• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • emelielj
    Myrangbg skrev 2011-03-09 16:09:16 följande:
    Mitt ultraljud gick bra och allt såg fint ut, vi fick veta att det rätt säkert va en liten pojke i min mage. Blev bara flyttad en dag, så skönt! Hoppas jag lyckas bli lite lugnare!
    Vad roligt! Jag hoppas inte jag blir flyttad alltför mycket heller, har mitt RUL imorgon.. hur ska jag kunna stå ut Skrattande
  • Capa
    Greta skrev 2011-03-09 14:31:31 följande:
    Hjärtklappning låter inte bra, men kanske inte är någon fara i lagom dos som ni säger!? Det viktigaste är väl bara att man lyssnar på sin kropp och kollar upp det om det känns obehagligt.

Mitt problem är väl att jag känner mig för lugn och mår för bra. Min enda krämpa är att jag får ont på högra sida av  ryggen när jag sitter ner. Jag ska gå till en sjukgymnast på fredag för att kolla vad det kan vara. Förutom det känns det nästan oroväckande bra. Jag är istället orolig för att det inte ska finnas någonting där inne i magen. Vill bara bli tjock om magen och gå på RUL.

Dagens tips för torr hud!
    Jag har läst att gravida får torrare hud än normalt. Nu på vintern så blir det ju dessutom ännu värre. Mitt hetaste tips mot torr hud är olivolja!! Detta skrämmer många, men var inte rädda för att prova. Jag är väldigt torr generellt och sedan ett år tillbaka dissar jag för det mesta hudkräm på kroppen. Den är vattenbaserad och torkar ut huden i längden. När ni är klara med schampo och duschkräm så smörjer ni hela kroppen med olivolja. Duscha sedan av kroppen med vatten innan ni torkar er så blir det inte kletigt. Detta stimulerar hudens egna fettdepåer och förhoppninsvis märker ni att ni inte blir lika torra längre. Tycker ni att den är för fet kan ni blanda den med lite rapsolja. Olivolja är en fet olja och rapsolja en torr. Man kan därför blanda efter eget behov. Vill man ha en god doft + lite extra antioxidanter så kan man droppa i sådan olja som man har i doftkrus, finns på t ex Indiska. Läser ni på dom så ser ni att dom är bra för olika saker.

Jag är också nyfiken på hur det gick på era RUL idag och om ni fick reda på kön Glad
    Jag lider också av kronisk torr hud som jag aldrig får bukt på, måste ta o prova olivolja då!! Nåt speciellt märke som är bättre än andra??
    Haha ang babyrummet så har jag också redan spanat ut vilka möbler vi ska ha, däremot blir en vägg tom, man kanske skulle sno din idé där om en bäddsoffa...... hmm
    Blondie82 skrev 2011-03-09 15:01:56 följande:
    Åh jag önskar också att jag hade ett gästrum att göra om! Men jag får nöja mig med en liten bebishörna i sovrummet!

SKall nog ta och testa olivolja, har aldrig gjort det innan men jag har väldigt torr hud i överiga fall och den har ju inte blivit bättre nu. Så tack för tipset!! Skrattande
    Bebishörna duger fint åt en liten. Jag antar att att denna bebisen kommer ha lika lyxigt som Leonora, hon fick sova brevid mig ett bra tag ändå, vågade aldrig lägga någon annanstans haha
    Mitt ultraljud gick bra och allt såg fint ut, vi fick veta att det rätt säkert va en liten pojke i min mage. Blev bara flyttad en dag, så skönt! Hoppas jag lyckas bli lite lugnare!
     Ååååh va kul, grattis!! Var det på östra du gjorde det?? Isåfall undrar jag vad du sa för att få reda på könet, måste man stryka bm medhårs för att få veta tro.... Flört
  • ciccile
    emelielj skrev 2011-03-09 16:20:34 följande:
    Vad roligt! Jag hoppas inte jag blir flyttad alltför mycket heller, har mitt RUL imorgon.. hur ska jag kunna stå ut Skrattande
    Det är en jobbig väntan men när man väl är där så känns det så underbart att få se allt, snart ligger du där med magen bar och beundrar skärmen. Ska ni ta reda på könet?
    Capa skrev 2011-03-09 16:30:04 följande:
     Ååååh va kul, grattis!! Var det på östra du gjorde det?? Isåfall undrar jag vad du sa för att få reda på könet, måste man stryka bm medhårs för att få veta tro.... Flört
    Tackar! Ja vi gjorde det på Östra... Hade bakat en stor tårta till dem . Nej skämtade bara! Jag sa att jag vet att detta inte går ut på att ta reda på könet men om du ser det så får du gärna säga det, då tittade han på oss båda och undrade om vi var säkra och helt överrens och när vi försökrade det så sa han det . När är det dax för dig?
  • emelielj
    Myrangbg skrev 2011-03-09 16:52:03 följande:
    Det är en jobbig väntan men när man väl är där så känns det så underbart att få se allt, snart ligger du där med magen bar och beundrar skärmen. Ska ni ta reda på könet?
    Capa skrev 2011-03-09 16:30:04 följande:
    Tackar! Ja vi gjorde det på Östra... Hade bakat en stor tårta till dem . Nej skämtade bara! Jag sa att jag vet att detta inte går ut på att ta reda på könet men om du ser det så får du gärna säga det, då tittade han på oss båda och undrade om vi var säkra och helt överrens och när vi försökrade det så sa han det . När är det dax för dig?
    Jag vet faktiskt redan könet :) En liten kille! va så nyfiken och visste att dom inte gärna säger könet på RUL så bokade ett privat UL o kollade upp könet. Men det var lätt värt! Underbart att se han sprattla omkring därGlad
  • ciccile
    emelielj skrev 2011-03-09 17:01:40 följande:
    Jag vet faktiskt redan könet :) En liten kille! va så nyfiken och visste att dom inte gärna säger könet på RUL så bokade ett privat UL o kollade upp könet. Men det var lätt värt! Underbart att se han sprattla omkring därGlad
    Lättare att fantisera och drömma om framtiden nu tycker jag när man vet könet
  • emelielj
    Myrangbg skrev 2011-03-09 17:24:28 följande:
    Lättare att fantisera och drömma om framtiden nu tycker jag när man vet könet
    Ja det är jätteroligt :)
  • L86

Rul idag gick toppen! Frisk och fin bebis med bf den 7/8! Bm misstänkte att det var en kille, men hon var inte säker. :)

• ciccile
    L86 skrev 2011-03-09 18:35:08 följande:
    Rul idag gick toppen! Frisk och fin bebis med bf den 7/8! Bm misstänkte att det var en kille, men hon var inte säker. :)
    Då blev det samma bf för oss . Vilken tid var du på ultraljud?
  • Devotion

Ja, många killar! Vad kul! Vi har bestämt att inte ta reda på könet men det är klart att man är nyfiken!!!

Idag har jag spinnat för första gången sen i december. Tog det väldigt lugnt men nu är jag trött vill jag lova!! Får nog lägga mig i soffan och äta lite chips. Det har man väl förtjänat nu!! Haha! :D

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011