Va kul att pyssla med inredning! Vill också börja, men jag vill inte köpa fler grejer före RUL. E lite lätt nojig av mig efter blödningarna. Men visst har jag tjuvstartat liiiite....

Greta: har provat olivolja ett par gånger, inte på hela kroppen, men på händer och rygg, funkar jättebra!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • emelielj
    Fru R skrev 2011-03-09 14:44:26 följande:
    emelielj: oj, att hon sa så! Förstår att du blir orolig, hade jag också blivit. Försök att verkligen ta det lugnt fram till fredag. Förhoppningsvis och antaglingen är det kroppens sätt att tala om att du ska ta det lite lugnare bara.

Va kul att pyssla med inredning! Vill också börja, men jag vill inte köpa fler grejer före RUL. E lite lätt nojig av mig efter blödningarna. Men visst har jag tjuvstartat liiiite....

Greta: har provat olivolja ett par gånger, inte på hela kroppen, men på händer och rygg, funkar jättebra!
    Jaa jag blir hemma från jobbet i två dagar nu, hoppas att jag lugnar ner mig lite. Men det känns redan bättre psykiskt att slippa tanken på jobbet ett par dagar. Så det känns faktiskt skönt! Koncentrera sig på bebis och mig själv lite :)
  • Blondie82

Åh jag önskar också att jag hade ett gästrum att göra om! Men jag får nöja mig med en liten bebishörna i sovrummet!

SKall nog ta och testa olivolja, har aldrig gjort det innan men jag har väldigt torr hud i överiga fall och den har ju inte blivit bättre nu. Så tack för tipset!! Skrattande

• Greta
    Blondie82 skrev 2011-03-09 15:01:56 följande:
    Åh jag önskar också att jag hade ett gästrum att göra om! Men jag får nöja mig med en liten bebishörna i sovrummet!

SKall nog ta och testa olivolja, har aldrig gjort det innan men jag har väldigt torr hud i överiga fall och den har ju inte blivit bättre nu. Så tack för tipset!! Skrattande
    Gör det och hoppas det funkar för dig! Skaffa en flaska med pump som du kan ha stående i duschen. Det är lättare än att ha hela flaskan i duschen Glad
  • ciccile

Mitt ultraljud gick bra och allt såg fint ut, vi fick veta att det rätt säkert va en liten pojke i min mage. Blev bara flyttad en dag, så skönt! Hoppas jag lyckas bli lite lugnare!

• Devotion

Grattis till att allt såg bra ut och till pojken! vad roligt och skönt att få höra att allt är bra!!!!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011