• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-03-10 10:05:21 följande:
    Vi skall inte ta reda på könet. Hur va det inte du heller va? Får bli en översakning i augusti Glad.
    Kul att det gått bra för er som varit på RUL! Skönt att få besked om friska bebisar i magen. Om exakt en vecka är det vår tur... hoppas, hoppas, hoppas att allt ser ut som det ska! Lite orolig är man ju, även om jag försöker tänka positivt.

Vi är båda nyfikna på könet, så vi ska fråga om de ser på RUL (på Östra) men om vi inte får svar då så kommer vi inte boka privat. I så fall får det blir en överraskning!

Vi har inte köpt en enda bebispryl än, och tror inte vi kommer göra det än på länge heller... augusti känns så långt borta. Däremot har släkt och vänner redan hört av sig om diverse prylar och kläder som vi kan få - och det tar vi ju tacksamt emot! Sen kan det ju vara kul att köpa några egna, helt nya saker också förstås... men har inte riktigt fått något sådant "sug" ännu. Det kanske kommer snabbare än man anar?! Glad
  • Devotion

Jenjen: vi har inte heller köpt något än. Det känns som om det är gott om tid och jag har inte riktigt vågat heller.

Hur många är med på fika i helgen?

• emelielj
    Capa skrev 2011-03-10 10:04:24 följande:
    Nää misstänkte att dom inte lägger ner tid att ta reda på könet.... nåja. Får vi inte veta där så bokar vi in oss på Emma ultraljudsklinik vi med Glad Det kan man göra från vecka 18, har redan hört mig för haha
    Här SKA det vetas kön hahaha
    jag kollade på Emmas när jag var i 18+0! Så det går bra :) Men var säker på att du verkligen har gått 18 fulla veckor för hon sa att jag hade tur, för om jag varit en dag under 18 fulla så hade hon inte fått säga könet till mig.. Kanske för att det är svårt att se så tidigt men jag vet inte..

Jag hade mitt RUL idag, underbart! Allt var perfekt och hon frågade oss faktiskt om vi ville veta könet, vi visste ju redan men sa ja ändå, och hon såg också en liten snopp! Idag ligger lyckan på max och hoppas det håller i sig :)

Igår kom även de första sparkarna!! Överlycklig :) Sitter med händerna på magen hela tiden för att itne missa någon, de är fortf väldigt svaga men nu råder ingen tvekan om att det är mini som puttar Skrattande
  • TantKerstin

emelielj: Men vad konstigt att hon skrämmer upp dig så :-S Men skönt att du kan vara hemma o ta hand om dig själv nu.
    Grattis till ett lyckat UL! Herregud vad de berättar kön den här gången, roligt! Men din moderkaka låg väl också i framvägg väl?

Greta: Jamen visst, olivolja är ju superbra! Vad bra att du sa det, fick en liten påminnelse där om något som faktiskt fungerar ju

Myran: Grattis igen Nu kan du ju bara luta dig tillbaka o njuta av färden, speciellt eftersom du snart går in i de 10 gyllene veckorna haha

L86: Grattis och vad roligt med en till liten kille här inne.

Devotion: Jäses, hur orkar du? Jag blir trött bara av att springa till bussen numer haha

Capa: Misstänker att det blir en tjej här med, men jag vettesjutton ändå. Skulle vara bra med en tjej iofs eftersom vi inte har ett endaste killnamn kvar, så ni som hade tips på killnamn kan ju slänga upp några här när könet är känt

Är det någon som funderat på namn redan? Eller som redan bestämt sig?

• TantKerstin

Capa: Kan du inte lägga upp en BF-lista nu?

• emelielj
    TantKerstin skrev 2011-03-10 20:44:26 följande:
    Jaa moderkankan ligger i framvägg här ja, såg den jättetydligt på RULet och den såg stor och tjock ut haha.
  • ciccile
    TantKerstin skrev 2011-03-10 20:43:52 följande:
    Myran: Grattis igen Nu kan du ju bara luta dig tillbaka o njuta av färden, speciellt eftersom du snart går in i de 10 gyllene veckorna haha

Tack igen . Vad menas med de tio gyllene veckorna?

Vi hade en massa tjejnamn på lager så när vi fick veta att det var en kille så blev vi lite ställda. Jag vaknade kl två inatt och kunde inte somna om för jag låg bara och tänkte på olika namn-kombinationer
  • Capa
    TantKerstin skrev 2011-03-10 20:44:26 följande:
    Några har nån vecka kvar till RUL men ni som varit på RUL kan ju skriva upp er så fyller vi på listan efterhand Glad
    TantKerstin skrev 2011-03-10 20:43:52 följande:
    emelielj: Men vad konstigt att hon skrämmer upp dig så :-S Men skönt att du kan vara hemma o ta hand om dig själv nu.
    Grattis till ett lyckat UL! Herregud vad de berättar kön den här gången, roligt! Men din moderkaka låg väl också i framvägg väl?

Greta: Jamen visst, olivolja är ju superbra! Vad bra att du sa det, fick en liten påminnelse där om något som faktiskt fungerar ju

L86: Grattis och vad roligt med en till liten kille här inne.

Devotion: Jäses, hur orkar du? Jag blir trött bara av att springa till bussen numer haha

Capa: Misstänker att det blir en tjej här med, men jag vettesjutton ändå. Skulle vara bra med en tjej iofs eftersom vi inte har ett endaste killnamn kvar, så ni som hade tips på killnamn kan ju slänga upp några här när könet är känt

Vi har bara killnamn klart, Elliot. Så bara för det kommer det absolut vara en tjej eftersom vi är helt oeniga där haha Men vad tusan passar till Leonora, jag är körd hahaha
  • Capa
    emelielj skrev 2011-03-09 13:42:42 följande:
    Jag har inte heller oroat mig innan, men ringde bara för att vara på säkra sidan eftersom det kom så ofta när jag satt ner i soffan och tog det lugnt, men nu när jag hör att det är många fler än jag som har samma, vissa som du redan i vecka 14, 15 så måste det ju vara lugnt :) Undrar varför BM lät så oroad då liksom!
    Ang hjärtklappning så pratade jag med min barnmorska igår. Hon lät inte alls oroad utan sa att detta var vanligt sålänge man inte har det hela tiden. Hon misstänkte även att det kanske var en biverkning av min medicin så idag stannar jag hemma och provar utan medicinen. Änsålänge har jag inte kräkts *peppar peppar*
    Jag har iofs redan tagit en massa blodprov och blodtryck som varit normala, det kanske bara är det dom ska ta på dig för att försäkra sig bara. Och det är ju bättre dom tar en på allvar än bara tycker att man är löjlig.
    Det kommer nog gå superbra idag Glad
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011